Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1997_03_06-seq577> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1997_03_06-seq577 type Speech.
- 1997_03_06-seq577 number "577".
- 1997_03_06-seq577 date "1997-03-06".
- 1997_03_06-seq577 isPartOf 1997_03_06.
- 1997_03_06-seq577 spokenAs 77.
- 1997_03_06-seq577 spokenText "Augsti godātie Saeimas Prezidija locekļi! Kolēģi deputāti! Jāsaka pilnīgi atklāti - no juridiskā viedokļa, izvērtējamais likumprojekts ir ārkārtīgi vāji sagatavots. Tomēr ideja, ko likumprojekta autori ir ielikuši šajā likumprojektā, manuprāt, ir atbalstāma. Es minēšu pavisam īsā runā galvenos argumentus. Pirmkārt. Šobrīd Latvijā nav spēkā tāda normatīvā akta, kas reglamentētu Saeimas deputātu ārpusparlamenta darbību, tiesības un pienākumus. Šajā ziņā Saeimas deputāti ir pielīdzināmi jebkuram ierindas vēlētājam, jebkuram Latvijas Republikas pilsonim. Otrkārt. Ja mēs salīdzinām tos normatīvos aktus, kas reglamentē pašvaldību deputātu statusu, pašvaldību deputātu tiesības, jebkura vismazākā Latvijas pagasta deputātu tiesības un pienākumus, tad jāsaka, ka šie pienākumi un tiesības likumdošanā ir reglamentēti ļoti precīzi un šīs tiesības ir daudz plašākas nekā Saeimas deputātiem. Ja mēs salīdzinām tās tiesības, ko mēs paši, Saeimas deputāti, savā Kārtības rullī esam devuši saviem palīgiem, tad redzam, ka arī palīgiem ir daudz plašākas iespējas ietekmēt situāciju, un ir daudz precīzāk reglamentēti pienākumi. Turklāt Satversmes 21. pants nosaka, ka Kārtības rullis reglamentē tikai un vienīgi Saeimas iekšējās darbības un kārtības noteikumus, tātad tas nozīmē, ka Saeimas deputāta āpusparlamenta tiesības būtu jāreglamentē īpašā normatīvajā aktā. Godātie kolēģi! Viena no galvenajām problēmām mūsu Nr. 23-MC valstī ir tā, ka valsts amatpersonām (tas attiecas ne vien uz Saeimas deputātiem) mūsu likumdošanā ir ārkārtīgi neprecīzi reglamentētas tiesības un pienākumi. Kāds ir rezultāts? Rezultāts ir tāds, ka valsts amatpersonas dažkārt savas tiesības izmanto nelikumīgi, nevalstiski un faktiski uzurpē varu, jo šī vara nav konkrēti reglamentēta likumos un nav fiksētas šīs varas robežas, un tādējādi tiek veicināta korupcija mūsu valstī. Turklāt, es domāju, mēs nevarētu neņemt vērā arī sabiedrisko domu, jo daudzkārt presē, masu informācijas līdzekļos ir izskanējusi kritika, kas vērsta pret mums un citiem valsts augstākajiem vadītājiem, ka nav šīs saiknes starp mums un vēlētājiem, pilsoņiem, bet par to jūs jau daudz esat runājuši, tādēļ par to es nerunāšu. Godātie kolēģi! Šeit kāds mans ļoti cienījams frakcijas biedrs un cilvēks, ko es ļoti cienu, Kārlis Leiškalns, uzstājoties teica, ka jau spēkā esošais Kārtības rullis dod tiesības mums visiem ļoti sekmīgi darboties ārpus parlamenta, prasīt informāciju un cīnīties pret dažādām nebūšanām. Man ir jāatgādina savam cienījamajam kolēģim: kad viņš pirms dažām dienām griezās Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijā ar ierosinājumu izvērtēt kādu darījumu, par ko ir rakstījusi prese, viena no iebildēm pret šo ierosinājumu bija tāda, ka spēkā esošais normatīvais akts, proti, Kārtības rullis šādas tiesības viņam individuāli nedod, nedod tiesības ievākt šo informāciju. Un šodien man no šīs augstās tribīnes ir jādzird pavisam kaut kas cits - ka šīs tiesības ir ļoti plašas. Godātie kolēģi! Mans stāvoklis ir ļoti grūts, jo, no juridiskā viedokļa likumprojekts ir ārkārtīgi slikti sagtavots, tur ir daudz problemātisku normu. Es aicinu godātos kolēģus balsot, vadoties katram pēc savas sirdsapziņas. Kā jurists es gribētu šo likumprojektu noraidīt, bet ideja ir ļoti apsveicama. Es personīgi balsošu "par". Par šo likumprojektu.".
- 1997_03_06-seq577 language "lv".
- 1997_03_06-seq577 speaker Janis_Lagzdins-1952.
- 1997_03_06-seq577 mentions Q822919.
- 1997_03_06-seq577 mentions Q211.
- 1997_03_06-seq577 mentions Q6454285.