Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_03_28-seq130> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1996_03_28-seq130 type Speech.
- 1996_03_28-seq130 number "130".
- 1996_03_28-seq130 date "1996-03-28".
- 1996_03_28-seq130 isPartOf 1996_03_28.
- 1996_03_28-seq130 spokenAs 77.
- 1996_03_28-seq130 spokenText "Cienījamā priekšsēdētāja! Cienījamie kolēģi! Paldies par diskusiju šajā ļoti nopietnajā jautājumā! Es gribētu tikai izteikt dažus komentārus šajā sakarībā. Lieta ir tāda, ka arī es tikko iepazinos ar deputāta Bišera priekšlikumu, raudzījos uz to skeptiski, bet, iedziļinoties tā būtībā, nācu pie atziņas, ka tomēr šāds priekšlikums ir atbalstāms. Un kāpēc? Lieta ir tāda, ka, ja mēs ņemsim šo 6. Saeimu, tad, ja mani dati ir precīzi, pašreiz ir reģistrēti 176 likumprojekti, kas ir iesniegti Saeimā... 176! Ministru kabinets ir iesniedzis 21 no šiem likumprojektiem, kas nav starptautisko līgumu apstiprināšana vai arī kas nav noteikumi, kas bijuši iesniegti 81. panta kārtībā. No šī 21 likumprojekta 14 likumprojekti ir iesniegti līdz ziemas sesijas sākumam, tas ir, tika nodoti līdz 11. janvārim, bet septiņi kopš 18. janvāra ir nodoti. Kā redzat, tad šajā lielajā masā praktiski, ja prese pareizi informē, 81. panta kārtībā tiek gatavoti pāri par 60 likumprojektiem, teiksim, noteikumi, kas tiks pieņemti. Kas tad liedza visā šajā laikposmā iesniegt šeit Saeimā likumprojektus? Es negribētu piekrist arī tam apgalvojumam, ka, lūk, 6 mēneši... un kas tad tagad notiks... Ir izveidojušās tiesiskās attiecības - vai nu kaut kas ir maksāts, vai kaut kas ir nodibināts, bet paņemsim citu situāciju. Ja ir īss pārtraukums, nedēļas pārtraukums, tad ir viena lieta. Ja Saeima aiziet pēc pavasara sesijas vasaras pārtraukumā, tad šeit var būt vairāku mēnešu pārtraukums, un, ja Kabinets pieņem 81. panta kārtībā, teiksim, tūlīt pēc Jāņiem veselu virkni noteikumu... Jo Satversme paredz un Kārtības rullis paredz, ka trīs dienu laikā, kad ir atsākusies Saeimas sesija, šie noteikumi ir jāiesniedz parlamentā, bet, ja tas nav izdarīts, viņi automātiski zaudē spēku. Tajā pašā laikā Saeima, lemjot par nodošanu komisijām, var arī noraidīt. Tātad vai nu divus, vai trīs mēnešus varbūt šie noteikumi jau ir darbojušies un ir bijušas tiesiskās attiecības, kuras ir izveidojušās uz šo noteikumu bāzes. Taču 81. pants runā tieši par neatliekamu vajadzību. Un, ja ir šī neatliekamā vajadzība, bet es gribētu pastiprināt šeit Bišera kunga teikto: kam mums ir parlamentāro sekretāru "armija", un vai bieži mēs viņus redzam savu komisiju sēdēs? Vai bieži mēs redzam, kā viņi pūlas, lai Kabineta ierosinātie likumprojekti ātrāk virzītos cauri Saeimai? Tāpēc es domāju, ka tomēr šāds priekšlikums zināmā mērā liek arī Ministru kabinetam vairāk rūpēties par savas darbības vajadzībām, nepieciešamo likumu straujāku bīdīšanu cauri Saeimai. Mums pastāv šī iespēja gan attiecībā uz steidzamību, gan, teiksim, iespēja ārkārtas sēdes sasaukt, kur ir noteikta darba kārtība, un tur nevar kaut ko grozīt vai pielikt kaut ko klāt. Tur ir noteikta darba kārtība, un mums ir jāvirzās acīmredzot uz to, bet nevis uz to, lai veicinātu otras likumdevējas institūcijas - Ministru kabineta - pastāvēšanu vēl arvien. Tāpēc es aicinātu cienījamos deputātus izvērtēt un neapšaubāmi balsot, lai izteiktu savu attieksmi pret šo deputāta Bišera priekšlikumu.".
- 1996_03_28-seq130 language "lv".
- 1996_03_28-seq130 speaker Aivars_Endzins-1940.
- 1996_03_28-seq130 mentions Q822919.