Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_10_07_a-seq106> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 1996_10_07_a-seq106 type Speech.
- 1996_10_07_a-seq106 number "106".
- 1996_10_07_a-seq106 date "1996-10-07".
- 1996_10_07_a-seq106 isPartOf 1996_10_07_a.
- 1996_10_07_a-seq106 spokenAs 84.
- 1996_10_07_a-seq106 spokenText "Augsti godātie deputāti! Godātais Prezidenta kungs un premjera kungs! Pirmais, ko es gribēju jums teikt. Es gribētu no jums saņemt šodien atbalstu tam, ka mēs speram otro soli, lai Latvijā beidzot novērstu okupācijas sekas. Un es šodien aicinu Saeimu konceptuāli atbalstīt to, lai Saeimai, Ministru kabinetam un Ministru prezidenta Kancelejai, lai katrai no tām tiktu samazināts budžets par 4 000 latu un lai tas tiktu ieskaitīts Kultūras ministrijā mērķprogrammai "Okupācijas režīma upuru piemiņas vietas izveide Rīgā". 12 000 latu pamatojums ir vienkāršs: 5000 latu ir vajadzīgi, lai veiktu konkursu, un apmēram 7000 latu, lai sāktu vietas iekārtošanu. Es ceru, ka frakcija "Tēvzemei un Brīvībai" kopā ar LNNK pratīs pietiekami aktīvi strādāt ar saviem deputātiem Rīgas Domē, lai šīgada beigās beidzot būtu atrasta praktiskā vieta, kur šī piemiņas zīme atradīsies. Kāpēc es par to runāju no šīs tribīnes? Tāpēc, ka būtu ļoti patīkami, ja piecu vai septiņu dienu laikā visu šo triju manis nosaukto institūciju vadība pati pateiktu, no kuras pozīcijas to budžetā var izņemt ārā šos četrus tūkstošus. To, ka Saeimai to var izņemt ārā, par šiem vārdiem es atbildu. Un man liekas, ka arī Ministru kabinetam tā nav problēma, ka Valsts prezidents nebūt nejūtas sliktāk par Saeimu. Otra lieta. Šodien pie Saeimas mājas stāvēja skolotāji un prasīja naudu. Jā, viņi ir cilvēki, kuriem ir ne tikai jāmāca jaunā paaudze, bet kuriem ir arī jāpaēdina tā jaunā paaudze, kas viņiem ir mājās, - viņu bērni. Šī lieta ir pilnīgi normāla un saprotama. Bet ir jāmeklē atbilde: kāpēc ir tāda situācija? Kāpēc atkal nav naudas? Kāpēc atkal ir pietrūcis kaut kam? Un te es gribu teikt - nemainot sistēmu, turoties pie vecās, nekas nevar izmainīties arī finansējumā. Un te nu, dārgie kolēģi, paskatīsimies paši uz sevi, ko mēs šajā zālē kopā ar Izglītības un zinātnes ministriju esam izdarījuši, lai 1996. gadā izmainītos izglītības sistēma. Atcerieties februāra mēnesi! Mēs apspriežam Izglītības likumu pirmajā lasījumā. No visiem debatēs runājušajiem cilvēkiem divi teica: nepieņemsim pirmajā lasījumā, atdosim atpakaļ, lai pārstrādā no jauna likumprojektu, tad izskatīsim to, un septembrī viņš sāks darboties. Bet mums ir Izglītības, kultūras un zinātnes komisija, kur ir divi vadītāji. Pacitēšu februārī teikto. Juris Celmiņš: "Kāpēc mēs esam tā izšķīrušies par pieņemšanu? Izšķīrušies mēs esam tāpēc, ka šādā veidā varētu iegūt laiku. Varētu iegūt tempu. Un tāpēc mums šodien ir jārunā par to, kad mēs gribam redzēt šo likumprojektu pieņemtu un kādā termiņā. Viena no būtiskākajām izmaiņām ir skolotāju darba algas izmaksas kārtības izmainīšana. Februāris. Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētāja vietnieks Juris Celmiņš." Kas ir šodien? Oktobris. Ko mēs dzirdam? Nav ne likuma, bet ir tikai izmaiņas, kas nāk ārpus likuma, nemainot pašu sistēmu. Dzintars Ābiķis. Februāris: "Šis likumprojekts ir tapis apmēram divu gadu darba rezultātā. Likumprojekts tapis Stratēģiskās plānošanas departamentā Izglītības un zinātnes ministrijā kopumā ar sabiedrības iesaisti, un Ministru kabinetā tas ir apspriests. Tāpēc, neskatoties uz trūkumiem, mūsu komisija saprot to, ka, lai izstrādātu konceptuāli jaunu likumu, tas prasītu ļoti lielu laiku, tas prasītu piesaistīt ļoti daudzus speciālistus, un mūsu komisija šobrīd, es patiešām teikšu atklāti, tam nebija gatava. Lai maksimāli ātri varētu strādāt, pieņemsim viņu pirmajā lasījumā." Un redzat, kolēģi, te ir pamatkļūda, ka mēs šodien spriežam par budžetu. Nestrādā komisijas, nestrādā ministrijas. Kas šodien paprasīs atbildību un no kura par to, ka Latvijā nav Izglītības likuma? Bet to, ka viņam bija jābūt, to savā uzrunā toreiz februārī pateica Andris Tomašūns. Tāpēc tur varētu droši vien izdarīt veselu virkni daž ādu izmaiņu, kas skar gan juridiski, gan ekonomiski, gan sociāli esošo situāciju valstī, kuru šis likums pilnībā vairs neregulē. To mēs atzinām februārī, to mēs atzīstam šodien. Bet likuma kā nav, tā nebūs. Tāpēc naudas prasījumu no skolotāju puses gan var saprast, bet viņiem šis likums nebija jāprasa, viņš ir loģisks. Cik loģiska ir mūsu darbība, šodien vērtējot un strādājot pie šī jautājuma? Šodien mēs saņēmām grozījumu Izglītības likumā. Vecajā Izglītības likumā. Bet, atvainojiet! Grozījums par ekonomisko skolu darbību nāk pēc tam, kad jau ir sastādīts budžets. Varbūt deputāti beidzot padomās, kā mēs strādājam un kā strādā ministri, tie, kuriem ir jādomā, lai cilvēkam būtu ko ielikt makā un bērnam katlā.".
- 1996_10_07_a-seq106 language "lv".
- 1996_10_07_a-seq106 speaker Ilga_Kreituse_(Grava)-1952.
- 1996_10_07_a-seq106 mentions Q822919.
- 1996_10_07_a-seq106 mentions Q211.
- 1996_10_07_a-seq106 mentions Q957126.
- 1996_10_07_a-seq106 mentions Q2660080.
- 1996_10_07_a-seq106 mentions Q1419663.
- 1996_10_07_a-seq106 mentions Q2671946.
- 1996_10_07_a-seq106 mentions Q16358650.
- 1996_10_07_a-seq106 mentions Q23927556.