Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_12_18-seq322> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 1996_12_18-seq322 type Speech.
- 1996_12_18-seq322 number "322".
- 1996_12_18-seq322 date "1996-12-18".
- 1996_12_18-seq322 isPartOf 1996_12_18.
- 1996_12_18-seq322 spokenAs 84.
- 1996_12_18-seq322 spokenText "Augsti godātie deputāti! Redzat, kad mēs dzīvojām Padomju Savienības laikos, tad mums bija ļoti daudz melu jāklausās radio, televīzijā un avīzēs jālasa. Es nezinu, vai šodien ir mazāk. Šodien meli ir televīzijā ļoti bieži, un tā ir reklāma. Jebkura reklāma, es uzskatu, pārsvarā ir meli. Par to jūs varat dziļāk pārliecināties. Īpaši indīgi un kaitīgi ir šie meli par smēķēšanu, par cigaretēm. Kad tiek rādīts šis brašais jauneklis - spēka vīrs un sportiska izskata cilvēki visādās veiklās pozās, tur blakus ir cigarešu paciņa. Amerika tātad... Es teikšu tā. Pirms mēs sākām apspriest šo likumu, presē parādījās ļoti daudzi tabakas tirdzniecības lobiju raksti ar tādiem pilnīgi absurdiem paradoksiem. Man patīk paradoksi, bet... šajos rakstos tika mēģināts pierādīt, ka, lūk, it kā esot tā: ka, lai cik arī naudas neieguldītu tabakas un cigarešu reklāmā, tas absolūti neveicinot smēķētāju skaita pieaugumu un neveicinot cigarešu pirkšanu un ka esot pat otrādi. Lūk, tādi raksti bija laikrakstā "Diena" (un arī no mūsu deputātiem)... Gandrīz iznāca tā, ka samazinās... Ka tur, Norvēģijā, lūk, esot aizliegta reklāma, bet ka tur palielinoties smēķētāju skaits. Nu tad mēs nonākam pie tāda absurda, ka šīs firmas un visi tie, kas ražo cigaretes, ir ieinteresēti paši sev samazināt... tātad iegulda milzīgus miljonus "pa tukšo"... Gandrīz iznāk, ka viņi grib, lai viņiem samazinātos šis smēķētāju skaits. Tas ir pilnīgi aplam, tāds absurds nevar būt. To ļoti labi pierāda profesors doktors Lazovskis savā rakstā, atsaucoties uz nopietniem, ilgstošiem pētījumiem Austrijas, Amerikas un arī Lielbritānijas presē, zinātniskajos žurnālos. Pietiek minēt kaut vai to, ka Amerikas Savienotajās Valstīs par smēķēšanas reklāmu izdod 6 miljardus dolāru gadā, tad jūs varat padomāt, ka šīs firmas to nedara par velti. Tas ir pilnīgs absurds. Un šajos nopietnajos pētījumos parādās tas, ka uz tiem cilvēkiem, kas ir jau vecāki - sasnieguši 18 gadus -, šī smēķēšanas reklāma neiedarbojas. Praktiski neiedarbojas. Tikai par ļoti niecīgiem procentiem. Bet uz tiem, kas ir mazāki, šī reklāma iedarbojas, tieši uz jauniešiem. Tas ir pierādīts zinātniski. (Es šeit nesaukšu šos žurnālus, šos pētījumus.) Un uz to mērķē tātad cigarešu firmas. Tas tiek darīts ar mērķi, lai iesaistītu jaunatni, jo tad cilvēks tiešām grib atdarināt šos sportiskos cilvēkus, šos it kā varoņus, ko mēs redzam. Mēs jau redzam tos attēlu varoņus avīzē "Diena", pa visu lapu, krāsainus. Un jaunatne, sākot jau no 11 gadu vecuma, vēlas tos atdarināt. Un ja šī visāda veida reklāma... es domāju, mūsu reklāma vispār nav sakārtota. Man šķiet, ka vispār vajadzētu pieņemt Saeimā likumu par reklāmām, ka reklāmā nedrīkstētu būt tādi meli. Bet, ja nu mēs reiz apspriežam šeit Tabakas reklāmas likumu, tad būsim konsekventi un vismaz šeit pieprasīsim, lai reklāma, kāda arī tā nebūtu, būtu patiesa, lai tā nerādītu brašu cilvēku ar cigaretēm vai nu rokā, vai kabatā. Tas sasaucas, protams, arī ar šo punktu - kinoteātros. Tāpēc es aicinu noraidīt šo priekšlikumu.".
- 1996_12_18-seq322 language "lv".
- 1996_12_18-seq322 speaker Guntis_Enins-1933.
- 1996_12_18-seq322 mentions Q822919.
- 1996_12_18-seq322 mentions Q40.
- 1996_12_18-seq322 mentions Q23666.
- 1996_12_18-seq322 mentions Q15180.
- 1996_12_18-seq322 mentions Q20.