Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_04_18-seq122> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1996_04_18-seq122 type Speech.
- 1996_04_18-seq122 number "122".
- 1996_04_18-seq122 date "1996-04-18".
- 1996_04_18-seq122 isPartOf 1996_04_18.
- 1996_04_18-seq122 spokenAs 38.
- 1996_04_18-seq122 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj! Cienījamie kolēģi! Es jūs iepazīstinu ar Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas izstrādāto alternatīvo likumprojektu - grozījumu likumā "Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju". Pirmkārt, man gribētos atzīmēt šo momentu, ka ir bijuši iesniegti daudzi grozījumi šim likumprojektam. Ir bijis iesniegts LNNK frakcijas deputātu Lamberga, Seiles, Kalniņa, Emša un Krastiņa priekšlikums, LZS, KDS un LDP frakcijas deputātu, kā arī "Tēvzemei un Brīvībai" deputātu priekšlikums. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija, izanalizējot visus šos priekšlikumus, ir nonākusi pie šāda secinājuma: esam nolēmuši konceptuāli noraidīt šos likumprojektus galvenokārt tā iemesla dēļ, ka tad, kad ir runa par privatizācijas cenu, paliek neskaidrs jautājums, kas šo cenu nosaka. Komisijā notika liela diskusija. Varētu ar dažādas metodikas palīdzību aprēķināt šo telpu, it sevišķi nedzīvojamo telpu, vērtību, bet mēs esam nonākuši pie secinājuma, ka, ja mēs runājam par antikorupcijas normām, tad arī šajā likumā šīs normas vajadzētu psiholoģiski ievērot. Ļoti grūti būtu pamatot, kāpēc šī vai tā telpa maksā tik vai tik. Tāpēc ir viena metode, lielā tirgus ekonomikas apstākļos tā ir izsole. Ja ir runa par nedzīvojamo fondu, mēs ļoti labi apzināmies, ka mazais uzņēmējs ir jāaizstāv. Atskanēja ļoti daudz populistisku priekšlikumu - dosim prioritātes nomniekam. Diemžēl tālāk par populismu dažādu priekšlikumu autori nebija tikuši, jo šo priekšrocību mehānisms tā arī netika atklāts. Ko tas dotu mazajam uzņēmējam, ja viņam būtu priekšroka privatizācijā? Ja nebūtu noteikts, ka tikai nomniekam ir tiesības uz atlikto maksājumu. Bet, ja tas nav nomnieks, tad atliktais maksājums uz viņu neiedarbojas. Tas nozīmē, ka mazais uzņēmējs, kurš varētu zaudēt šīs telpas, ja viņš būtu līdzvērtīgos apstākļos ar pārējiem izsolītājiem, ir ar lielu priekšrocību. Viņš var uzkrāt līdzekļus, jo tomēr normālam uzņēmējam ne seifā, ne rēķinā lieka nauda nestāv. Otrkārt, ir iestrādāta norma, ka maksājums tiek veikts 50% latos, 50% - sertifikātos. Tas ir ļoti būtiski tieši maznodrošināto slānim. Pirmkārt, tiek saglabāta sertifikātu stratēģija un ideoloģija. Otrkārt, maznodrošinātajiem, kuri tomēr vēl šodien cer uz sertifikātu reālo vērtību, palielinās cerība, ka, attīstoties nekustamā īpašuma tirgum, sertifikāts kļūs par vajadzīgu maksāšanas līdzekli. Pieaugot pieprasījumam, pēc tirgus cenu likuma cena, protams, kāpj. Tātad vinnē ne tikai nomnieks, bet vinnē visi tie, kuri tomēr ir palikuši uzticīgi sertifikātu idejai un par santīmiem nav šos sertifikātus, nu būsim atklāti, noēduši vai nodzēruši. Priekšlikums ir atbalstīt Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas izstrādāto alternatīvo likumprojektu un balsot par to - "par".".
- 1996_04_18-seq122 language "lv".
- 1996_04_18-seq122 speaker Valdis_Krisbergs-1944.
- 1996_04_18-seq122 mentions Q3899540.