Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_12_10_a-seq460> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1996_12_10_a-seq460 type Speech.
- 1996_12_10_a-seq460 number "460".
- 1996_12_10_a-seq460 date "1996-12-10".
- 1996_12_10_a-seq460 isPartOf 1996_12_10_a.
- 1996_12_10_a-seq460 spokenAs 29.
- 1996_12_10_a-seq460 spokenText "Cienījamais priekšsēdētāj! Godātie kolēģi! Es domāju, ka šajā gadījumā nav svarīgi, kas ir iesniedzis to priekšlikumu, bet svarīgs ir priekšlikuma saturs. Proti, šeit ir runa par patiesi nelaimīgu cilvēku atbalstu. Tādu cilvēku atbalstu, kuri ir nelaimīgi ne savu vēlmju, ne savu pārgalvību, nedz arī kādas citas savas vainas dēļ. Lūk, pasaulē nav tādas valsts, cik man zināms, kura nerūpētos par saviem nelaimīgajiem brāļiem un māsām, kuri tādā vai citādā veidā ir zaudējuši redzi, dzirdi vai ieguvuši kādu citu invaliditātes pazīmi. Šiem cilvēkiem ir jādod un jāsniedz maksimālais atbalsts, kāds vien var būt. Mani pilnīgi pārsteidz... es no sirds esmu pārsteigts, ka Latvijas Republikas parlamentā apspriež jautājumu - vai invalīdiem dot kādu pabalstu vai nedot. Šāda jautājuma izvirzīšana jau pati par sevi liecina par zināmām tādām neveselīguma izpausmēm, domāšanas neveselīguma izpausmēm mūsu sabiedrībā, pareizāk sakot, valdošajās aprindās. Šeit es gribu turpināt ar ministra Rasnača vārdiem, ar kuriem viņš pauda sen zināmu patiesību, ka jāmācās ir visiem. Neapšaubāmi, jāmācās ir visiem. Kas gan tas ir par ierēdni, kurš nespēj mācīties un kurš nepārtraukti ir jāmāca! Augstākā izglītošanās forma ir pašmācība. Ja reiz ierēdnis, kas ir nolicis eksāmenus, sevi ir apliecinājis kā zināmā attīstības pakāpē esošu, tad noteikti šī pakāpe ietver arī ierēdņa spēju uz pašizglītošanos. Tātad šeit nevajadzētu organizēt speciālus kursus - un tā tālāk, un tā tālāk - par dārgu maksu, pieaicinot visādus ārzemju speciālistus, un tā tālāk, un tā tālāk. Šo naudiņu mēs pilnībā varam novirzīt tiem mūsu nelaimīgajiem brāļiem un māsām, kas ir ieguvuši invaliditāti. Šeit bez šā morālā aspekta ir arī tīri ekonomiskais aspekts. Šiem cilvēkiem, I un II grupas invalīdiem, iet sevišķi grūti. Tagad viņiem pat ir atņemtas privilēģijas braukt par velti transporta līdzekļos. Ja, lūk, šie cilvēki var strādāt un, starp citu, arī mācīties strādāt, viņiem arī ir sava apmācība jāiziet, viņi ir tiešām jāapmāca; pats neredzīgais nevar iemācīties, viņš ir jāapmāca. Lūk, piemērs. Juglā kādreiz bija uzņēmums, kurā strādāja 3000 neredzīgo. Tagad tur strādā tikai 1/10 daļa. Ja viņi saņemtu šo finansiālo atbalstu... Mēs sazinājāmies ar Neredzīgo biedrību, viņi ir spējīgi gada laikā atkal atjaunot iepriekšējo ražošanu, un ir paredzēts arī stabils noiets viņu ražotajai produkcijai. Visbeidzot - par to pedagoģisko jautājumu. Es vēlreiz gribu aicināt deputātus saprast, ka cilvēks, kas ir ieguvis augstāko izglītību un ierēdņa statusu, ir spējīgs pats mācīties. Šajā sakarā ir nepieciešams izstrādāt attiecīgas programmas un dot iespēju attiecīgo eksāmenu nolikt. Prioritāte ir jādod šiem nelaimīgajiem mūsu līdzcilvēkiem. Es aicinu atbalstīt šo priekšlikumu. Paldies par uzmanību.".
- 1996_12_10_a-seq460 language "lv".
- 1996_12_10_a-seq460 speaker Imants_Liepa-1937.
- 1996_12_10_a-seq460 mentions Q211.