Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_03_28-seq240> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1996_03_28-seq240 type Speech.
- 1996_03_28-seq240 number "240".
- 1996_03_28-seq240 date "1996-03-28".
- 1996_03_28-seq240 isPartOf 1996_03_28.
- 1996_03_28-seq240 spokenAs 77.
- 1996_03_28-seq240 spokenText "Godātie kolēģi! Acīmredzot Saeima negrib produktīvi strādāt. Mēs vēlamies, lai parlamenta darbībā ieviestos pilnīga anarhija un absolūta nesaskaņotība. Pirms Jaunā gada, Kaksīša kungs, jūsu vadītā komisija bija tā, kura ierosināja faktiski apturēt Antikorupcijas likuma darbību. Beigu beigās tika panākts tas, ka šim likumam pilnā apmērā jādarbojas līdz... sākot ar 1. jūniju. Galvenais iebildums no jūsu puses, Kaksīša kungs, bija tas, ka Antikorupcijas likuma normas ir pretrunā ar veselu rindu likumu, ar normām, par kurām mēs runājam šodien, to skaitā arī likuma "Par policiju". Šajā likumā ir atsevišķs pants, kura viena daļa satur vienu vienīgu antikorupcijas normu, kura ir pilnīgi nesaskaņota ar Antikorupcijas likumu, un šī norma ir jāprecizē - precīzāk sakot, jāsvītro ārā no šā likuma. Grozījums ir ļoti vienkāršs. Tas skar tikai antikorupcijas normu. Un šiem visiem grozījumiem - grozījumiem likumā "Par policiju", "Par valsts uzņēmumu", "Par ostām", "Par pašvaldībām", Prokuratūras likumā, likumā "Par tiesu varu", "Par meža apsaimniekošanu un izmantošanu" un arī Kārtības rullī - ir vienlaicīgi jāstājas spēkā vienā dienā - 1. jūnijā. Man nav nekādas ticības, godāto kolēģi, ka... Ņemot vērā mūsu Saeimas darba praksi un pieredzi trijos parlamentos un redzot, cik slikti strādā šis parlaments salīdzinājumā ar citiem iepriekšējiem parlamentiem, nav nekādas ticības, ka šie grozījumi būtu saskaņoti termiņos un arī pēc būtības tiktu virzīti izskatīšanai Saeimā visos trijos lasījumos. Tādēļ, lai neieviestu anarhiju mūsu likumdošanā, es aicinātu jūs, godātie kolēģi, vadīties nevis pēc likuma nosaukuma... un automātiski noteikt, ka visi grozījumi likumā "Par policiju" ir obligāti nododami vienai komisijai. Tāpat kā daudzi grozījumi citos speciālos likumos. Tie skar valsts pārvaldes jautājumus. Ļoti daudzos likumos, godātie kolēģi, ir, piemēram, nodaļas, kuras reglamentē, kādā veidā šī nozare tiek pārvaldīta. Un, ja mēs salīdzinām to valsts pārvaldes modeli, kas ielikts ir likumā "Par ostām", to modeli, kas ir ielikts, teiksim, likumā par pārtikas uzraudzību, kur veidotas dažādas institūcijas, tad mēs redzam, ka katra speciālā Saeimas komisija ir veidojusi savā nozarē savu atsevišķu un atšķirīgu pārvaldes modeli. Un tādējādi mūsu valstī notiek funkciju dublēšanās, notiek līdzekļu šķiešana un mēs ļoti neracionāli strādājam, tādēļ ka šo vienu problēmu, pārvaldes problēmu, risina speciālās komisijas, kurām nav attiecīgas iestrādes un varbūt informācijas gan par koncepcijām, gan par citu valstu likumiem. Godātie kolēģi, tagad es mazliet runāju konceptuāli par šīm problēmām, par Saeimas darbu, bet es tomēr aicinātu visus šos 7 likumus nodot Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai kā atbildīgajai komisijai. Neapšaubāmi, mēs strādāsim roku rokā ar Juridisko komisiju. Jūsu komisijai, Juridiskajai komisijai, ir 50 procentu no likumiem, un, ja mēs pavērotu, cik daudzi no tiem tiek virzīti izskatīšanai Saeimā, tad mēs redzētu, ka ļoti daudz likumu netiek virzīti izskatīšanai, tāpēc ka jūsu komisija ir pārslogota. Paldies par uzmanību!".
- 1996_03_28-seq240 language "lv".
- 1996_03_28-seq240 speaker Janis_Lagzdins-1952.
- 1996_03_28-seq240 mentions Q822919.