Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_11_13-seq91> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1996_11_13-seq91 type Speech.
- 1996_11_13-seq91 number "91".
- 1996_11_13-seq91 date "1996-11-13".
- 1996_11_13-seq91 isPartOf 1996_11_13.
- 1996_11_13-seq91 spokenAs 84.
- 1996_11_13-seq91 spokenText "Augsti godātie kolēģi! Es neaizkavētu jūsu uzmanību, ja es negribētu paglābt no negoda doktoru Priedkalnu. Izsakot viņam visu cieņu, es atļaušos apšaubīt, vai Priedkalna kungs ir lasījis Grīnblata kunga parakstīto un 1996. gada 23. janvārī uz Saeimu atsūtīto Latvijas izglītības koncepciju, jo savādāk viņš diez vai izmantotu šo dokumentu, lai slavinātu frakcijas "Tēvzemei un Brīvībai" veikumu izglītības jomā. Atļaušos citēt dažus teikumus, un kritizējiet un domājiet paši. Izglītības koncepcijā ir rakstīts, ka "humanitātes principa būtība ir cilvēka atzīšana par pamatvērtību". Izrādās, ka jūs neesat pamatvērtības, kamēr neesat ieguvuši izglītību."Izglītība veido patiesi cilvēcīgu personību." Tātad bērns piedzimstot nav cilvēcīga personība. Tālāk: "Izglītības sistēma ir jāveido savstarpējā cieņā, kas balstīta cilvēku kopdarbībā, ievērojot pieņemtās vienošanās." Mani interesē, vai skolā skolotāji ar skolēniem parakstīs darba līgumu? Un, ja šādas muļķības, es atvainojos par šo izteicienu, ir sarakstītas dokumentā, pēc kura tiek attīstīta mūsu izglītības sistēma, tad nav ko brīnīties, ka mēs esam iebraukuši tādā "grāvī" un ka skolotāji tūlīt atkal streikos pie Saeimas sienām. Otra nepieņemama lieta ir "raustīšanās" ar Izglītības likumu, kurš tūlīt nosvinēs savu gulēšanas gadadienu Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā. Bet tas absolūti neuztrauc ministriju. Ministram tas ir pilnīgi vienalga. Vienu brīdi gan ministrija gribēja paņemt likumu atpakaļ, bet tad atteicās."Informācijas avots", kurš ir no Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas un kurš vēlējās palikt nezināms (kā tagad pieņemts teikt presē) vērsās pie manis un teica, ka likums esot pretrunā ar Ministru kabineta programmu. Es prasīju: kur ir likums? Kā mēs varam pieņemt budžetu un runāt vispār par izglītības attīstību, ja nav likuma un ja koncepcijā ierakstīts, ka jūs par pamatvērtību nepiedzimstat, ka jums ir jāveidojas? Tad man ir jautājums - ko dara ministrs, ja likums guļ Saeimā gadu? Es saku, drīz mēs ar puķēm varēsim apsveikt Ābiķa kungu un Celmiņa kungu par šo sasniegumu! Un ministriju absolūti neuztrauc, ka tas esot pretrunā ar viņu darbību. Mīļie cilvēki, nemociet tos, kas nevar strādāt! Ja jums svarīgāki ir posteņi, amati un frakcijai "Tēvzemei un Brīvībai" nepieciešamās vietas Ministru kabinetā, tad vismaz atrodiet kādu, kas var izlasīt par vispārcilvēciskām vērtībām un neliek skolēnam ar skolotāju slēgt darba līgumu par to, kā viņi sastrādāsies izglītības apguves periodā, ko viņi pavada skolā, un kādas būs viņu savstarpējās attiecības. Un otra lieta. Atrodiet cilvēku, kurš patiešām varētu ieiet skolotāju vidē un pateikt - būs attīstība tāda un tāda, nevis izdomātu jaunu muļķību. Lai netraumētu bērnu nervu sistēmu, iestājeksāmeni būšot tādi paši kā skolā, nemainot skolas izglītības sistēmu, nemainot skolas nobeiguma eksāmenu koncepciju un nesaskaņojot to ar augstskolā izvirzītajām prasībām. Nedrīkst tā turpināt ņirgāties par mūsu izglītību!".
- 1996_11_13-seq91 language "lv".
- 1996_11_13-seq91 speaker Ilga_Kreituse_(Grava)-1952.
- 1996_11_13-seq91 mentions Q822919.
- 1996_11_13-seq91 mentions Q211.
- 1996_11_13-seq91 mentions Q3899540.