Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_04_11_as-seq124> ?p ?o. }
Showing items 1 to 8 of
8
with 100 items per page.
- 1996_04_11_as-seq124 type Speech.
- 1996_04_11_as-seq124 number "124".
- 1996_04_11_as-seq124 date "1996-04-11".
- 1996_04_11_as-seq124 isPartOf 1996_04_11_as.
- 1996_04_11_as-seq124 spokenAs 78.
- 1996_04_11_as-seq124 spokenText "Cienījamie kolēģi! Jūs, iepriekšējie runātāji, jau daudz ko izrunājāt no tām domām, kādēļ mēs iesniedzām šos labojumus. Mums tur ir vairāki labojumi. Mēs sakām paldies komisijai, ka dažus viņi atbalstīja un dažus atbalstīja daļēji. Bet mēs aizstāvēsim arī tos, kurus komisija neatbalstīja. Un varbūt šeit bez pļāpām, kā teica Mauliņa kungs, paskatīsimies statistikas datu analīzi, salīdzinot 1994. gada atskaiti un 1995. gada atskaiti. Ja mēs zinām, ka 1995. gada 22. aprīlī Satversmes 81. panta kārtībā Ministru kabinets izdeva grozījumus Administratīvo pārkāpumu kodeksā par Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu sankcijām, tātad var uzskatīt, ka 1995. gadā šīs sankcijas jau darbojās. Un kas tad notiek? Mēs redzam, ka reģistrēto ceļu satiksmes pārkāpumu skaits 1994. gadā ir 300 423, 1995. gadā - 380 621. Tātad reģistrācija par 126% lielāka. Reģistrē viņi labāk. Ceļu satiksmes negadījumu skaits (kas jau ir tāds objektīvāks skaitlis, jo tomēr negadījumi ir neatkarīgi no policijas) ir, neskatoties uz to, ka sodi paaugstināti par 600 procentiem un 1000 procentiem, vienalga, palielinājies par 104 procentiem. Vēl viens objektīvāks rādītājs ir ievainoto cilvēku skaits. Es saskaitīju kopā ievainotos ar bojāgājušajiem, jo, kā zināms, ir ievainojuma smaguma pakāpes, kas beidzas letāli. 1994. gadā bija 5097 ievainotie, no kuriem gāja bojā 14%. Un 1995. gadā bija 5399 ievainotie, no kuriem gāja bojā 11,4%. Tātad mēs redzam, ka, vienalga, ir pieaugums - 106%. Tātad visi tie lielie sodi nav samazinājuši ne negadījumu skaitu, ne ievainoto skaitu. Kas ir būtiski izmainījies? Kas ir visvairāk pieaudzis? Te mēs redzam, ka tās ir ieturētās naudas summas. Tās ir pieaugušas par 179 procentiem. Manāms pieaugums. Tātad rodas jautājums - kam tie sodi ir izdevīgi? Runājot konkrēti par šo pantu, mēs redzam, ka salīdzinājumā ar iepriekšējo redakciju sods palielinās par 660 procentiem. Te neminēja, ka šajā pantā ir runa arī par numura zīmi, numura zīmes apgaismojumu. Ja tas nedarbojas, tad arī šis gadījums ietilpst šajā Ceļu satiksmes noteikumu 178. pantā, un tas ir pants, par bojājumiem, ar kuriem nedrīkst vadīt transportlīdzekli. Arī par to, ka nedegs numura zīmes apgaismojums, sods būs 50 lati. Bet es uzskatu, ka par smagiem pārkāpumiem būtu jāsoda. Bet tur ir cita iespēja. Jo Ceļu satiksmes noteikumos ir teikts, ka nedrīkst vadīt transportlīdzekli ar bojātām stūres iekārtām, riteņu iekārtām. Nedrīkst vadīt. Tātad policija ir tiesīga to apstādināt un vadītāju sodīt ar to pašu (7,5 lati) sodu, bet, ja viņš nepakļaujas policijai un grib braukt tālāk, tad viņam ir piemērojams cits pants, kurā ir paredzēts liels sods par nepakļaušanos policijai vai tiem, kas regulē satiksmi. Tātad es aicinu balsot par mūsu priekšlikumu.".
- 1996_04_11_as-seq124 language "lv".
- 1996_04_11_as-seq124 speaker Roberts_Jurdzs-1963.