Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_08_28_a-seq70> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 1996_08_28_a-seq70 type Speech.
- 1996_08_28_a-seq70 number "70".
- 1996_08_28_a-seq70 date "1996-08-28".
- 1996_08_28_a-seq70 isPartOf 1996_08_28_a.
- 1996_08_28_a-seq70 spokenAs 148.
- 1996_08_28_a-seq70 spokenText "Paldies. Godājamie kolēģi! Es domāju, ka attiecībā uz darba dienestu tomēr vienreiz ir jātop skaidrībā. Un arī par to kvantitāti un pārējo. Šeit jau Līgotņa kungs jums parādīja 1996. gada valsts budžetu. Drīz Saeimā tiks skatīts 1997. gada valsts budžets. Reizē ar Saeimas lēmumu par Latvijas Nacionālo bruņoto spēku skaitlisko sastāvu miera laikā un izņēmuma stāvokļa laikā... tieši Saeima jau arī noteiks to skaitu, pieņemot budžetu un arī speciālu lēmumu, cik daudzi tad tiks iesaukti obligātajā valsts dienestā, šinī gadījumā obligātajā militārajā dienestā, aktīvajā militārajā dienestā. Šeit jau problēma ir cita. Latvijas Nacionālie bruņotie spēki, ejot šo ceļu uz profesionalizāciju, nav domāti celšanai, rakšanai un tamlīdzīgi. Vēl jo vairāk tādēļ, ka saskaņā ar mūsu Budžeta likumu Aizsardzības ministrijai nekādi celtniecības un remonta darbi nav paredzēti un nevar būt paredzēti. Šāda darba un jaunas celtniecības nebūs. Tātad Aizsardzības ministrija darba dienestu nevar nodrošināt. Jo Aizsardzības ministrijai, gan veidojot šo likumu, gan Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem darbojoties, ir jānodrošina aktīvā militārajā dienestā esošo karavīru kaujas gatavība, treniņi un ir jānodrošina, lai pildītu to pašu aizsardzības koncepciju un likumus, un tamlīdzīgi. Nacionālie bruņotie spēki ir domāti apmācībai un savas valsts aizstāvībai. Aizsardzības ministrija un Nacionālie bruņotie spēki nevar uzņemties pienākumu - nodrošināt ar civilceltniecības vai kādiem citiem darbiem kādu šeit, Latvijā, iesaucamo kontingentu. Otrais. Šeit nav runa par skaitu un milzīgu masu, ko iesauc. To jau jūs vēlreiz redzat pēc šā budžeta. Ir noteikts, kādas mums ir apakšvienības pašlaik Nacionālajos bruņotajos spēkos, un šīm apakšvienībām ir noteikts skaits karavīru, kādiem tur vajadzētu būt. Tas, ka faktiski viņu ir uz pusi mazāk šodien, pateicoties vecajam likumam, - tas jau ir cits jautājums. Pēc jaunā likuma, ir vienīgi lielākas atlases iespējas - iespējas no lielāka skaita izvēlēties tos, kas ir derīgi šim dienestam. Par reliģisko pārliecību. Veidojot šo likumu, tika aptaujātas visas reliģiskās konfesijas, kas ir reģistrētas Latvijā. Neviena no šo reliģisko konfesiju dogmām vai kādiem citiem materiāliem neparedz izvairīties no dienēšanas ar ieroci rokā. Tātad neparedz. Ja ir kaut kāda sekta, es nezinu, "Jehovas liecinieki" vai pārējie, par kuru legalitāti vēl ir jāspriež, ir grūti teikt. Pat krišnaīti neizvairās no dienesta Nacionālajos bruņotajos spēkos ar ieroci rokā. Ja ir kāds individuāli psihisks gadījums, tas ir cits jautājums, kas arī ir jārisina jaunajā Valsts dienesta iesaukšanas centrā. Tur ir psihologi, un tur ir ārsti un tamlīdzīgi. Un varbūt nemaz šādu cilvēku nevajag iesaukt Nacionālajos bruņotajos spēkos, ja viņš nespēj dienestu veikt kāda cita iemesla dēļ. Es vēlreiz gribu teikt, ka mēs mūsu valsts finansiālajā situācijā nespējam nodrošināt ar darba vietām kādu skaitu cilvēku, pēc tam rūpēties par viņu sadzīvi un pārējo. Arī šodien to tīri tehniski un finansiāli mēs nespējam. Un beidzot. Šis likums, kā mēs tagad nobalsojām, ir Obligātā militārā dienesta likums, līdz ar to tas jau izslēdz visus pārējos dienesta veidus. Te bija runāts par slimnīcām, skolām un tamlīdzīgi. Ja tur būs vajadzīgs brīvprātīgo sociālais darbs kaut kādā veidā, tad to arī risinās likums. Šis likums ir par militāro dienestu. Un es domāju, ka mums diskutējot tas ir turpmāk jāņem vērā. Mēs esam noņēmuši šo slodzi attiecībā uz citiem dienesta veidiem. Lūdzu, - ja ir tāda nepieciešamība vēl kaut kādu valsts dienesta paveidu radīt, radīsim jaunu likumu, kurš noteiks, kas tur dienēs, kā iesauks darba dienestā - ielu slaucīšanai, žogu krāsošanai vai strādāšanai slimnīcās par sanitāriem. Visādos darbos. Bet tas nav Aizsardzības ministrijas, Nacionālo bruņoto spēku un arī šā Militārā dienesta likuma subjekts. Tas ir pavisam citu likumu priekšmets. Un es domāju, ka vienmēr tomēr ir jāpieturas pie tā, ko mēs apspriežam, runājot par šiem pantiem, un arī, runājot par šo 3. pantu un nākamajiem pantiem, tas ir jāņem vērā. Likums nav par citiem dienesta veidiem, bet par militāro dienestu, kā tas ir jau redzams šā likuma nosaukumā, par kuru nobalsojām. Paldies par uzmanību.".
- 1996_08_28_a-seq70 language "lv".
- 1996_08_28_a-seq70 speaker Andrejs_Krastins-1951.
- 1996_08_28_a-seq70 mentions Q822919.
- 1996_08_28_a-seq70 mentions Q211.
- 1996_08_28_a-seq70 mentions Q4294480.
- 1996_08_28_a-seq70 mentions Q662311.
- 1996_08_28_a-seq70 mentions Q35269.