Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_10_07_a-seq100> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 1996_10_07_a-seq100 type Speech.
- 1996_10_07_a-seq100 number "100".
- 1996_10_07_a-seq100 date "1996-10-07".
- 1996_10_07_a-seq100 isPartOf 1996_10_07_a.
- 1996_10_07_a-seq100 spokenAs 77.
- 1996_10_07_a-seq100 spokenText "Cienījamie priekšsēdētāji! Cienījamie klātesošie! Tā kā laiks man ir ļoti īss, es runāšu tēžu veidā. Runājot par budžeta formu un uztveršanu. Jāsaka, rodas tāda sajūta, ka budžets veidots tikai tā sastādītājiem, forma - tikai finansistus interesējošos aspektos un griezumos. Nav visaptveroša, sabalansēta paskaidrojoša teksta, kā tam jābūt saskaņā ar likumu "Par budžetu un finansu vadību". Redzot tādu formu, kādā sastādīts likumprojekts "Par valsts budžetu 1997. gadam", rodas pārliecība, ka tas dos brīvas un plašas interpretācijas iespējas tā lietotājiem. Iedalījums programmās ir ļoti virspusējs, nevienmērīgs, neatspoguļo prioritātes, kas noteiktas Ministru prezidenta darbības tuvākā gada programmā. Nihilistiska attieksme pret Saeimas deputātiem, kuriem šis budžets jāiepazīst, par to jārunā un tas jāpieņem. Budžetam trūkst nepieciešamā atklātuma, tiešuma, caurskatāmības. 1997. gada valsts budžeta projekta piedāvātā forma līdz galam nav pārdomāta. Zudusi virkne nozīmīgu sadaļu un griezumu, kas daudzmaz raksturoja, atklāja un deva priekšstatu par ministriju atbildībā esošo nozaru budžeta izlietojumu iepriekšējos gados. Man it kā būtu jātic valdības piedāvātajam budžetam. Šķēles kungs pagājušajā nedēļā iepazīstināja mūs ar dažādiem ekonomiskajiem rādītājiem un valsts attīstības tendenču diagrammām. Tur, šajās diagrammās, ļoti neizprotami un nepārprotami ir redzams, ka struktūru sadaļā "Aizsardzība, sabiedriskā kārtība, drošība, tiesību aizsardzība 1997. gadā", salīdzinot ar 1996. gadu, paredzams finansējuma pieaugums par 9 miljoniem latu. Ja mēs atveram Iekšlietu ministrijas budžetu, tad mēs redzam, ka ir nevis mazāk, bet vairāk - par 17 996 989 latiem ir palielināts tikai vienas ministrijas budžets. Ja mēs pieskaitām vēl Aizsardzības ministriju, Augstāko tiesu, Tieslietu ministriju, Prokuratūru un visu pārējo, tad šīs izmaiņas ir 25 miljonu latu apmērā. Tātad šeit kļūda ir par 14 miljoniem latu. Man ir grūti spriest par tām tendencēm un to, ko mums piedāvāja Ministru prezidents, ja šāda nobīde jeb šāda kļūda tiek piedāvāta deputātiem tad, kad šis projekts tiek likts priekšā. Runājot par Aizsardzības ministrijas budžetu, jāatzīst, ka līdz šim man nav nācies redzēt kādu dokumentu, kas liecinātu par to, ka līdz šim Aizsardzības ministrija ir darbojusies saskaņā ar noteiktu darbības programmu, ka tai ir izstrādāts plāns un ka šis plāns ir atspoguļots pašreizējā ministrijas iesniegtajā budžeta projektā. To, ka pašreizējā situācija Aizsardzības ministrijā ir absurda, apstiprina nupat masu medijos parādījies fakts, ka tad, kad Saeimā jau ir iesniegts Aizsardzības ministrijas budžeta projekts, tas jau ticis vērtēts Aizsardzības un iekšlietu komisijā. Valsts prezidents kā Bruņoto spēku augstākais vadonis tikai lūdz Aizsardzības ministrijai izdarīt nepieciešamos precizējumus. Jā, kā jau es minēju, būtu vismaz vēlams, lai mums turpmāk, tāpat kā daudzās valstīs, tiktu iesniegts līdz ar budžetu gada noslēgumu nepieciešamais ziņojums, Amerikas Savienotajās Valstīs to sauc par "annual report" vai Vācijā "white paper"- vācu valodā, protams. Kā jau minēju, valdības kopējos paskaidrojumos par 1997. gada valsts budžetu par valsts aizsardzības drošību nekas netiek teikts. Un, ja mēs papētām šo Aizsardzības ministrijas budžetu sīkāk, tad redzam, ka ir ļoti interesanti izdevumi. Programma 0500 - "Valsts augstāko amatpersonu, oficiālo ārvalstu delegāciju vizīšu drošības garantēšana", tās faktiskie izdevumi, kas saistīti ar Valsts prezidenta, Saeimas un tās viesu apsardzi un drošību, šie izdevumi 1 357 000 latu apmērā tiek paslēpti Aizsardzības ministrijas budžetā. Protams, Ministru prezidents izsakās par līdzekļu taupīšanu, un valsts drošības aizsardzības programma ir 300 000 latu apmērā. Valsts drošībai Iekšlietu ministrijā ir paredzētas vismaz divas programmas. Ja mēs šo līdzekļu dublēšanu izdarītu un tad apskatītos, tad redzētu, ka nav nekādas runas par līdzekļu taupīšanu. Cik līdzekļu tiek tērēts atsevišķiem Nacionālo bruņoto spēku veidiem? Atsevišķi tēriņi, investīcijas struktūrām, Zemessardzei, "Baltbatam", Robežapsardzības spēkiem, obligātajam militārajam dienestam, bruņojumam, transportam, sakaru līdzekļiem. Par to mēs, protams, šeit nevaram gūt nekādu priekšstatu, nezinām, kad būs iespējams redzēt militāros izdevumus tādos militārajā specifikā plaši pazīstamos griezumos kā Bruņoto spēku veidi, ieroču sistēmas, vēl citos, kas saistīti ar militārās tehnikas nodrošinājumu...".
- 1996_10_07_a-seq100 language "lv".
- 1996_10_07_a-seq100 speaker Girts_Valdis_Kristovskis-1962.
- 1996_10_07_a-seq100 mentions Q822919.
- 1996_10_07_a-seq100 mentions Q4294315.
- 1996_10_07_a-seq100 mentions Q1771611.
- 1996_10_07_a-seq100 mentions Q6112266.
- 1996_10_07_a-seq100 mentions Q4294480.
- 1996_10_07_a-seq100 mentions Q183.
- 1996_10_07_a-seq100 mentions Q30.