Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_06_17-seq122> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 1996_06_17-seq122 type Speech.
- 1996_06_17-seq122 number "122".
- 1996_06_17-seq122 date "1996-06-17".
- 1996_06_17-seq122 isPartOf 1996_06_17.
- 1996_06_17-seq122 spokenAs 29.
- 1996_06_17-seq122 spokenText "Labrīt, cienījamā sēdes vadītāja! Godātie deputāti! Frakcija "Latvijai" nevar atbalstīt šo likumprojektu pirmajā lasījumā. Iemesli ir sekojoši: Vispirms ir jāuzsver tas, ka grozījumi paredz dot iespēju ievest bīstamos atkritumus apstrādei vai pārstrādei no Lietuvas un Igaunijas. Emša kungs gan šeit teica, ka šis izņēmums tiek pieļauts teorētiski, taču, manuprāt, tas būs ļoti praktisks izņēmums, ja tas tiks šajā likumā pieņemts. Dodot šādu iespēju importēt atkritumus no Lietuvas un Igaunijas, nav redzams, kāds mehānisms turpmāk aizliegs caur Lietuvu vai Igauniju bīstamos atkritumus ievest arī no citām valstīm. Frakcija "Latvijai" ir kategoriski pret to, ka Latvija kļūs par bīstamo atkritumu importētājvalsti. Saimnieciskā situācija pie mums, Latvijā, ir ļoti grūta, bet nez vai tās uzlabošana ir jāpanāk uz bīstamo atkritumu apstrādes industrijas attīstības rēķina. Tam mūsu valsts, neapšaubāmi, nav gatava, mūsu valstij nav vajadzīgo priekšnoteikumu, lai varētu šādu industriju attīstīt. Šīs industrijas attīstība, neapšaubāmi, būs uz visas tautas nākotnes veselības rēķina. Šie grozījumi visai īpatnā veidā sasaucas ar valdības aktivitātēm, veidojot bīstamo atkritumu novietni Dobeles rajona Auru pagasta Gardenē, kā arī ar plāniem izvērst Saldus rajona Brocēnos šo atkritumu dedzināšanu cementa ražošanas krāsnīs. Tas, kādu iespaidu tas atstās uz apkārtējo vidi, - tas analīzēs neparādās, un ir visai pamatotas bažas par to, ka videi un cilvēkiem nodarītais kaitējums var būt visai briesmīgs un turklāt diemžēl neatgriezenisks. Tātad šis ir pirmais iebildums - tas, ka grozījumi paver ceļu bīstamo atkritumu importam Latvijā. Tas kategoriski nav pieņemams. Otrs iebildums. Likumprojektā vērojama bīstama tendence pazemināt atbildības līmeni tām institūcijām, kuras pieņem lēmumus bīstamo atkritumu saimniecības jomā. Tā, piemēram, tagad Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas kompetencē tiek nodots apstiprināt valsts nozīmes bīstamo atkritumu savākšanas staciju, uzglabāšanas vietu, pārstrādes un utilizācijas uzņēmumu un apglabāšanas poligonu paraugnolikumus. Tā ir rakstīts šajos likuma grozījumos. Taču šī ir funkcija, kuru, neapšaubāmi, vajadzētu nodot Ministru kabinetam apstiprināšanai, jo nevar ļaut vienai ministrijai šaurā lokā lemt jautājumus, kuru apzināti vai neapzināti nekvalitatīvs risinājums var izraisīt smagas sekas attiecībā uz dzīves vidi Latvijā. Šis ir otrs principiālais iebildums, tas, ka likumprojektā ir vērojama bīstama tendence pazemināt atbildības līmeni tām institūcijām, kuras ir tiesīgas pieņemt šādus lēmumus saistībā ar bīstamo atkritumu saimniecību. Vēl var minēt faktu, ka šā likuma 4. pantā tiek dota iespēja Ministru kabinetam noteikt pašam savus bīstamo atkritumu klasifikācijas kritērijus, neņemot vērā starptautisko pieredzi. Bet šis varētu arī būt mazāk būtisks iebildums, kaut gan jautājums, neapšaubāmi, ir jāatrisina. Es tiešām aicinu deputātus būt kritiskiem pret šo likumprojektu šo divu minēto iemeslu dēļ - galvenokārt tātad tādēļ, ka rodas iespējas importēt bīstamos atkritumus un notiek atbildības līmeņa pazemināšana institūcijām, kas ir tiesīgas pieņemt lēmumus bīstamo atkritumu saimniecības jomā. Aicinu deputātus balsot pret šo likumprojektu pirmajā lasījumā. Paldies.".
- 1996_06_17-seq122 language "lv".
- 1996_06_17-seq122 speaker Karlis_Cerans-1965.
- 1996_06_17-seq122 mentions Q211.
- 1996_06_17-seq122 mentions Q37.
- 1996_06_17-seq122 mentions Q191.
- 1996_06_17-seq122 mentions Q6111970.
- 1996_06_17-seq122 mentions Q16273440.