Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_08_08-seq156> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 1996_08_08-seq156 type Speech.
- 1996_08_08-seq156 number "156".
- 1996_08_08-seq156 date "1996-08-08".
- 1996_08_08-seq156 isPartOf 1996_08_08.
- 1996_08_08-seq156 spokenAs 100.
- 1996_08_08-seq156 spokenText "Godājamais Prezidij, cienījamie deputāti! Nekādi nevaram piekrist un atbalstīt Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikumu, jo tas atjaunotu tabakas izstrādājumu reklāmu radio un televīzijā. Drīzāk atbalstītu Apiņa kunga priekšlikumu, jo, kopš likumprojektu sāka jūnijā izskatīt, mēs esam tikušies gan ar preses izdevējiem, gan ar reklāmas asociāciju un gribam atrast kompromisu, nekādi negribam izraisīt kaut kādu preses izdevumu slēgšanu, un tāpēc aicinu atbalstīt sākotnējo redakciju un pārejas noteikumos regulēt, kad tas reāli varētu notikt. Analizējot citu valstu pieredzi, proti, to, kā tabakas izstrādājumu reklāmas aizliegums ir iedarbojies, mums ir tapuši zināmi tādi fakti, ka, piemēram, Norvēģijā ir tabakas izstrādājumu reklāmas aizliegums jau no 1975. gada, viņi tur samazināja šo izstrādājumu lietošanu par 9%, Somijā - jau no 1977. gada (6,7%), Kanādā - no 1989. gada (4%), Jaunzēlandē - no 1990. gada (5,5%). Visvairāk mēs esam analizējuši Norvēģijas pieredzi. Mēs arī prasījām, vai tad, kad mēs, tā teikt, izņemsim ārā šo reklāmu, tas ietekmēs un cik lielā mērā tas ietekmēs... Jo Norvēģijā katru gadu reklāmas daudzums pieaug... Tā analīze ir par 8 gadiem pirms šīs reklāmas aizlieguma un 8 gadiem pēc tā. Caurmērā ir gandrīz vai 4% pieaugums katru gadu pirms tā un 5% katru gadu pēc tā. Pat tajā gadā, kad tabakas reklāmu aizliedza avīzēs, - pat tad nesamazinājās reklāmas daudzums. Un tas ir Norvēģijā - stabilos tirgus apstākļos, kad faktiski citi produkti reklāmu aizvietoja... Tātad mums ir ļoti cienīgi žurnāli, kur parādās šī reklāma. Ja es gribētu reklamēt preci un ja es gribētu arī aizvietot... Un, kā mēs labi zinām, Latvijā katru dienu ienāk jaunas preces, kas grib iekarot mūsu tirgu. Var atcerēties, kā ienāca sākumā "Snickers" un "Marss", "Uncle Ben's" un tā tālāk... Katru dienu parādās jauni produkti. Un kā beidzamo teikšu to, ka šī reklāma arī ietekmē jaunatni. 1995. gada maijā Latvijā notika lielākā jebkad veiktā skolēnu aptauja par atkarības vielām, kuru veica Zviedrijas Narkotisko vielu padome un Valsts narkoloģiskās aprūpes un veselības centrs. Aptaujāja 6000 skolēnus, kas dzimuši 1979. gadā, un aptauja parādīja satriecošus skaitļus par pusaudžu smēķēšanu - 83,8% zēnu un 62,6% meiteņu, kas ir piecpadsmit gadu vecumā, ir mēģinājuši smēķēt. Daudzi ir mēģinājuši, bet pastāvīgi smēķē 38,8% zēnu un 25,9% meiteņu. Salīdzinājumam: nesenās pieaugušo aptaujās smēķējošo sieviešu skaits bija 11%. Runājot par meiteņu smēķēšanu, jāpiemin, ka 38,9% no aptaujas dalībniekiem lielākā daļa draugu vai visi draugi smēķē. Tātad runa ir ne tikai par tirgus pārdali, bet - un tas mūs uztrauc visvairāk - runa ir par to, ka tieši jaunieši un it īpaši sievietes, kuras ir grūtniecības vecumā, sāk smēķēt. Paldies par uzmanību.".
- 1996_08_08-seq156 language "lv".
- 1996_08_08-seq156 speaker Peteris_Elferts-1961.
- 1996_08_08-seq156 mentions Q211.
- 1996_08_08-seq156 mentions Q33.
- 1996_08_08-seq156 mentions Q16.
- 1996_08_08-seq156 mentions Q34.
- 1996_08_08-seq156 mentions Q20.
- 1996_08_08-seq156 mentions Q664.