Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_12_05_a-seq209> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1996_12_05_a-seq209 type Speech.
- 1996_12_05_a-seq209 number "209".
- 1996_12_05_a-seq209 date "1996-12-05".
- 1996_12_05_a-seq209 isPartOf 1996_12_05_a.
- 1996_12_05_a-seq209 spokenAs 78.
- 1996_12_05_a-seq209 spokenText "Es gribu paskaidrot, ka ir tieši otrādi. Frakcija "Tēvzemei un Brīvībai" iestājas par reformu un ir savā partijas augstākajā forumā paziņojusi, ka mēs atbalstām pašvaldību reformu, kurā ir ielikti iekšā šie mērķi, atbalstām šo koncepciju, kas ir valdībā sagatavota un nodota apspriešanai šā gada augustā. Un tieši tāpēc, ka mēs runājam par šo reformu, bet īstenībā daudzi darām kaut ko citu, mēs piedāvājam tieši to, kas ir loģiski izpildāms un nav izpildāms ar vienu rokas vēzienu. Daudzi iedomājas, ka var izlabot likumu un ka ar to būtībā viss ir kārtībā. Likums tikai nosaka kārtību, kā šī lieta var darboties. Un tieši tāpēc mēs, reāli skatoties uz to, ka šā gada laikā, vasarā, tika pieņemtas vairākas izmaiņas likumos, lai varētu šo pašvaldību reformu uzsākt un sākt to darbināt... un ir runa tieši par administratīvi teritoriālo reformu. Tas tika Satversmes 81. panta noteiktajā kārtībā izdarīts, lai varētu valdībai būt rokas brīvākas, lai nebūtu Saeimai jāpieņem šis lēmums un lai varētu pati valdība, Ministru kabinets šo lēmumu pieņemt. Diemžēl pa visu šo laiku... nē, nekas būtībā nav izdarīts. Tas veicina to, ka... būtībā tas ir tikai darīšanas pēc, bet likumu izmaiņās... bet neķerties lietai pie pašām saknēm klāt. Tāpēc mēs, loģiski, redzam, ka, nosakot kaut kādu citu īsāku termiņu, mēs šā vai tā nonāksim pie tā, ka šis termiņš atkal un atkal būs jāpagarina, bet pie reformas mēs klāt neķersimies, ja mums nebūs šīs iekšējās gribas. Neviens papīrs vai uz papīra uzrakstīts datums nevar piespiest cilvēku darboties, ja viņam nav šīs gribas. Un tāpēc vispirms ir vajadzīga šī griba šo reformu uzsākt. Un tāpēc mūsu priekšlikumā ir noteikts, ka ir jābūt šai reformai, administratīvi teritoriālajai reformai, kas arī pateiks, kāda būs tālākā pašvaldību teritoriālās attīstības koncepcija, kā tālāk attīstīsies šo pašvaldību attiecības, būs vai nebūs vajadzīgas vairāku līmeņu pašvaldības. Bet, ja šis termiņš paliktu nenoteikts, tad būtu vēl sliktāk. Šis termiņš, ko mēs pagarinām šīm rajonu padomēm, nedrīkst pāriet pāri kārtējām vēlēšanām, kas ir noteiktas pēc četriem gadiem. Un šis priekšlikums ir atbalstāms, jo tas vienlaikus parāda gan šo ātro ceļu - tad ir jāpieņem šis likums - , gan arī to, ka, pieņemot šo likumu, mēs vienalga nevarēsim visās vietās uzreiz veikt šo rajonu likvidāciju jeb pāriešanu uz apriņķiem, par ko mēs te šobrīd sākam runāt. Vismaz vakar par to runājām, par apriņķiem. Pārējā kārtība, kādā var notikt šīs ārkārtas vēlēšanas, ir atrunāta 6. 1 punktā, kurā mēs paskaidrojam, ka vispirms, protams... ja mainās vietējās pašvaldības, tas ir, pirmā līmeņa pašvaldības, pagastu un pilsētu pašvaldības, saplūst kopā vai daļēji saplūst kopā, tādā gadījumā ir mainījusies šīs jaunās pašvaldības teritorija un noteikti mainās arī to iedzīvotāju skaits, kas dzīvo attiecīgajā jaunajā pašvaldībā. Loģiski, ka šī jaunā pašvaldība nevar tagad gaidīt kādus trīs gadus, kamēr būs kārtējās vēlēšanas... ar savu lielo domju sastāvu... Un mēs runājam šeit par ekonomiju, bet kur šeit ekonomija parādās? Šis - tieši otrādi - ir ceļš uz līdzekļu izsaimniekošanu. Es runāju par pagastu un pilsētu pašvaldībām. Tāpēc arī mēs piedāvājam: ja iedzīvotāju skaits šo vietējo pašvaldību, pagastu saplūšanas gadījumā mainās par 25%, tādā gadījumā ir izsludināmas šīs ārkārtas vēlēšanas. Ārkārtas vēlēšanas nav izsludināmas tad, ja termiņš līdz kārtējām vēlēšanām ir palicis mazāks nekā 15 mēneši. Tas arī ir noteikts citā likumā, šie 15 mēneši ir minēti. Ar šo mēs dodam iespēju šīm vietējām pašvaldībām, kuras var apvienoties jau rīt, parīt un arī pēc jaunām vēlēšanām, kas notiks martā, maijā... Piemēram, divas pašvaldības apvienojas, - un vai tad viņiem visus atlikušos četrus gadus pastāvēs šajā teritorijā apvienotā dome vai apvienotā padome? Darbosies 30 cilvēki, kā vietā var darboties 15 cilvēki. Es domāju, ka tas ir ļoti pragmatisks, konstruktīvs piedāvājums no mūsu partijas puses. Un tas pats ir sakāms, runājot arī par rajoniem. Tā ka es piedāvātu mūsu priekšlikumu pieņemt, jo tieši šis priekšlikums nevis bremzē reformu, kā dažs labs mēģina to tulkot, bet - tieši otrādi - dod iespēju šai reformai normāli attīstīties no apakšas, un Saeima to kontrolē un regulē. Paldies.".
- 1996_12_05_a-seq209 language "lv".
- 1996_12_05_a-seq209 speaker Normunds_Peterkops-1961.
- 1996_12_05_a-seq209 mentions Q822919.
- 1996_12_05_a-seq209 mentions Q3899540.