Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_08_22-seq12> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 1996_08_22-seq12 type Speech.
- 1996_08_22-seq12 number "12".
- 1996_08_22-seq12 date "1996-08-22".
- 1996_08_22-seq12 isPartOf 1996_08_22.
- 1996_08_22-seq12 spokenAs 29.
- 1996_08_22-seq12 spokenText "Labrīt, dārgie kolēģi! Izlasījis šo likumprojektu, nācu pie secinājuma, ka taisnība vien jau ir, jo mums, Saeimai, nevajadzētu nodarboties ar tādām lietām kā tarifiem un to apstiprināšanu. Un tam būtu jābūt tīri Satiksmes ministrijas kompetencē, kā arī akciju sabiedrības "Latvijas dzelzceļš" kompetencē, bet, nostrādājot vairāk par 20 gadiem šajā akciju sabiedrības "Latvijas dzelzceļš" sistēmā, sapratu, ka man tomēr ir jānāk un jums nedaudz jāizskaidro situācija. Šodien autobusu "Liepāja-Rīga" biļete maksā 2,60 (divi lati 60 santīmi) un autobuss no Liepājas uz Rīgu ceļā pavada trīsarpus stundas, turpretī dzelzceļa pasažieru pārvadājumu tarifi ir divi lati 25 santīmi, un vilciens no Liepājas uz Rīgu iet 4 stundas 20 minūtes. Dabiski, 20. gadsimta beigās, kad katrs cilvēks savu laiku rēķina minūtēs, viņš nebūs apmierināts, ka šie 220 kilometri viņam jābrauc četrarpus stundas. Protams, viņš ņems šo nedaudz dārgāko biļeti, kas ir autobusa biļete, un ieradīsies Rīgā ātrāk un agrāk no rīta. Tāpēc, ja mēs atlaižam šos dzelzceļa pasažieru pārvadājumu tarifus, tad, lai sasniegtu pašizmaksas līmeni šīm biļetēm, dzelzceļa biļešu cena jāpalielina 2,3 reizes. Pastāvot situācijai, ka jau šodien šo pasažieru dzelzceļam trūkst, mēs gatavojamies vēl vairāk šos tarifus palielināt. Es domāju, ka tā nebūtu pareizā prakse. Jā, dzelzceļš ir grūtā situācijā, un tāda līnija kā "Liepāja-Ventspils" praktiski uz šodienu tiek slēgta, vienkāršākā variantā sakot, likvidēta jeb norakstīta. Ja viens dzelzceļa sliežu metrs maksā 25 lati, tad, nododot šo dzelzceļa sliedi kā metāllūzni, viņu var nodot par 18 latiem tonnā. Jūs saprotat, kādi zaudējumi tiek sagādāti mūsu valstij. Manas domas ir tādas, šo jautājumu vajadzētu skatīt pavisam no otras puses. Visā pasaulē pastāv prakse, ka dzelzceļa pasažieru pārvadājumi tiek dotēti no valsts budžeta. Manuprāt, arī mūsu Ministru kabinetam, Satiksmes ministrijai un Dzelzceļa pārvaldei vajadzētu izstrādāt šo dotāciju zinātniski tehnisko pamatojumu un izvērtēt šo jautājumu no šīs puses. Negribu ilgāk aizkavēt jūsu dārgo laiku, bet tikai pateikšu to, ka tādas līnijas kā "Liepāja-Ventspils" iedzīvotāji ir krasi sašutuši par šīs līnijas likvidēšanu, un, cik man zināms, arī Valsts prezidents un Ministru prezidents ir saņēmis vēstuli no šī reģiona iedzīvotājiem, konkrēti, no Rīgas iedzīvotājiem. Tiklīdz man šī vēstule būs pieejama, es domāju, ka es ar to iepazīstināšu arī jūs. Paldies par uzmanību.".
- 1996_08_22-seq12 language "lv".
- 1996_08_22-seq12 speaker Janis_Kazaks-1948.
- 1996_08_22-seq12 mentions Q822919.
- 1996_08_22-seq12 mentions Q211.
- 1996_08_22-seq12 mentions Q2660080.
- 1996_08_22-seq12 mentions Q5244326.
- 1996_08_22-seq12 mentions Q327094.