Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1997_03_10_a-seq46> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1997_03_10_a-seq46 type Speech.
- 1997_03_10_a-seq46 number "46".
- 1997_03_10_a-seq46 date "1997-03-10".
- 1997_03_10_a-seq46 isPartOf 1997_03_10_a.
- 1997_03_10_a-seq46 spokenAs 29.
- 1997_03_10_a-seq46 spokenText "Augsti godātais priekšsēdētāja kungs! Cienījamie klātesošie! Izmantojot šo gadījumu, es gribu vērst deputātu uzmanību uz Saeimas darba kvalitāti. Nu jau kurais likumprojekts vai, pareizāk sakot, likums no Valsts prezidenta puses tiek atdots atpakaļ. Kā mums vērtēt šādu situāciju? Acīmredzot šeit ir arī subjektīvi iemesli, un es nekādā ziņā nesaskatu no Valsts prezidenta puses kaut kādas aizdomas, pret Saeimu vērstus neuzticības apliecinājumus. Lieta ir tā, ka mēs Saeimā esam spiesti strādāt informācijas deficīta apstākļos. Paskatieties, kādā veidā mums tiek iesniegti dažādi likumprojekti un tiek novirzīti izskatīšanai komisijās! Šie likumprojekti nav pamatoti ar aprēķiniem, tiem nav pievienoti nekādi pielikumi, nekādi algoritmi, nekādi aprēķini, piemēri, nekādas kvantitatīvas analīzes. Priekšlikumi pamatojas tikai un vienīgi uz vēlmēm vai, labākajā gadījumā, uz tādiem tīri aprioriem pieņēmumiem un neko vairāk. Arī šo konkrēto likumprojektu mēs Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā apspriedām pilnīga informācijas deficīta apstākļos. Un tas nav normāli. Tālāk. Ir nenormāli tas, ka, atvieglojot darbu šeit Saeimā, daudzos likumprojektos tiek ierakstīta frāze: "atbilstoši Ministru kabineta izstrādātajiem nosacījumiem". Tādējādi mēs savas likumu pieņemšanas tiesības daļēji uzticam Ministru kabinetam, deleģējam Ministru kabinetam. Un tas nav normāli. Paskatieties šajā konkrētajā gadījumā uz apspriežamo 15. pantu! Tur ir runa par 31 latu. It kā ļoti nomierinoši, bet tanī pašā laikā... Un tā tiek nosaukta par pamatprēmiju. Tālāk tiek ieviests jauns jēdziens - "prēmija", un tā ir reizinājums, kas tiek iegūts, pamatprēmiju pareizinot ar koeficientu. Un atkal šos koeficientus, atkarībā no tā un tā, un tā, visai "uzplūstoši" nosaka Ministru kabinets. Kur ir šie Ministru kabineta noteikumi (vismaz projekts), lai varētu deputāti pirms lēmuma pieņemšanas redzēt, kādi šie koeficienti būs un atkarībā no kā tie ir izstrādāti? Absolūti nav šādas informācijas. Līdz ar to, izvērtējot tos jautājumus, tās kvantitatīvās nianses, kas šeit ir dotas 1. pielikumā - paskatieties, lūdzu! -, nerodas nekāda ticība šo aprēķinu adekvātumam. Nu paņemiet, paskatieties! Apdrošinājušies uz pilnu gadu (procentos no reģistrētajiem transportlīdzekļiem): kravas mašīnas - 36,9% (ar kādu augstu precizitāti tiek veikta prognoze!), motocikli - 22,9%, un traktortehnika - 12,2%. Turklāt šeit ir runa par obligātu apdrošināšanos. Ja obligātās apdrošināšanas prognozēs tiek pieļauti 22,9% attiecībā uz motocikliem, tad jāprasa - ko darīs ceļu policija, kad šie motocikli bez apdrošināšanās brauks pa ceļiem? Ko tad mēs pieņemam? Ka ceļu policija nestrādās? Vai ka ceļu policija, šos sodīdama, zināmā mērā iegūs nepamatotus ienākumus? Šādas prognozes absolūti neliecina par aprēķinu nopietnību un neizraisa nekādu uzticību šādiem aprēķiniem. 22,3% ir uzturēšanas izdevumi. Lielas aizdomas, ka tie ir daudz par lielu. Es arī esmu par to, ka šis pants būtu noraidāms vai atstājams iepriekšējā redakcijā. Paldies par uzmanību.".
- 1997_03_10_a-seq46 language "lv".
- 1997_03_10_a-seq46 speaker Imants_Liepa-1937.
- 1997_03_10_a-seq46 mentions Q822919.