Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_03_28-seq292> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1996_03_28-seq292 type Speech.
- 1996_03_28-seq292 number "292".
- 1996_03_28-seq292 date "1996-03-28".
- 1996_03_28-seq292 isPartOf 1996_03_28.
- 1996_03_28-seq292 spokenAs 46.
- 1996_03_28-seq292 spokenText "Godātā Saeimas priekšsēdētāja! Godātie kolēģi, Saeimas deputāti! Šodien izskatām likumprojektu "Par pašvaldību finansu izlīdzināšanu 1996. gadā" otrajā lasījumā. Tas ir dokuments nr. 566A. Es lūgtu jūs visus sameklēt šo dokumentu, ar kuru mēs turpmāk strādāsim, un, kamēr jūs to darāt, mazliet raksturošu to darbu, ko ir veikusi Budžeta un finansu (nodokļu) komisija, apkopojot iesniegtos priekšlikumus. Jau izskatot šo likumprojektu pirmajā lasījumā, mēs tikām minējuši to, ka šāgada finansu izlīdzināšanas noteikumi kardināli atšķiras tajā aspektā, ka valsts dotācija pašvaldību finansu izlīdzināšanas fondā salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ir ievērojami samazināta. Un, lai mums būtu pietiekami daudz finansiālo resursu, ar ko izlīdzināt finanses šajā sistēmā un līdz ar to pietiekami nodrošināt nabadzīgākās pašvaldības ar finansu resursiem viņu funkciju izpildei, šis fakts ir radījis šo nepieciešamību veikt šo otrreizējo līdzekļu izņemšanu no tām pašvaldībām, kuras ir donorpašvaldības. Mēs esam saņēmuši ļoti daudzus priekšlikumus, kas šo visu sistēmu pagrieztu vienā vai otrā virzienā. Ir bijuši priekšlikumi noteikt, ka donoru iemaksas ir mazākas un ka līdz ar to arī kopējie līdzekļi, ko saņem nabadzīgākās pašvaldības, ir mazāki. Ir arī bijuši tādi priekšlikumi, kuri nosaka, ka iemaksas, kuras veic donorpašvaldības (tātad bagātākās pašvaldības), ir lielākas par pirmajā lasījumā nobalsotajiem skaitļiem un ka līdz ar to arī lauku pašvaldības un tās pašvaldības, kuras saņem līdzekļus no izlīdzināšanas fonda, saņemtu vairāk. Ir arī saņemti dažādi priekšlikumi, kuri noteiktu būtībā jaunus principus, kā šī finansu izlīdzināšana mūsu valstī tiek veikta, un Budžeta un finansu (nodokļu) komisija, apspriedusi tos, uzskatīja, ka šie priekšlikumi ir ņemami vērā turpmākajā laikā, strādājot pie pašvaldību finansu izlīdzināšanas sistēmas izveidošanas Latvijā. Daži no tiem noteikti būtu iestrādājami "jumta likumā" par pašvaldību finansu izlīdzināšanu. Bet tajā situācijā, kādā Budžeta un finansu (nodokļu) komisija bija šogad, izskatot šo likumu, un zinot, cik maza ir šī valsts dotācija šogad pašvaldību finansu izlīdzināšanas fondā, Budžeta un finansu (nodokļu) komisija šos priekšlikumus noraidīja. Kā mēs strādāsim ar šo likumu? Tad, kad mēs saņēmām viņu, šo likumu, no valdības, mēs pamanījām vienu principu, to, ka viņš no struktūras viedokļa ir ļoti neizdevies, un principā tiem pašvaldību cilvēkiem, kuri vēlāk saimnieciskā gada garumā gribētu ar šo likumu strādāt, izmantot to savā darbā, tas būs diezgan grūti izdarāms, tāpēc ka šis likums pēc savas formas vairāk atgādina Ministru kabineta noteikumus, nevis likumu. Tāpēc pēc Saeimas Juridiskā biroja ierosinājuma Budžeta un finansu (nodokļu) komisija nolēma principā mainīt šī likuma struktūru sekojošā veidā, nosakot to, ka tās likuma normas, kuras attiecas tieši uz šo konkrēto gadu, bet kuras neattiecas uz finansu izlīdzināšanas algoritmu un aprēķiniem, ka tās tiek atsevišķi iekļautas, mainot pantu numerāciju jaunā secībā pašā likuma pamattekstā, bet visus tos likuma pantus, kuri attiecas uz pašvaldību finansu izlīdzināšanas algoritmu, izņemt no likuma ārā un apkopot šī likuma jaunizveidotajā pielikumā, jo tās tomēr ir normas, kuras nedarbojas katra par sevi atsevišķi, bet summāri veido šo izlīdzināšanas formulu, šo algoritmu. Un tāpēc būtu nepieciešams, lai pēc tam būtu vieglāk ar šo likumu, ar tā tekstu cilvēkiem strādāt, šos algoritmu principus izkārtot, apkopot, lūk šādā pielikumā. Un pašā likuma pamattekstā varētu saglabāt tikai tās normas, kas attiecas konkrēti jau uz šo saimniecisko gadu un kas neskar algoritmu principus. Tās ir lielas strukturālas izmaiņas. Kad mēs skatīsim šo likumu pa pantiem, tad jūs varēsit sekot līdzi visur tur, kur būs Saeimas Juridiskā biroja priekšlikumi, pārcelt panta daļas uz pielikumu. Mēs katrā atsevišķā vietā to varēsim redzēt, bet šis galaiznākums, ko jums būtu svarīgi zināt, strādājot ar šo dokumentu, ir redzams 15., 16., 17. un 18. lappusē, un es pat lūgtu jūs šobrīd šīs lappuses atvērt, jo tā ir redakcija, kādā izskatītos likums, ja jūs kā Saeima atbalstītu Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas ierosinātos priekšlikumus - gan mainīt šī likuma struktūru, tāpat arī ņemt vērā konkrētos priekšlikumus jau par atsevišķajām panta redakcijām. Tas būtu ievadam. Šis likums ir komplicēts, un es lūgtu jūs maksimāli koncentrēties, izskatot šo likumu pa pantiem. Es ierosinātu šobrīd pāriet pie šī likumprojekta izskatīšanas pa pantiem. Par 1. panta pirmo daļu...".
- 1996_03_28-seq292 language "lv".
- 1996_03_28-seq292 speaker Maris_Vitols-1972.
- 1996_03_28-seq292 mentions Q822919.
- 1996_03_28-seq292 mentions Q211.