Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_04_18-seq138> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1996_04_18-seq138 type Speech.
- 1996_04_18-seq138 number "138".
- 1996_04_18-seq138 date "1996-04-18".
- 1996_04_18-seq138 isPartOf 1996_04_18.
- 1996_04_18-seq138 spokenAs 77.
- 1996_04_18-seq138 spokenText "Godātais sēdes vadītāj! Godātie kolēģi! Es jau pašā sākumā gribu atvainoties pretendentam par to, ka ne viss, ko es teikšu, būs simpātisks, pieņemams un mīļš. Taču visa vaina šajā gadījumā ir Ministru kabinetam. Kāpēc? Es speciālā vēstulē Ministru prezidentam lūdzu jebkuru no nominētajām personām aprobēt frakcijās. Proti, lai visiem Saeimas deputātiem - ne tikai Sadarbības padomes četriem, pieciem vai sešiem cilvēkiem, bet visiem Saeimas deputātiem - būtu iespējams uzdot jautājumus, iepazīties ar kandidatūru un tādējādi balsojums būtu motivēts. Tā mēs parasti darām ar visām amatpersonām, kuras savā ampluā ir vienīgās valstī, un šī prakse vienmēr ir attaisnojusies. Es nezinu, kāpēc Ministru kabinets uzskatīja par iespējamu aprobežoties tikai ar Sadarbības padomes īslaicīgu konsultāciju, bez nopietnas jautājuma analīzes. Es ļoti gribu vērst kolēģu deputātu uzmanību uz to, ka Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai nav nekādu citu argumentu, un man personīgi - es šoreiz runāju savā vārdā - nav nekādu citu argumentu attiecībā uz šīs institūcijas vadību, kā tikai trīs - bezpartejiskums, praktiska pieredze cilvēktiesību darba jomā un, protams, autoritāte sabiedrībā. Tajā stadijā, kādā šobrīd ir Valsts cilvēktiesību birojs, no biroja vadītāja personas ir atkarīgs... piedodiet, pat vairāk nekā no citiem faktoriem... Es nerunāšu ne par ko tādu, par ko es neesmu pārliecināts. Es runāšu tikai par diviem aspektiem. Pretendents vadīja - es nezinu, vai tagad vada, - Starptautiskās cilvēktiesību sabiedrības Latvijas nacionālo nodaļu. Es esmu vairākkārt bijis šīs nodaļas darba sēdēs, un es mēģināšu atrast to vismaigāko formulējumu, ar kuru varētu konstatēt, ka šī institūcija darbojas, varbūt ļoti labu un skaistu, un jauku motīvu vadīta, un man personīgi ne pret vadītāju, ne pret tiem cilvēkiem nekādu iebildumu nav, bet es esmu vairākkārt redzējis situācijas neizpratni un teoretizēšanu bez praktiska pielietojuma šajā tomēr svarīgajā sfērā. Un otrs. Pretendents ir parakstījis dokumentu, kas nav nekāds krimināls, bet... Man rokās ir dokuments, kur pretendents starp citiem autoriem ir analizējis Latvijas konstitucionālo likumu par cilvēku un pilsoņu tiesībām un pienākumiem. Šī analīze parāda tieši to, ko es teicu. Proti, tā parāda situācijas neizpratni. Ja Ministru kabinets būtu organizējis apspriešanu frakcijās, tad arī šis dokuments varētu tikt analizēts. Es negribu aizkavēt deputātu uzmanību. Taču to var dabūt. Tur nekāda krimināla nav. Tur ir tikai neizpratne par situāciju. Par cilvēktiesību praktisku piemērošanu. Nevis par teorētisku traktēšanu, bet praktisku piemērošanu Latvijas reālajā, neatkārtojamajā situācijā. Es vēlreiz gribu teikt, ka man personīgi... es šoreiz, piedodiet, kā to lai saka, visu vainu uzveļu Ministru kabinetam, jo man ļoti negribas un negribējās teikt kaut ko tādu, ko cilvēks varētu uztvert kā personīgu nepatiku. Man nekādu citu argumentu nav, un es esmu - gluži otrādi - dzirdējis, ka tajā sfērā, kur pretendents darbojas, viņš darbojas sekmīgi un ar panākumiem. Cik es esmu informēts, tās ir jūras tiesības. Es ļoti atvainojos pretendentam par to, ka man tas ir jāsaka, bet šī institūcija, kas Latvijai nupat veidojas un kas gan Strasbūrā, gan Briselē, gan citās vietās ir atzinīgi novērtēta... es esmu ticies... Šajā gadījumā deputātiem nav saistošas ne Jespersona kunga, ne kādu citu starptautisko cilvēktiesību institūciju vadītāju domas. Par to nav nekādu šaubu. Bet es klāt lieku arī to, ka šīs institūcijas attīstību, tās sakārtošanu normālajā līmenī, tā, lai tā var strādāt tiešām tā, kā to gaidām mēs... acīmredzot tādēļ tomēr ir daudz rūpīgāk jāpieiet arī personālsastāva veidošanai, ņemot vērā to, ka likums, ko mēs, mūsu komisija, liekam priekšā Saeimai, šīs institūcijas vadītājam piešķir ļoti plašas pilnvaras. Es nezinu, kā balsos Saeima, bet projektā, pareizāk sakot, Valsts cilvēktiesību biroja likuma projektā, viņam ir piešķirtas pat tiesības sodīt cilvēkus. Es gan personīgi pret to negribētu... Es tikai gribu teikt, ka tās ir ļoti plašas pilnvaras un tāpēc šīs institūcijas vadītāja izvēlei jābūt ļoti nopietnai. Es ļoti gribu, lai Kārtības rullī... Es iesniegšu Juridiskajai komisijai specifisku priekšlikumu, proti, ka tās institūcijas, kas, kā es teicu, savā ampluā ir valstī vienīgās... tiem cilvēkiem ir jāiziet analīze, piedodiet, arī sagatavošana caur frakcijām. Es ļoti ceru, ka pretendents neapvainosies, jo par viņa darbu tajā sfērā, kurā viņš darbojas, tiešām esmu dzirdējis ārkārtīgi daudz pozitīva, proti, par teorētisko darbu Universitātē un tā tālāk. Man ir tikai viens ieteikums, un vēlreiz to atkārtoju, un ar to arī gribu beigt: ļoti uzmanīgi vajag pieiet šim vēlēšanu momentam. Man ļoti žēl, ka Ministru kabinets ignorēja manu vēstuli, kurā bija lūgums šo jautājumu izskatīt frakcijās. Atcerieties, kolēģi, kā bija ar ģenerālprokuroru. Tā vai citādi izgāja frakcijās, atbildēja uz jautājumiem, deputāti iepazinās, balsojums bija gandrīz vienbalsīgs - taisni tāpēc, ka bija pilna informācija. Es mēģināju to pateikt maksimāli delikāti, kā nu es pratu. Bet es ļoti gribētu, ka, neraugoties uz visiem Fogela kunga pozitīvajiem rādītājiem, mēs atrastu vēl atbilstošāku kandidatūru. Paldies.".
- 1996_04_18-seq138 language "lv".
- 1996_04_18-seq138 speaker Antons_Seiksts-1946.
- 1996_04_18-seq138 mentions Q822919.
- 1996_04_18-seq138 mentions Q211.
- 1996_04_18-seq138 mentions Q9005.