Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_10_07_a-seq24> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1996_10_07_a-seq24 type Speech.
- 1996_10_07_a-seq24 number "24".
- 1996_10_07_a-seq24 date "1996-10-07".
- 1996_10_07_a-seq24 isPartOf 1996_10_07_a.
- 1996_10_07_a-seq24 spokenAs 38.
- 1996_10_07_a-seq24 spokenText "Cienījamais priekšsēdētāj! Augsti godātais Valsts prezidenta kungs! Augsti godātais Ministru prezidenta kungs! Kolēģi! Sastādot 1997. gada valsts budžeta projektu, valsts pārvaldes institūcijām bija iespējas paskatīties uz savu izdevumu palielināšanu. Pieaugums ir plānots gandrīz visām ministrijām un citām valsts pārvaldes institūcijām, izņemot pašvaldības (relatīvi, protams). Pašvaldību finansu īpatsvars kopbudžetā, valsts kopbudžetā, no 21,4% 1996. gadā ir samazinājies līdz 16,8% 1997. gadā. Iespējams, ka tas ir rezultāts tam, ka pašvaldībām sevis aizstāvēšanas tiesības bija ierobežotas, kaut arī likuma par pašvaldībām 86. pantā tas ir paredzēts. Vēl vairāk - valdībai, iesniedzot nākamā gada budžeta projektu, bija jāiesniedz arī vienošanās protokols ar Pašvaldību savienību. Atbalstot nostādni, ka kārtējā gada budžetā ieņēmumiem jābūt izlīdzinātiem ar izdevumiem, nepiekrītu attieksmei, kāda ir izveidojusies pret pašvaldībām. Būtībā šeit nav runa par attieksmi pret pašvaldībām, bet ir runa par attieksmi pret tām funkcijām, kas jāveic pašvaldībām. Ekonomiskās krīzes apstākļos, kad iedzīvotāji nespēj nopelnīt savai iztikai nepieciešamos līdzekļus, par nozīmīgu pašvaldības funkciju ir kļuvusi sociālā palīdzība un sociālā aprūpe. Ar lūgumu pēc palīdzības samaksāt par dzīvokli, samaksāt par komunālajiem pakalpojumiem, sagādāt bērniem skolai nepieciešamo, segt izdevumus, kas saistīti ar tuvinieku apbedīšanu, un tā tālāk iedzīvotāji griežas pie pagastu un pilsētu pašvaldībām, jo tās ir tuvāk, jo tās ir pieejamākas un tām likumā ir noteiktas šādas funkcijas. Iedzīvotāji taču ar šādiem lūgumiem nebrauks uz Ārlietu ministriju, Satiksmes ministriju vai Iekšlietu ministriju. Cerams, ka 1997. gada valsts budžeta politika savus augļus ekonomikā nesīs pēc pāris gadiem, bet visādā ziņā tas radīs sociālu spriedzi jau 1997. gadā. Tāpēc aicinu valdību neignorēt šo faktu un pašai izdarīt labojumus iesniegtajā budžeta projektā, paredzot līdzekļu palielināšanu sociālajai palīdzībai. Šajā sakarībā valdībai nepieciešams konsultēties un arī vienoties ar pašvaldībām. Uzskatu, ka, nemainot budžeta ietvarus, bet pamainot tā struktūru, ir iespējams ieplānot lielākus līdzekļus jau pieminētajiem mērķiem. Kas attiecas uz pedagogu algām, tām ir jābūt veidotām kā mērķdotācijām pašvaldībām. Līdz ar to valdība būs uzņēmusies atbildību, ka dotācija ir pietiekamā apjomā, bet pašvaldībai ir jāuzņemas atbildība, ka tā minēto naudu izlietos šiem mērķiem. Bet, ja skolotāju algām paredzēto naudu ieskaitīs finansu izlīdzināšanas kopējā "maisā", tad sāksies vainas velšana no vienas puses uz otru. Valdība teiks: "Mēs iemaksājām!", - bet noklusēs to, ka iemaksā nepietiekami, teiks: "Pašvaldības neizmaksāja". Lai katra pašvaldība spētu novērtēt valsts budžetu no sava konkrētā viedokļa, ir nepieciešams, lai līdz ar valsts budžeta projektu būtu iesniegts arī pašvaldību finansu izlīdzināšanas projekts, tad sarunas par līdzekļu pietiekamību vai nepietiekamību kļūs vēl argumentētākas. Ja šodien piedāvātais Budžeta likuma projekts tiks akceptēts pirmajā lasījumā, tad laika posmā starp pirmo un otro lasījumu ir jāatrisina minētās nepilnības un šim laikam ir jābūt pietiekami garam, lai varētu visu rūpīgi izstrādāt un novērst minētās nepilnības. Paldies.".
- 1996_10_07_a-seq24 language "lv".
- 1996_10_07_a-seq24 speaker Eriks__Zunda-1950.
- 1996_10_07_a-seq24 mentions Q4294315.
- 1996_10_07_a-seq24 mentions Q15628977.