Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_05_16-seq199> ?p ?o. }
Showing items 1 to 8 of
8
with 100 items per page.
- 1996_05_16-seq199 type Speech.
- 1996_05_16-seq199 number "199".
- 1996_05_16-seq199 date "1996-05-16".
- 1996_05_16-seq199 isPartOf 1996_05_16.
- 1996_05_16-seq199 spokenAs 78.
- 1996_05_16-seq199 spokenText "Tā kā man ir dotas 5 minūtes, es mēģināšu runāt ļoti īsi, lai gan būtībā es gribēju vairāk pakavēties pie šīs problēmas. Kāda ir šobrīd situācija? Tātad esošais likums pasaka to, ka 50% tiek pārskaitīti valsts pamatbudžetā, 50% tiek pārskaitīti valsts autoceļu fondā, kas tālāk sadalās šādi: 70% - valsts autoceļu fondā, un 30% - pašvaldību autoceļu fondā. Kā tas ir? Šobrīd tātad 30% ir pašvaldībām, tas nozīmē, ka 15% no kopējās masas, kāds ir akcīzes nodoklis. Kas ir ieteikts Ministru kabineta piedāvātajā variantā? Variants ir tāds, ka 50% paliek valsts pamatbudžetā, 50% - valsts autoceļu fondā, no kura kaut kāda daļa (n-procenti, kas nav zināmi, varētu būt tikai pēc kāda fakta konstatēts, cik liela procentu daļa tā ir) tiek atmaksāta dzelzceļiem. Un kas tad paliek šinī gadījumā valsts autoceļu fondā un pašvaldību fondā? Tātad, ja arī šis "n" ir tikai 1%, kas aiziet dzelzceļam, tādā gadījumā pašvaldību fondā, kas ir paredzēts autoceļu uzturēšanai, nonāk labākajā gadījumā tikai 13,5%. Tātad tas ir jau mazāk, nekā bija šodien. Ja šie n-procenti pieaug un kļūst kaut par 2% vai pat pieaug līdz 10%, tādā gadījumā pašvaldības iegūst tikai 10,8%. Tātad samazinājums iet uz leju. Tāpat, protams, samazinās arī valsts autoceļu fonda masa, bet šinī gadījumā valsts pati var izlemt, kā dotēt dzelzceļu vai republikas autoceļus, bet es nepiekrītu, ka tas notiek uz pašvaldību rēķina. Un tāpēc manis piedāvātajā variantā ir jāskatās kompleksi: ja mēs gribam dotēt un apmaksāt dzelzceļam kādu daļu no akcīzes nodokļa atpakaļ, tādā gadījumā es piedāvāju to ņemt no valsts pamatbudžeta un tātad valsts pamatbudžetā atstāt 40%, 10% novirzīt valsts dzelzceļa sliežu uzturēšanas fondā un savukārt tos 50%, kas ir valsts autoceļu fondā, sadalīt šādi: 60% paliek valsts autoceļu fondā, 30% (kas ir 15% no kopējās masas) paliek pašvaldību autoceļu uzturēšanas fondā. Un, ja mēs gribam runāt par dotāciju iedzīvotāju pārvadājumiem ar autobusiem lauku apvidos, tādā gadījumā tajā variantā, kas pašlaik tiek piedāvāts, nav nekāda daļa norādīta, ir tikai deklaratīvs jēdziens pateikts, ka novirzīs kādu daļu dotācijas veidā lauku apvidu vajadzībām. Turpretim es piedāvāju šinī gadījumā pateikt konkrētu skaitli, tas ir, 10%. Ja, protams, aiz katriem šiem procentiem stāv naudas masa, un, ja mēs akcīzes nodokli no 1. jūnija paaugstinām līdz 10 santīmiem, tas nozīmē, ka, vadoties no šodienas situācijas, tas ir 2,5 reizes. Ja šodien mēs no plānotā iekasējam aptuveni 50%, tad, neko nedarot, nepastiprinot kontroles mehānismus un iekasēšanas mehānismus, kopējā masa pieaug par 125%, bet, ja to visu veic un uzlabo kontroles mehānismu un iekasē visus 100%, tādā gadījumā pieaug par 250%. Bet kā tas ir uz pašvaldību rēķina? Pašvaldības šinī gadījumā iegūst tikai 216% - labākajā gadījumā. Es esmu par to, lai... ir vajadzīgs mums varbūt uzturēt un palīdzēt uzturēt dzelzceļus, mums vajag palīdzēt un dotēt autobusus, kas lauku apvidos pārvadā iedzīvotājus, bet ne uz pašvaldību autoceļu fonda rēķina. Šie autoceļi jau šobrīd ir krasi sliktākā stāvoklī nekā republikas ceļi, un šinī gadījumā šī situācija paliks tāda pati. Tā ka es aicinu atbalstīt manu iesniegto priekšlikumu un šādu sadalījumu. Paldies.".
- 1996_05_16-seq199 language "lv".
- 1996_05_16-seq199 speaker Normunds_Peterkops-1961.