Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_11_28-seq316> ?p ?o. }
Showing items 1 to 17 of
17
with 100 items per page.
- 1996_11_28-seq316 type Speech.
- 1996_11_28-seq316 number "316".
- 1996_11_28-seq316 date "1996-11-28".
- 1996_11_28-seq316 isPartOf 1996_11_28.
- 1996_11_28-seq316 spokenAs 148.
- 1996_11_28-seq316 spokenText "Godājamais priekšsēdētāja kungs! Godājamie kolēģi! Par cik mans augsti godātais kolēģis Grīga kungs te piesauca stenogrammas un, apzinoties to, ka viss, kas šeit tiek pateikts, tiek pamatā fiksēts šajās stenogrammās un vēlāk arī izdrukāts... es, protams, varu saprast, ka cilvēks nemāk lasīt un ka var gadīties, ka sliktāk dzird... es gribēju vēlreiz - tieši Grīga kungam - paskaidrot, ka es runāju par to kā par pāreju uz civilu dienestu... pārveidot nevis civildienestā, bet civilā dienestā, tātad no militāras struktūras pārveidot to par civilu struktūru. Otrkārt. Es vēlreiz atkārtoju - šo jautājumu izvirzīja un šo likumprojektu virzīja Iekšlietu ministrija. Tas ir Iekšlietu ministrijas jautājums, bet, par cik šobrīd Aizsardzības ministrija un tieši es esmu atbildīgs par robežsargiem, es zinu šo procesu, to, kādā stadijā ir šis pāriešanas process, un es uzskatu, ka to apstādināt nebūtu korekti un nebūtu lietderīgi. Protams, būs ļoti lielas grūtības, pārejot no militāra dienesta... būs grūts šis pārejas periods, kamēr vēl militārpersonas būs Iekšlietu ministrijas pakļautībā, bet vēlāk, perspektīvā, šā pārejas perioda beigās, tam ir jāpārvēršas par civildienestu, tātad tās būs civilpersonas. Uz robežas būs uniformētas, bruņotas civilas personas, kas veiks robežas kontroli. Tāds ir šā grozījuma mērķis. Godājamis Grīga kungs! Es uzskatu, ka nevajadzētu šeit dramatizēt situāciju, runājot par aizsardzības ministru, par to, ko viņš dara un ko viņš nedara, un tamlīdzīgi. Pēc manas tikšanās ar robežapsardzības virsniekiem - gan ar jaunajiem, kas strādā gadu vai divus, gan ar tiem, kas, teiksim, ir bijuši no paša sākuma, esmu pilnīgi pārliecināts: jo ilgāk vilksies šis pārejas periods, neziņas periods un jo ilgāka būs neziņas situācija viņiem, jo sliktāka būs gan šī pāreja, gan arī stāvoklis uz robežas. Tāpēc, ja reiz mēs konceptuāli to nolēmām pirmajā lasījumā un ar balsu vairākumu par to nobalsojām, tad, es domāju, otrajā lasījumā šo tālāko procesu un likuma īstenošanu nevajadzētu aizkavēt. Savu personīgo viedokli es šeit nepaužu, es šeit paužu to viedokli, kas ir Saeimas viedoklis un kas izpaudās tās balsojumā par šiem likumprojektiem pirmajā lasījumā. Otrkārt, atsaukties kādā likumā, kaut arī pārejas noteikumos, uz likumu, kura vēl nav, kurš pat nav iegājis likumdošanas apritē, ir juridiskā ziņā nekorekti. Tādā gadījumā ir jānosaka kaut kādi termiņi, citi pārejas termiņi, bet nevar tos saistīt ar tādu likumu, kurš neeksistē, kura nav. Likumdošanas praksē netiek šādi jautājumi tā skatīti. Tātad: ja "Tēvzemei un Brīvībai" šobrīd piekrīt, ka ir vajadzīgs kaut kāds cits pārejas periods, tas nav formulējams tā, kā tas ir iesniegts grozījumos, ko ir iesniegusi "Tēvzemei un Brīvībai". Un visbeidzot es gribu vēlreiz atkārtot, ka šī pāreja, šī Robežapsardzības spēku pārveide par civilu struktūru... ja mēs esam arī konceptuāli izvēlējušies savu ceļu uz Eiropas savienību un gribam sakārtot savas struktūras, tad mums tiešām jāiet šis ceļš un jādemilitarizē Latvijas Republikas valsts robeža. Aizsardzības spēkiem, Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem, it sevišķi Zemessardzei būs, protams, papildu uzdevumi, lai robežu aizsargātu, arī turpmāk viņiem šos pienākumus nenoņems, bet robežas kontrole kļūs par civilu. Vēlreiz gribu paskaidrot, ka tīri praktiskajā darbā Aizsardzības ministrijā un it sevišķi Robežapsardzības spēkos tieši pēdējā pusgadā ir bijis pietiekami daudz grūtību kontaktējoties, saskaroties ar kaimiņvalstu, es šeit domāju - ar Igaunijas un Lietuvas, struktūrām, kuras ir Iekšlietu ministrijas pakļautībā. Tāpat ir bijušas zināmas procedūras un likumdošanas harmonizācijas grūtības arī ar Eiropas valstīm, kur tās ir civilās struktūras, ieskaitot to pašu veco stāstu par materiālo palīdzību no Eiropas valstīm, kāda ir iespējama mūsu valsts robežas nodrošināšanai, jo Eiropā šīs civilās programmas - PHARE programma un vēl citas - diemžēl nevar dot līdzekļus militārajām struktūrām. Tā ka iemeslu gan tīri praktisku, gan ekonomisku, gan budžeta un finansiālu ir pietiekami daudz. Un visbeidzot. Atsaucoties un piesaucot manu vārdu, es lūdzu tiešām precīzi citēt manis teikto šeit no tribīnes, pat, ja tas ir nepieciešams, tiešām lietojot arī mūsu stenogrammu. Paldies.".
- 1996_11_28-seq316 language "lv".
- 1996_11_28-seq316 speaker Andrejs_Krastins-1951.
- 1996_11_28-seq316 mentions Q822919.
- 1996_11_28-seq316 mentions Q211.
- 1996_11_28-seq316 mentions Q4294315.
- 1996_11_28-seq316 mentions Q37.
- 1996_11_28-seq316 mentions Q191.
- 1996_11_28-seq316 mentions Q193089.
- 1996_11_28-seq316 mentions Q6112266.
- 1996_11_28-seq316 mentions Q4294480.
- 1996_11_28-seq316 mentions Q3899540.