Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_12_12-seq64> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1996_12_12-seq64 type Speech.
- 1996_12_12-seq64 number "64".
- 1996_12_12-seq64 date "1996-12-12".
- 1996_12_12-seq64 isPartOf 1996_12_12.
- 1996_12_12-seq64 spokenAs 77.
- 1996_12_12-seq64 spokenText "Cienījamais sēdes vadītāj! Cienījamie kolēģi! Manuprāt, šis ir viens no būtiskākajiem jautājumiem, šis jautājums ir ļoti svarīgs, jo, kā mēs zinām, Ministru prezidents ir paziņojis, ka viņš neatkāpsies no Satversmes 81. panta kārtībā noteiktā termiņa, ka transportlīdzekļu obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas kārtība stāsies spēkā no 1997. gada 1. janvāra. Ko tas nozīmē? Tas nozīmē tikai to, ka no 1. janvāra Latvijā aptuveni 400 000 transportlīdzekļu īpašniekiem jāveic jau šī civiltiesiskā transportlīdzekļa apdrošināšana. Tātad tam 1. janvārī ir jābūt jau izdarītam, jābūt jau notikušam faktam. Tādējādi izveidosies tāda situācija, ka Ceļu policija jau varēs šos cilvēkus saukt pie atbildības par to, ka nav veikta šo transportlīdzekļu vadītāju civiltiesiskā apdrošināšana. Faktiski šāda kārtība nav pieļaujama. Tāpēc es domāju, ka deputātu Čepāņa, Nagobada, Rāznas, Celmiņa un Zundas priekšlikums ir ļoti pārdomāts un šī kārtība būtu atbalstāma un noteikti iestrādājama otrajā lasījumā, jo faktiski, ja šāda kārtība netiek iestrādāta, paralēli ar transportlīdzekļa tehniskās apskates iziešanu var veikt arī šo civiltiesisko apdrošināšanu. Līdz ar to, ņemot vērā arī cilvēku tīri emocionāli psiholoģiskos faktorus, sastrēgumi katru gadu atkārtosies, atkārtosies gada beigās, tad, kad šis termiņš pienāks un būs jāveic jauna apdrošināšana. Vēl, protams, ir arī vairāki tādi fakti, kas liecina par labu šādai kārtībai. Pašreiz, kā ir zināms, Ceļu satiksmes drošības departamentā ir izveidota jau vienota datu bāze, kurā tiek uzskaitīti transportlīdzekļu vadītāji un arī atsevišķu transportlīdzekļu uzskaite tiek veikta. Arī šos datus par apdrošināšanu ļoti operatīvi varētu ievadīt un ievietot šajā datu bāzē, un līdz ar to Ceļu policijai būtu iespējams pietiekami operatīvi pārbaudīt, vai šīs apdrošināšanas polises nav viltotas un tamlīdzīgi. Varbūt arī citi kādi aspekti varētu parādīties. Līdz ar to būtu diezgan liela garantija, ka šajās datu bāzēs ievietotie dati ir pietiekami korekti. Ir vēl kāds moments. Ir arī tāds moments, ka psiholoģiski tas būtu vieglāk arī cilvēkiem. Cilvēki negrib pieņemt šo obligātuma raksturu, un arī tad, kad cilvēks dodas uz tehnisko apskati, līdz ar to arī psiholoģiski viņš būs noskaņojies, un tad šos darbus varēs paveikt, reizē nokārtojot maksājumu gan par tehnisko apskati, gan arī par šo apdrošināšanu. Jāsaka, ka ir vēl viens varbūt tāds fakts, ko man Ceļu satiksmes drošības departamenta darbinieki teica, tas, ka Igaunijā šie darbi ir nodalīti. Tātad tehniskā apskate tiek veikta atsevišķi un arī apdrošināšana tiek veikta atsevišķi. Un, neskatoties uz to, ka jau ir "zaļās kartes" nepieciešamība, pārvietojoties pa Eiropu, kas it kā varētu stimulēt šo apdrošināšanas nepieciešamību, neskatoties uz to, tikai 40% no Igaunijas transportlīdzekļu īpašnieku ir šo civiltiesisko obligāto apdrošināšanu izgājuši. Tā kā ir arī vēl vairāki citi fakti, ko mēs varam no Igaunijas pieredzes ņemt vērā, tad līdz ar to es aicinu atbalstīt tieši šo jau minēto deputātu priekšlikumu un šīs domas, kuras es šeit varbūt izteicu, paturēt prātā balsojot. Paldies par uzmanību.".
- 1996_12_12-seq64 language "lv".
- 1996_12_12-seq64 speaker Girts_Valdis_Kristovskis-1962.
- 1996_12_12-seq64 mentions Q211.
- 1996_12_12-seq64 mentions Q191.
- 1996_12_12-seq64 mentions Q193089.