Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_10_17-seq182> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1996_10_17-seq182 type Speech.
- 1996_10_17-seq182 number "182".
- 1996_10_17-seq182 date "1996-10-17".
- 1996_10_17-seq182 isPartOf 1996_10_17.
- 1996_10_17-seq182 spokenAs 29.
- 1996_10_17-seq182 spokenText "Godātie kolēģi! Tātad es aicināšu atbalstīt šo pieprasījumu (pretēji komisijas slēdzienam). Un lietas būtība ir ļoti vienkārša: Korupcijas novēršanas likuma, kuru mēs Saeimā pieņēmām šajā vasarā, 23. panta otrās daļas 7. punktā ir norma, kas nosaka, ka valsts amatpersonām deklarācijās, kuras tās iesniedz, stājoties amatā, ir jānorāda viņu skaidrās un bezskaidrās naudas uzkrājumi. Līdzīgas normas šajā likumā ir arī attiecībā uz ikgadējām amatpersonu deklarācijām. Savukārt Ministru kabinets, izstrādājot amatpersonu deklarāciju formas, tajās (pretēji šī likuma prasībām) nav paredzējis nepieciešamību un iespēju amatpersonām uzrādīt savus bezskaidras naudas uzkrājumus. Tātad šīs Ministru kabineta izstrādātās deklarāciju formas jau satur sevī šā likuma pārkāpumu, un tāpēc mēs pieprasām valdībai labot šo likuma pārkāpumu un šajā aspektā nodrošināt Korupcijas novēršanas likuma izpildi. Es uzskatu, ka amatpersonu izvairīšanās no bezskaidras naudas uzkrājumu atklāšanas sabiedrībai nevar veicināt korupcijas iespēju novēršanu Latvijā. Tātad faktiski šī te Ministru kabineta rīcība, pretlikumīgā rīcība, veicina korupcijas iespējamību, un es domāju, ka tas mums nekādi nevar būt pieņemams. Šī nepieciešamība - amatpersonām publiski deklarēt savus naudas uzkrājumus - ir pasaulē ļoti plaši izplatīta prakse, jo, ja amatpersonas sniedz šīs deklarācijas publiski, tad gan Valsts ieņēmumu dienestam vai attiecīgajai finansu institūcijai, gan arī plašai sabiedrībai ir iespējas sekot līdzi šai amatpersonas uzkrājumu dinamikai. Un tad vairs nevar gadīties tāda situācija, ka šī amatpersona ne no šā, ne no tā kaut kādā vienā laika brīdī kļūst nesalīdzināmi bagātāka. Kolīdz tas notiek, parādās arī šie dabiskie jautājumi: bet kur tad viņa ņēma tos līdzekļus? Ja šo pieprasījumu pieņemtu un ja Ministru kabinets šo jautājumu atrisinātu pozitīvi, tad arī Šķēles kungam nevajadzētu pazemināt nodokļu likmi lieliem ienākumiem - virs 60 000 latu gadā - tāpēc vien, ka šo lielo nodokli jau tāpat neviens nemaksā un neviens neuzrāda arī šos ienākumus. Tātad, ja mēs pieņemam šo pieprasījumu, tad šis likuma pārkāpums tiek novērsts. Tādā gadījumā tā ir alternatīva iespēja piespiest cilvēkus šos ienākumus deklarēt, vismaz šos valsts ierēdņus. Un tas ļautu valdībai, saglabājot ieņēmumus budžetā tajā pašā līmenī, pacelt šo iedzīvotāju ienākumu nodokļa neapliekamo minimumu. Tas ir viens no iespējamajiem avotiem, kā papildināt budžetu, no kā Ministru kabinets pretlikumīgā veidā šeit atsakās. Un ļoti dīvains ir arī šis Pieprasījumu komisijas slēdziens. Likumu var nepildīt tad, ja tas šķiet nepareizs vai nav izdevīgs. Vai tiešām tāda ir valdošās koalīcijas griba? Un es nesaprotu, kādu likumu ievērošanu vispār var prasīt no tautas, ja paši deputāti aicina uz pretlikumībām. Es aicinātu deputātus atbalstīt šo pieprasījumu un atrisināt šo problēmu, lai mēs veidotu korupcijai nedraudzīgu vidi, tātad es aicinu atbalstīt šo cīņu pret korupciju vismaz šajā aspektā.".
- 1996_10_17-seq182 language "lv".
- 1996_10_17-seq182 speaker Karlis_Cerans-1965.
- 1996_10_17-seq182 mentions Q822919.
- 1996_10_17-seq182 mentions Q211.