Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_10_07_a-seq153> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1996_10_07_a-seq153 type Speech.
- 1996_10_07_a-seq153 number "153".
- 1996_10_07_a-seq153 date "1996-10-07".
- 1996_10_07_a-seq153 isPartOf 1996_10_07_a.
- 1996_10_07_a-seq153 spokenAs 77.
- 1996_10_07_a-seq153 spokenText "Un, vispusīgi tos izvērtējusi kopīgi ar Budžeta un finansu (nodokļu) komisiju, nolēma, ka valdības iesniegtais likumprojekts nebūtu atbalstāms, un izstrādāja kopīgu alternatīvu likumprojektu. Kā mani informēja Ministru prezidenta kungs, valdība savu likumprojektu ir gatava atsaukt par labu abu komisiju kopīgi izstrādātajam likumprojektam. Iemesli, kāpēc abas komisijas neatbalstīja valdības iesniegto likumprojektu, ir norādīti dokumentā nr. 1470, kur ir atzinums par likumprojektu "Grozījumi Saeimas kārtības rullī". Es domāju, ka man tas nav jānolasa, visi deputāti ar to ir iepazinušies. Šeit ir skaidri un gaiši parādīti iemesli, kāpēc abas komisijas izstrādāja šo alternatīvo projektu. Kas attiecas uz pašu alternatīvo likumprojektu, Budžeta un finansu (nodokļu) komisija un Juridiskā komisija piedāvā izdarīt grozījumus vairākos Saeimas kārtības ruļļa pantos, lai precizētu valsts budžeta izskatīšanas un pieņemšanas procedūru, un tāpēc arī ierosina izdarīt grozījumus Kārtības ruļļa 30. pantā, kā arī Kārtības ruļļa 87. pantā, kas noteiktu to, ka izskatīt likumprojektus, kas paredz budžetā papildu izdevumus vai izmaiņas ieņēmumos, nevar, ja tiem nav pievienota finansu ministra atsauksme. Tad šādus likumprojektus nevar izskatīt... pirmām kārtām, iekļaut izskatīšanai pirmajā lasījumā. Un tālāk citos pantos ir norādīts, ka tos nevar arī iekļaut izskatīšanai otrajā lasījumā, kā arī trešajā lasījumā. Un šī prasība par finansu ministra atsauksmi netiek attiecināta uz paša Ministru kabineta iesniegtajiem likumprojektiem, kā arī uz tiem gadījumiem, kad finansu ministrs nav noteiktajā termiņā devis atsauksmi. Tiek arī ierosināts izdarīt grozījumu Saeimas kārtības ruļļa 90. panta pirmajā daļā, to papildinot. Un būtībā jau šodien mēs esam liecinieki Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas iesniegtajam patstāvīgajam priekšlikumam, kas paredz to, ka, pieņemot pirmajā lasījumā likumprojektu par valsts budžetu vai par grozījumiem valsts budžetā, atbildīgā komisija iesniedz lēmuma projektu par to, kādā veidā ir iesniedzami priekšlikumi par šiem grozījumiem vai nu gadskārtējā valsts budžeta projektā, vai arī valsts budžetā. Un līdz ar to arī mēs ierosinām papildināt Kārtības rulli ar 90. 1 pantu, kurā ir runa tieši par šo Saeimas lēmuma projektu, par to, kādas ir prasības, ko pastāvīgā komisija šeit var noteikt. Tālāk. Abas komisijas ierosina izdarīt grozījumus Saeimas kārtības ruļļa 95. pantā, proti, papildināt 95. panta otro daļu ar jaunu teikumu: ja atbilstoši Kārtības ruļļa 90. 1 pantam noteikta priekšlikumu iesniegšanas kārtība likumprojektam par budžetu, šie priekšlikumi iesniedzami šajā lēmumā noteiktajā kārtībā. Ierosina arī papildināt pantu ar ceturto un piekto daļu, kas reglamentē to kārtību, kādā priekšlikumus, kas ir iesniegti par valsts budžeta projektu, nosūta Ministru kabinetam. Ir noteikts 5 dienu termiņš: vismaz 5 dienas pirms šo priekšlikumu izskatīšanas atbildīgajā komisijā. Turklāt vienlaicīgi ir jāpaziņo, kad šī komisijas sēde notiks. Un piektajā daļā noteikts arī tas, ka šā panta ceturtajā daļā minētajiem priekšlikumiem alternatīvus priekšlikumus Ministru kabinets var iesniegt līdz brīdim, kad atbildīgā komisija pieņem lēmumu par attiecīgā likumprojekta iesniegšanu izskatīšanai otrajā lasījumā. Ierosinām papildināt Kārtības rulli ar 95. 2 pantu, kurā ir runa par Ministru kabineta atzinumiem par priekšlikumiem likumprojektam par budžetu un ir noteikti konkrēti termiņi, līdz kuram laikam atzinumi ir jāsniedz. Ierosinām papildināt Kārtības rulli ar 96. 1 pantu, kurš nosaka skaidri un gaiši, ka nevienu likumprojektu par budžetu nedrīkst iekļaut darba kārtībā un izskatīt otrajā lasījumā, ja tam nav pievienoti visi noteiktā termiņā un kārtībā iesniegtie priekšlikumi, arī Ministru kabineta iesniegtie alternatīvie priekšlikumi, kurus iesniedzēji nav atsaukuši. Jābūt ir pievienotiem visiem atbildīgās komisijas atzinumiem par priekšlikumiem, arī alternatīvajiem priekšlikumiem, un ir jāpievieno pašas atbildīgās komisijas priekšlikumi un visi noteiktā termiņā un kārtībā iesniegtie Ministru kabineta atzinumi par priekšlikumiem. Un vēl ir noteikts, ka nevienu šādu likumprojektu nedrīkst iekļaut darba kārtībā un izskatīt otrajā lasījumā, ja viss tas nav bijis pieejams deputātiem vismaz 5 dienas pirms izskatīšanas. Ierosinām papildināt Kārtības ruļļa 98. pantu ar trešo daļu, kas precizē kārtību, kādā notiek debates par valsts budžetu. Tur tiek noteikts, ka, izskatot likumprojektu par budžetu, debates var notikt par vairākiem pantiem, pantu daļām vienlaikus, ja tas izriet no iesniegtā priekšlikuma. Jo bieži vien priekšlikums ir saistīts ne tikai ar vienu konkrētu skaitli, bet paredz varbūt plusus un mīnusus, kad tiek ierosināts pārbīdīt ieņēmumus vai izdevumus no vienas pozīcijas uz otru. Tāpēc arī ir tāds priekšlikums. Ir priekšlikums papildināt 99. pantu ar trešo daļu, kurā ir runa jau par to, kā notiek balsojums par budžetu. Proti: "... balsojums notiek par priekšlikumu kopumā, vienlaikus izdarot grozījumus, ja nepieciešams, vairākos pantos. Ja šāds priekšlikums ir pieņemts vai noraidīts, tas ir pieņemts vai noraidīts attiecībā uz visiem pantiem, kuros tas paredz grozījumus." Un vēl. Ierosinām arī papildināt 101. pantu ar trešo daļu, kas nosaka to, ka secību, kādā balsojami priekšlikumi likumprojektam par budžetu, nosaka Saeima pēc atbildīgās komisijas priekšlikuma. Juridiskā komisija un Budžeta un finansu (nodokļu) komisija, izstrādājušas šo alternatīvo likumprojektu, ierosina cienījamajai Saeimai atzīt šo likumprojektu par steidzamu, lai šie grozījumi varētu stāties spēkā jau tad, kad atbildīgā komisija strādās ar tiem priekšlikumiem, kuri tiks iesniegti, gatavojot valsts budžeta projektu otrajam lasījumam. Es aicinātu cienījamo Saeimu, ja valdība atsauc savu likumprojektu, atbalstīt abu komisiju iesniegto likumprojektu, bet vispirms es aicinu nobalsot par steidzamību.".
- 1996_10_07_a-seq153 language "lv".
- 1996_10_07_a-seq153 speaker Aivars_Endzins-1940.
- 1996_10_07_a-seq153 mentions Q822919.
- 1996_10_07_a-seq153 mentions Q202162.