Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1997_02_20-seq668> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1997_02_20-seq668 type Speech.
- 1997_02_20-seq668 number "668".
- 1997_02_20-seq668 date "1997-02-20".
- 1997_02_20-seq668 isPartOf 1997_02_20.
- 1997_02_20-seq668 spokenAs 29.
- 1997_02_20-seq668 spokenText "Godāto sēdes vadītāj! Godātie kolēģi deputāti! Runājot par šā nekustamā īpašuma nodokļa likmēm, mēs atkal esam atpakaļ pie šā pamatjautājuma par to, kāds ir šā nekustamā īpašuma nodokļa mērķis un ko mēs ar šo nodokļu likumu gribam panākt. Mūsu uzskats - un pie tā mēs, frakcija "Latvijai", arī paliekam - ir, ka šā nodokļa mērķis ir nodrošināt nekustamā īpašuma izmantošanas efektivitāti un ieinteresēt gan nekustamās mantas īpašniekus un lietotājus, gan arī vietējās pašvaldības nekustamās mantas labākā un pilnīgākā izmantošanā, kā arī taisnīgā un pamatotā maksājuma sadalē starp nekustamās mantas īpašniekiem. Tātad - izmantošanas efektivitāte un taisnīga maksājuma sadale. Un to mēs varam panākt, nosakot pašvaldībām vismaz kaut kādas vadlīnijas, kādā veidā pašvaldības var šo likmi tālāk noteikt. Šis mūsu priekšlikums ir diferencēt šo nekustamā īpašuma nodokļa likmi atkarībā no īpašuma izmantošanas mērķa, nevis noteikt, ka visiem šiem īpašuma izmantošanas veidiem ir viena un tā pati nodokļa likme. Proti, mēs iesakām, ka par lauksaimniecības zemēm šī nodokļa likme būtu 0,8% no kadastrālās vērtības, par mežu zemēm būtu 0,5% no kadastrālās vērtības. Tas nozīmē, ka mēs gribam stimulēt mežu audzēšanu Latvijā. Šādā veidā mēs gribam stimulēt šo mūsu "zaļā zelta" vairošanu. Jo skaidrs, ka cilvēks, kuram ir mežs, neiegūst no turienes šo ienākumu tagad un uzreiz, un, lai šis cilvēks vispār būtu ieinteresēts šo mežu audzēt, ir jānosaka mazāka šī nodokļa likme. Pretējā gadījumā, ja nodokļa likme ir visiem vienāda, neviens jau nebūs ieinteresēts mežu audzēt, jo tas ir tāds kapitālieguldījums, kurš var nest atdevi pēc daudziem desmitiem gadu, un cilvēki mūsdienās nav ieinteresēti gaidīt šos daudzus desmitus gadu. Kas attiecas uz apbūves zemēm laukos un pilsētās, tur nodokļa likme atkarībā no kadastrālās vērtības var būt lielāka, un par apbūves zemēm laukos mēs piedāvājam 1,5% un par apbūves zemēm pilsētās - 2%. Un, protams, mēs pilnībā atbalstām arī to, ka pēc tam pašvaldība var noteikt atvieglojumus atkarībā no šīm pamatlikmēm, un tādējādi nebūt netiktu ierobežotas pašvaldības tiesības noteikt dažādus nodokļus dažādiem lietotājiem. Un tad arī pašvaldība ar šo nodokļu palīdzību stimulētu investīciju piesaisti un pārējo. Var noteikt, teiksim, apbūves zemei pilsētās šo maksimālo atlaidi, un tad šis nekustamā īpašuma nodoklis, kas būtu jāmaksā, nemaz tik liels nebūs un tas nebūs atbaidošs investoram, vienalga, vietējam vai no ārvalsts nākošam, un tāpēc frakcija "Latvijai" aicina veikt šo diferenciāciju. Koeficientus var palabot tālāk attiecībā uz trešo lasījumu, ja kādam ir tāda vēlēšanās, kaut arī tas nebūtu vajadzīgs. Un aicinu atbalstīt šo frakcijas "Latvijai" priekšlikumu, kas tabulā ir nr. 47. Paldies.".
- 1997_02_20-seq668 language "lv".
- 1997_02_20-seq668 speaker Karlis_Cerans-1965.
- 1997_02_20-seq668 mentions Q211.