Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_11_13-seq79> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1996_11_13-seq79 type Speech.
- 1996_11_13-seq79 number "79".
- 1996_11_13-seq79 date "1996-11-13".
- 1996_11_13-seq79 isPartOf 1996_11_13.
- 1996_11_13-seq79 spokenAs 29.
- 1996_11_13-seq79 spokenText "Godātā Saeima! Gribu atgādināt vienu no valdības deklarācijas punktiem, kas attiecas uz izglītību: "Lauku rajonu izglītības tīkla veicināšana, mazo sākumskolu atjaunošana saskaņā ar iedzīvotāju vajadzībām." Tas ir būtisks virziens izglītības sistēmas attīstībai, ņemot vērā pašreizējos Latvijas sociāli ekonomiskos apstākļus, kā arī deklarācijas preambulā noteikto vienu no galvenajiem Latvijas valdības uzdevumiem - izglītības attīstību. Diemžēl, ielūkojoties statistikā, redzam pilnīgi pretēju ainu. Minēšu vispārizglītojošo dienas skolu skaitu pēdējo triju gadu laikā. 1994. /1995. mācību gadā - 1076, 1995. /1996. mācību gadā - 1056, 1996. /1997. mācību gadā, tas ir, šogad, ir vairs tikai 1008. Pie tam skolu skaita samazināšanās nav saistīta ar skolēnu skaita samazināšanos, bet gan ir tieši otrādi - skolēnu skaits pieaug, un tas attiecīgi ir šāds: 1994. /1995. mācību gadā - 339 692, 1996. /1997. mācību gadā - 350 104. Grīnblata kungs, kā šādu situāciju jūs varat motivēt? Jūs taču ierindojat sevi to valdības vīru skaitā, kuru vārdi neatbilst darbiem! Bet vai, jūs arī padomājāt par to, ka šeit ir runa par īpaši svarīgu izglītības attīstības vai, pareizāk sakot, jūsu interpretācijā, neattīstības jeb regresa principu? Tā ir apsēstība, ja izglītības ministrs var domāt, ka mazo klašu vai pat mazo skolu slēgšana varētu dot kādu būtisku uzlabojumu izglītības finansēšanā. Pašreiz no vispārizglītojošajām skolām 50 vai vēl mazāk skolēnu ir 82 skolās, un, ja slēgtu visas šīs skolas, skolotājus atbrīvotu no darba un visus šos skolēnus atstātu bez mācībām, tad finansējumu skolotāju algām varētu palielināt tikai par vienu procentu. Ir vēl viena skolu kategorija, kurās ir no 50 līdz 100 skolēniem, tādas ir 168. Ja izpilda to pašu iepriekšējo principu, ko es jau minēju, tad skolotāju algu pieaugums būtu tikai 6%, bet ieguvums, ko pašreiz Izglītības un zinātnes ministrija cenšas acīmredzot realizēt, ir tāds, ka tiks pilnīgi sagrauta izglītības sistēma laukos un būs apmēram 15 000 jaunu analfabētu. Tātad, Grīnblata kungs, tā ir pilnīga utopija - par ietaupītajiem finansu līdzekļiem veikt izglītības iestāžu tīkla pārkārtojumus -, un šīm cerībām nav nekāda pamatojuma. Nav saprotams arī tas, kā var mainīt finansēšanas kārtības stāvokli, kad nav skaidrības pašvaldību...".
- 1996_11_13-seq79 language "lv".
- 1996_11_13-seq79 speaker Janina_Kusnere-1958.
- 1996_11_13-seq79 mentions Q822919.
- 1996_11_13-seq79 mentions Q211.