Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_11_13-seq87> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 1996_11_13-seq87 type Speech.
- 1996_11_13-seq87 number "87".
- 1996_11_13-seq87 date "1996-11-13".
- 1996_11_13-seq87 isPartOf 1996_11_13.
- 1996_11_13-seq87 spokenAs 29.
- 1996_11_13-seq87 spokenText "Godājamais sēdes vadītāj! Godātie deputāti! Kā jau Odisejs Kostanda šeit pārliecinoši nodemonstrēja, tas ir acīm redzams, ka Māris Grīnblats nav spējīgs veikt izglītības un zinātnes ministra pienākumus. Pirmkārt. Ministrs nav spējīgs aizstāvēt izglītībai nepieciešamos budžeta līdzekļus. Arī to Odisejs Kostanda pārliecinoši nodemonstrēja. Un ne par ko citu kā vien par ministra mazspēju neliecina arī viņa iesniegtie priekšlikumi 1997. gada budžeta projektam, kas gan norāda uz problēmām, bet nav izskatāmi pēc būtības, jo neparedz nekādus papildu izdevumu segšanas avotus. Un, kā jau šeit minēja Kostandas kungs, Izglītības un zinātnes ministrija nav izmantojusi virkni savu iekšējo rezervju, bet pats galvenais ir tas, ka ministrs Grīnblats akceptē savu klātbūtni valdībā, kura izglītības finansējuma palielinājumu ne tikai neuzskata par prioritāti, bet pat to mērķtiecīgi degradē. Un pārāk silts šķiet šis krēsls, un pārāk tīkami ir tie labumi ko dod partijas atrašanās politiskajā pozīcijā un tuvība "prihvatizācijas" silei. Tautas intereses ne ministram Grīnblatam, ne viņa partijai "Tēvzemei un Brīvībai" tāpat kā visai postkomunistiskās nomenklatūras saitēs sapītajai valdošajai koalīcijai nav tuvas un nevar būt tuvas. Otrkārt. Kā tas bija skaidri redzams no ministra Grīnblata uzstāšanās Saeimā, atbildot uz deputātu jautājumu par G. Kurloviča un A. Tomašūna mācību grāmatu, kas satur klaji antinacionālus Latvijas vēstures traktējumus, ministrs absolūti nepamatoti norobežojās no atbildības par šo grāmatu, jo to, lūk, Izglītības un zinātnes ministrijas vārdā atļāvusi lietot ministrijas pārraudzībā esoša iestāde, un tas skaidri norāda uz to, ka ministrs nesaprot, kādā veidā viņš var ietekmēt ministrijas pārraudzībā esošu iestāžu lēmumus. Un tā ir absolūta nekompetence. Kristovska kungs šeit minēja problēmu par to, ka 12 000 skolas vecuma bērnu neapmeklē skolu. Tā ir absolūti būtiska problēma, bet Grīnblata kungs neko nedara. Tālāk. Nav izglītības koncepcijas. Priedkalna kungs minēja, ka šeit esot kāda koncepcija, bet kāpēc tad Grīnblata kungam vajadzēja mums dot koncepcijas projektu, nevis kaut ko citu, kas ir jau apstiprināts? Tas vienkārši norāda... šī dokumenta esamība projekta stāvoklī norāda, ka ministram nav skaidra priekšstata par to, kā šīs reformas laikā tiks virzīta izglītības attīstība un kādas ir garantijas kaut vai tiem pašiem lauku skolu skolēniem, skolotājiem un citiem. Tālāk. Par audzināšanas darbu. Kādā veidā Izglītības un zinātnes ministrija organizē audzināšanas darba veikšanu skolās? Vienkārši nekādā, bet tas ir absolūti nepieciešams. Un es aicinu noteikti atbalstīt šo lēmuma projektu un izteikt neuzticību Mārim Grīnblatam. Paldies.".
- 1996_11_13-seq87 language "lv".
- 1996_11_13-seq87 speaker Karlis_Cerans-1965.
- 1996_11_13-seq87 mentions Q822919.
- 1996_11_13-seq87 mentions Q211.
- 1996_11_13-seq87 mentions Q957126.
- 1996_11_13-seq87 mentions Q3899540.
- 1996_11_13-seq87 mentions Q6111458.
- 1996_11_13-seq87 mentions Q23927556.
- 1996_11_13-seq87 mentions Q16348230.