Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_03_21-seq195> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 1996_03_21-seq195 type Speech.
- 1996_03_21-seq195 number "195".
- 1996_03_21-seq195 date "1996-03-21".
- 1996_03_21-seq195 isPartOf 1996_03_21.
- 1996_03_21-seq195 spokenAs 38.
- 1996_03_21-seq195 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Cienījamie kolēģi! Es pārstāvu pozīciju, tātad nepārprotami aicinu atbalstīt šā likumprojekta nodošanu komisijām. Un arī motivēšu savu uzstāšanos, kāpēc es to daru. Tas nav tik viennozīmīgi. Var vienkārši nodot komisijām un nenodot komisijām. Akceptēt uzreiz vai izvērtēt ļoti stingri. Nododot šo likumprojektu komisijām, loģiski, mēs pietiekami objektīvi spējam izvērtēt šo mēģinājumu vai nepieciešamību pacelt akcīzes nodokli. Jo kā darbam, tā arī nedarbam ir jābūt labi redzamam. Man gribas atgādināt tikai dažus skaitļus. Mēs paši esam dzirdējuši no mūsu cienījamajiem ministriem, ka tikai 38,8% no tā, ko vajadzētu iekasēt par degvielas akcīzi, tiek iekasēti. Tātad faktiski 60% automašīnu, it sevišķi tās, kuras brauc ar dārgo benzīnu, ir Latvijā ierakstāmas Ginesa grāmatā, jo to benzīna patēriņš uz 100 kilometriem ir tuvs nullei. Labi, lai tas paliek uz šo automašīnu konstruktoru sirdsapziņas, ka tehniskajās pasēs ierakstīti pārmērīgi lieli cipari, bet man gribas tikai atzīmēt to, ka, paceļot akcīzes nodokli, ja būtu iekasēts vismaz 51% no paredzamās summas, varētu teikt, ka mēs atbalstām valsts intereses. Bet, ja akcīzes nodoklis ir samaksāts mazāk par 49%, tad mēs atbalstām kontrabandistu intereses. Loģiski, ja jūs kāds esat, varbūt es, nelegāli ievedis degvielu Latvijā, tad, protams, būtu ļoti patīkami, ja to varētu pārdot par maksimālo cenu, jo nodokļus jau, vienalga, maksāsim. Tad arī nav brīnums, ka, piemēram, tāda organizācija kā SOS - auto palīdzība uz ceļiem, spēj saviem biedriem piedāvāt benzīnu par apmēram 60 - 65 procentiem no vidējās nominālās cenas. Bet par biedru laiku būtu jāsamaksā apmēram no 50 - 150 latiem gadā vēl papildienākumi. Man gribas paņemt šeit dažus skaitļus. Ir aprēķināts, un to izdarījis Latvijas Republikas Finansu ministrijas Tautsaimniecības analīzes un prognozes departaments, ka valsts ieņēmumi varētu pieaugt par 20 miljoniem. Varētu novirzīt šos līdzekļus dzelzceļu labošanai. Izziņai: viena kilometra dzelzceļa labošana izmaksā 7,5 tūkstošus latu. Tātad par papildu iekasēto naudu varētu izremontēt dzelzceļu apmēram 20-25 km garumā. Laikam sevišķa labuma nav. Es tikai gribu pateikt vienu lietu. Ja Vācijā, kurā ir piemērota benzīna akcīze, acīmredzot saskaņota ar Eiropas savienību, mana, nu tā vidēji nodrošināta cilvēciņa, ne jau deputāta, ne jau deputāta, nu pārdevēja, klerka, nu kaut kā tāda vidējā mēneša alga atļautu uzpildīt apmēram 15 manas automašīnas benzīna tvertnes, tad Latvijā var uzpildīt manai mašīnai tvertni tikai apmēram astoņas reizes. Bet, ja būs akcīze, es apmēram piecas reizes varēšu uzpildīt. 1:3. Reāli, pilnīgi pareizi, Eiropas savienība mums pieprasa. Mums pieprasīs stabilu latu, mums pieprasīja nedotētu lauksaimniecību, mums pieprasa akcīzes nodokli. Tātad atliek izvēlēties, vai iesim uz Maskavas pusi vai iesim uz Eiropas pusi. Es, protams, esmu par to, lai ietu uz Eiropas pusi. Tāpēc es ieliešu nevis 15 bākas, bet 8 bākas. Man nav iebildumu. Būtu bēdīgāk lauksaimniekiem. Lauksaimniekiem ir paredzēts kompensēt apmēram no 80 - 100 litriem uz hektāru. Vācijā kompensē 12-140 litrus uz hektāru. Pie lieliskās Rietumeiropas tehnikas, kura dīzeļdegvielu patērē ievērojami mazāk nekā mūsējā. Kas kompensēs pārējo? Es ļoti ceru, ka Ministru kabinets, protams, pārskatīs šīs normas un kompensācijas lauksaimniekiem būs lielākas. Es arī pilnīgi ticu, ka tiks uzskaitītas visas nelegālās degvielas noliktavas. Es ticu, ka jebkurā noliktavā tiks uzskaitīts katrs litrs degvielas un līdz ar to precīzi tiks izrēķināts, cik no katra tirgotāja - degvielas tirgotāja, būs jāpaņem vajadzīgā naudiņa. Es absolūti ticu tam, ka, palielinot akcīzes nodokli, visi, kuriem būs jamaksā šis nodoklis, tiks piespiesti pie sienas un to nomaksās. Protams, ka visa šī nauda aizies tikai tiem mērķiem, kuri ir uzrādīti, un tuvākajā laikā mēs brauksim pa Eiropas centrālajai valstij atbilstošiem ceļiem. Taisnība, man vienmēr šī pārliecība zūd tad, kad es braucu uz savas krustmātes māju, kas atrodas 200 metrus aiz Rīgas robežas. Pa Carnikavas šoseju. To šoseju apkopj valsts. Kopš pirmā sniega līdz šodienai vienreiz greiders tur gan esot nogājis. Zobus izdauzīt - BMV ir ļoti laba amortizācija - nav problēmu, tāpēc es tur parasti braucu klusējot, nikni sakodis zobus. Ceļš ir "burvīgā" kārtībā. Tai pašā laikā pašvaldības - pavisam nesen atkal pa Kurzemes pusi es braukāju pie saviem vēlētājiem - tik tiešām tajā pusē lieliski iztīrījušas ceļus, un pat drīkst sarunāties un smaidīt mašīnā, pat žigulī, kurš kratās diezgan dūšīgi. Tad, velns viņu zina, kur tā valsts ir likusi to naudu, kas bija jāuzliek uz ceļa? Tāpēc es domāju, ka atbalstīt šo likumprojektu obligāti vajag. Tas ir jānodod komisijām, kur ir kārtīgi jāizvērtē šis likums, un, protams, ka katra partija balsos par šo likumprojektu, pakļaujoties savam iekšējam lēmumam un pārliecībai. Vienīgā nelaime, dod Dievs, lai mūs tauta saprastu! Paldies.".
- 1996_03_21-seq195 language "lv".
- 1996_03_21-seq195 speaker Valdis_Krisbergs-1944.
- 1996_03_21-seq195 mentions Q822919.
- 1996_03_21-seq195 mentions Q211.
- 1996_03_21-seq195 mentions Q649.
- 1996_03_21-seq195 mentions Q2660080.
- 1996_03_21-seq195 mentions Q193089.
- 1996_03_21-seq195 mentions Q1020384.
- 1996_03_21-seq195 mentions Q183.
- 1996_03_21-seq195 mentions Q2329796.