Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1997_01_16-seq629> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1997_01_16-seq629 type Speech.
- 1997_01_16-seq629 number "629".
- 1997_01_16-seq629 date "1997-01-16".
- 1997_01_16-seq629 isPartOf 1997_01_16.
- 1997_01_16-seq629 spokenAs 114.
- 1997_01_16-seq629 spokenText "Cienījamie kolēģi! Kas attiecas uz šo priekšlikumu par 14. panta sesto daļu, priekšlikuma 1. punktu es lūdzu noņemt no balsojuma un balsot pa daļām. Es lūdzu balsojumu par otro teikumu, jo pēc iepriekšējā balsojuma šā priekšlikuma pirmā daļa ir zaudējusi savu jēgu. Jo mēs panta iepriekšējā daļā noteicām sava veida normatīvu par to, cik palīgu ir jābūt, un organizatori šinī gadījumā to vairs nenoteiks. Bet, redziet, runājot par kārtībniekiem, kārtīgi palasīsim šo teikumu, kas tagad ir likumā: "Jebkurā gadījumā jābūt ne mazāk par diviem kārtības uzturētājiem uz katriem 100 dalībniekiem." Un es gribu atgādināt pagājušo gadu, kad Brīvo arodbiedrību savienība organizēja savu slaveno mazturīgo iedzīvotāju gājienu, kurā piedalījās, pēc toreizējiem aprēķiniem, aptuveni 10 tūkstoši cilvēku. Tātad līdz ar šīs likuma normas spēkā stāšanos arodbiedrībām ir jāpieaicina 500 kārtībnieki. Tātad piedodiet, cienījamie kolēģi, es brīnos, - vai nu tā ir nezināšana, vai arī mēs gribam izveidot to, ka tā arodbiedrība vai arī kāda cita organizācija, kas veidos lielāku pasākumu, būs spiesta veidot savas kārtībnieku vienības. Ja valsts grib noņemt no sevis šīs funkcijas garantēt kārtību oficiālā pieteiktā pasākumā un uzliek par pienākumu kādai sabiedriskai organizācijai uzturēt šādus formējumus, tātad valsts, paužot šādu savu viedokli, pieprasa izveidot kaut kādu pusmilitarizētu struktūru sabiedriskajās organizācijās. Būsim reālisti! Ja man būs 500 kārtībnieki, tas ir pietiekams kontingents, kas ir varbūt pat ne man, bet jebkurai sabiedriskajai organizācijai un kas var radīt arī problēmas sabiedrībā. Un otra lieta ir tā, ka tas ir aizlieguma mehānisms. Uz to diemžēl norādīja arī Brīvo arodbiedrību savienība, kas to traktēja ļoti vienkārši kā aizliegumu motīvu, lai nevarētu organizēt tādas demonstrācijas, jo tiklīdz būs lielāks cilvēku skaits... Liela daļa to, kas ir Tautas frontes laika aktīvisti, atceras, ka krastmalā bija mītiņi, kuros piedalījās 100 000 cilvēku. Izrēķiniet, cik pēc šā likuma būtu vajadzīgs kārtībnieku! Tas pārvēršas absurdā. Tikpat labi, piedodiet, kaut vai... Bišera kungs paziņoja, ka panta iepriekšējā daļa neaizliedz fizisko personu tiesības. Fiziskās personas tiesības tiek aizliegtas. Ja divi cilvēki atradīs aktuālu sociālu jautājumu un gribēs organizēt mītiņu, kurā, kā viņi plānos, viņus atbalstīs pietiekami liels cilvēku skaits, tad šīm divām fiziskajām personām būs jāatrod papriekš 500 kārtībnieki un tikai pēc tam viņi varēs organizēt šo pasākumu. Vai mēs nepārvēršam visu to absurdā? Un, piedodiet, Bišera kungs, šis arī būs starptautisko jautājumu līmenis, jo fizisko personu tiesības tiek ar šo normu stingri un konkrēti aizliegtas. Jo ir arī fizisko personu tiesības pieteikt mītiņu. Divas personas ir tiesīgas to pieteikt, atrodot tos divus palīgus. Bet kur viņi dabūs tos 500 kārtībniekus? Ja ir 500 kārtībnieki, tad, piedodiet, tā jau ir maza demonstrācija - bez vēl kādas publikas piesaistes (ja es plānošu, kā es teicu, kaut vai 10 000 cilvēku demonstrāciju). Un, piedodiet, kāpēc tad tiek no nodokļu maksātāju kabatām maksāts policijai un visām pārējām struktūrām? Kas man kā organizatoram ir jāsaskaņo? Jo tad, kad Brīvo arodbiedrību savienība organizēja to "tukšo katlu" gājienu, bija, jā, bija kārtībnieki no pašu vidus. Un otrs jautājums - kādas funkcionālās tiesības ir tādam kārtībniekam? Vai viņš drīkst aizturēt kādu? Vai viņš drīkst viņu iekaustīt vai darīt vēl kaut ko tādu? Viņa tiesības tādas nav. Tās ir policista tiesības vai Zemessardzes tiesības. Un tādēļ atkal jautājums. Šeit nav norādītas šāda kārtībnieka tiesības. Šīs tiesības ir ļoti relatīvas, un tātad šāda prasība, it sevišķi tādā formā, kāda šeit likumā ir... jebkurā gadījumā ir jābūt... ir pretlikumīga un arī cilvēktiesības ierobežojoša. Es tādēļ aicinu balsot par priekšlikuma 2. punktu un noraidīt šo likuma normu.".
- 1997_01_16-seq629 language "lv".
- 1997_01_16-seq629 speaker Modris_Lujans-1964.
- 1997_01_16-seq629 mentions Q6112266.