Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_12_27_as-seq32> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1996_12_27_as-seq32 type Speech.
- 1996_12_27_as-seq32 number "32".
- 1996_12_27_as-seq32 date "1996-12-27".
- 1996_12_27_as-seq32 isPartOf 1996_12_27_as.
- 1996_12_27_as-seq32 spokenAs 78.
- 1996_12_27_as-seq32 spokenText "Godātie kolēģi! Es mēģināšu atbildēt vismaz uz dažiem jautājumiem, kas šeit izskanēja. Vispirms par prognozēm. Šī kārtība, ka tiek maksāts zināms procents no kadastrālās vērtības, tika plānota un skatīta tajā laikā, kad komisijā un arī Saeimā izskatīja pirmajā lasījumā nekustamā īpašuma nodokli. Šie skaitļi visi bija pieejami, tātad aptuvenais bāzes aprēķins tik tiešām, ja nav neviena atvieglojuma, ir apmēram 33 miljoni kopā pa Latviju. Bet tāpēc ir paredzēti šie atvieglojumi, kuri reāli, ar vairākiem kritērijiem... un vairākās vietās vēl Latvijā nebūs iekasējams, līdz ar to šie Ministru kabineta noteiktajā kārtībā paredzamie atvieglojumi pazeminās šo bāzi - ienākumu bāzi no zemes nodokļa. Par sadalījumu starp pilsētām un laukiem. Iepriekšējā redakcijā, kas ir nobalsota trešajā lasījumā, šis koeficients - 2,46. Pilsētās tas nozīmē 75% no šīs bāzes - 24 miljoni, laukos - 25%. Pie šā līmeņa, ja mēs neņemam vērā atvieglojumus, kas vēl nav izstrādāti un nav piemēroti, šī attiecība būs apmēram 80:20. Tātad pilsētās šī nodokļu summa būs lielāka. Orientējošie rādītāji. Par 1 hektāru. Lauku apvidos kopumā pa Latviju ir 1,97 lati par hektāru. Šī nodokļu summa, kas būtu jāmaksā, 2,46, tas bija 1,99 lati par hektāru. Bet šis sadalījums daudziem Latvijas reģioniem, protams, būs stipri savādāks, jo tie, kas maksāja 30 santīmus par hektāru un vēl mazāk, tagad saņems pieckārtīgu palielinājumu. Bet vairākiem rajoniem, tādiem kā Bauskas rajons un citi Zemgales rajoni, kuriem šis līmenis bija samērā liels, tātad tagad šajā gadījumā nodoklis paliek apmēram tāds pats, kāds tas ir bijis, vai arī nedaudz zemāks atsevišķās vietās. Otrkārt. Par šiem atvieglojumiem. Jā, šis punkts parādījās Juridiskā biroja vērtējumā, jo komisiju, abu komisiju - Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas un Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas - sēdē šā otrā teikuma nebija. Bet Juridiskais birojs mums solīdi aizrādīja: ja tas netiek ierakstīts šajā likuma tekstā, ko pieņem Saeima, tādā gadījumā šī Ministru kabineta noteiktā kārtība nevar paredzēt atvieglojumus. Tajā pašā laikā mums ir jāaptur vairāku pantu darbība, jo visa šī zemes nodokļa vecā konstrukcija bija bāzēta uz pilnīgi citiem kritērijiem. Bija likme - latos no hektāra, un atvieglojumus reizināja ar zināmu koeficientu - 0,4 un 0,6. Tātad, neizmainot šo kārtību un neatceļot šos pielikumus, mēs tādā gadījumā aizvērtu iespējas Ministru kabineta noteiktajā kārtībā pašvaldībām zemes nodokļu maksātājiem dot atvieglojumus. Tātad mēs paši aizvērsim šo "nišu" ciet. Vēl viena lieta, ko es gribu teikt. Kāpēc šī kārtība ir būtiska? Tāpēc, ka daudzos gadījumos ir novērtēta ne tikai paraugvērtība konkrētajās pašvaldībās, bet ir arī novērtēti individuālie zemes īpašumi, un šajā gadījumā tiem, kas paši ir maksājuši par šo novērtējumu, būs iespēja piemērot savu novērtēto kadastrālo vērtību ar koeficientu - 1,5 vai, ja viņi pakļausies zināmiem atvieglojumiem, tad arī atvieglotās daļās... Tās daļas, ko daži kolēģi šeit minēja un kas ir 3. un 4. lapaspusē redzamas, - tā ir šī vecā atvieglojumu sistēma. Seiles kundze ļoti pareizi norādīja un citēja vairākus no tiem pantiem... Visi šie panti tiek atcelti, pareizāk sakot, apturēti 1997. gadā, kas, pēc Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas domām, ir pēdējais šā nodokļa gads, un tiek atcelti arī visi pielikumi, kas tika bāzēti uz pilnīgi citu zemes nodokļa iekasēšanas konstrukciju. Tāpēc es lūdzu kolēģus tomēr apsvērt visus "par" un "pret" jautājumā par visu šo Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas izstrādāto 6. priekšlikumu, jo man liekas, ka vispirms mums būtu tomēr jāizsaka attieksme pret 5. priekšlikumu, kas nozīmēja tātad izslēgt šo trešajā lasījumā nobalsoto pārejas noteikumu normu, kurā bija šis piemērojamais koeficients - 2,46, un tā vietā pieņemt Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas 6. priekšlikumu, kuru jūs redzat nedaudz zemāk. Es lūdzu abos šajos gadījumos atbalstīt Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas viedokli, kas arī bija gandrīz vienbalsīgi atbalstīts Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā, jo mums bija kopīga sēde. Paldies.".
- 1996_12_27_as-seq32 language "lv".
- 1996_12_27_as-seq32 speaker Roberts__Zile-1958.
- 1996_12_27_as-seq32 mentions Q822919.
- 1996_12_27_as-seq32 mentions Q211.