Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1997_01_23-seq197> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1997_01_23-seq197 type Speech.
- 1997_01_23-seq197 number "197".
- 1997_01_23-seq197 date "1997-01-23".
- 1997_01_23-seq197 isPartOf 1997_01_23.
- 1997_01_23-seq197 spokenAs 78.
- 1997_01_23-seq197 spokenText "Jā! Cienījamais priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Es jau atkārtoti esmu runājis par šo likumprojektu, kuru mēs šodien apspriežam trešajā un tātad arī beidzamajā lasījumā. Līdz ar to atpakaļceļa vairs nebūs. Uzskatu, ka tas lielais jūklis, kas jau bija otrajā lasījumā, šeit turpinās. Mainās tātad gan valdītājs, gan īpašnieks, gan vadītājs. Un šinī gadījumā arī, kā mēs redzam, ir tādi jauni termini kā "atbilstošs transportlīdzekļa riska pakāpei". Es nevaru iedomāties, kurš transportlīdzeklis būtu ar kādu īpašu risku. Ja nu vienīgi kāda sacīkšu "Formula", kura brauc pa Rīgas ielām. Vēl un vēlreiz jums atgādinu, ka pēc būtības šī civiltiesiskā apdrošināšana, kas attiecas nevis uz personu, bet uz transportlīdzekli, ir absurds. Tā ir tikai afēra, kas ir vajadzīga apdrošināšanas kompānijām. Ienākumi ir samazinājušies, un viņiem ir vajadzīga nauda un darbs. Un tādā gadījumā man ir priekšlikums. Es jau nesen runāju, ka vajag noraidīt šādas manipulācijas ar terminiem, ar juridiskiem secinājumiem, kuri praktiski mums ir jauni, nezināmi un kurus pirmo reizi mēs dzirdam šodien šīs sēdes laikā, teiksim, "atbilstošs transportlīdzekļa riska pakāpei". Kas izvērtēs šo pakāpi? Kuri transportlīdzekļi ir ar šo risku? Šim civiltiesiskās apdrošināšanas likumprojektam ir jāattiecas uz vadītāju tiesībām vadīt transportu. Un tikai. Ja tas tā nebūs, būs absurda situācija. Šinī gadījumā un turpmāk arī citos. Es gribētu uzsvērt, ka mašīna pati par sevi nevar būt ar riska pakāpi. Tāds var būt tikai vadītājs - vai viņš ir nesaprātīgs, vai viņš atrodas narkotisku vielu iedarbībā, vai viņš ir pārgalvīgs, vai viņš ir citādi slims, jo tikai transportlīdzekļa vadītājs, kas brauc ar jebkuru transportu, arī ar velosipēdu, var nodarīt lielu kaitējumu. Un, ja jūs man teiksit, ka tas nevar būt, tad es jums varu minēt piemēru, ka velosipēdists var būt uz pārbrauktuves, vilciena vadītājs var bremzēt, vagoni var sadurties savā starpā un nosist 30, 50 vai 100 cilvēku vai noskriet no sliedēm, vai iekrist no tilta upē. Tātad arī velosipēds var būt transportlīdzeklis, kas atbilst kaut kādai riska pakāpei. Es uzskatu, ka šāds jēdziens - "atbilstošs transportlīdzekļa riska pakāpei", ir absurds, un lūgšu vispār noraidīt šo likumprojektu trešajā lasījumā. Viņš nav izstrādāts un neatbilst nekādai loģikai. Viņš kalpo tikai apdrošināšanas kompāniju "uzbarošanai". To jūs redzat, ka Lūsiņa kungs tagad ir atcelts, noņemts, jo droši vien savā starpā ir domstarpības. Līdz ar to nav iespējams pašreiz precizēt šo terminoloģiju.".
- 1997_01_23-seq197 language "lv".
- 1997_01_23-seq197 speaker Leopolds_Ozolins-1937.
- 1997_01_23-seq197 mentions Q2660080.