Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_03_14-seq27> ?p ?o. }
Showing items 1 to 18 of
18
with 100 items per page.
- 1996_03_14-seq27 type Speech.
- 1996_03_14-seq27 number "27".
- 1996_03_14-seq27 date "1996-03-14".
- 1996_03_14-seq27 isPartOf 1996_03_14.
- 1996_03_14-seq27 spokenAs 136.
- 1996_03_14-seq27 spokenText "Godājamais Prezidij! Godājamie kolēģi! Pirms es pakavēšos pie četriem pamatpunktiem, kas izraisīja šo valdības priekšlikumu, es gribētu pasvītrot, ka tas ir valdības priekšlikums, valdībā apspriests, nobalsots un nodots Saeimai apspriešanai. Tā nav Satiksmes ministrijas iegriba, kā to šeit mēģināja daži iepriekšējie runātāji pateikt. Es gribētu pateikt vispirms to, ka šeit nav aizmirsta arī valdības deklarācija, jo valdības deklarācijā ir ierakstīts, ka valdība izveidos autobusu pasažieru pārvadājumu un dzelzceļa pasažieru pārvadājumu subsidēšanas vienotu mehānismu. Pie tā es pakavēšos vēlāk. Kas attiecas uz cienījamā profesora Liepas uzstāšanos, viņš manu vārdu vairākas reizes pieminēja, un tāpēc es gribētu arī viņa vārdu pieminēt. Es nekad neesmu uzstājies raidījumā "Rīta bums", man ļoti jāatvainojas. Tāpat, kas attiecas uz jūsu runu, es atceros - 5. Saeimā un Augstākajā padomē bija deputāts Lucāns, mūsu cienījamais koalīcijas partneris savā laikā, kuram bija liela un gara runa, kuru viņš runāja apmēram piecus gadus un kura bija gatava visiem dzīves gadījumiem. Jūsu runa, manuprāt, bija drusku līdzīga, droši vien mēs to dzirdēsim arī tad, kad runās par Kriminālkodeksu, par Administratīvo pārkāpumu kodeksu vai arī par absolūti citiem jautājumiem. Jūs esat cienīga maiņa Lucāna kungam. Tāpat man ir arī liels prieks, ka mūsu cienījamie profesori - Liepas kungs un Zelgalvja kungs - ļoti labi, no visām pusēm, mēģināja analizēt šo lietu. Mūsu studējošās jaunatnes izglītība, var redzēt, ir drošās rokās. Tagad es gribētu pakavēties pie šīm četrām lietām, kuras mēs mēģinājām grūtās debatēs valdībā izanalizēt un ietvert... rast it kā kompleksu šo problēmu risinājumu. Tie ir valsts budžeta ieņēmumi, tā ir autobusu pasažieru pārvadājumu subsidēšana, kas pēdējo piecu gadu laikā nav notikusi mūsu valstī, tās ir rūpes par mūsu dzelzceļu - jo pēdējo piecu gadu laikā mēs, valsts, neesam par to domājuši, bet esam ļāvuši dzelzceļa darbu pašplūsmai, un tās ir arī rūpes par mūsu valsts un pašvaldību autoceļiem. Kas attiecas uz autoceļiem, - protams, tad, kad mēs nāksim uz frakcijām un uz komisijām un trijos lasījumos skaidrosim šīs lietas (mums ir sagatavots milzum daudz materiālu), mēs mēģināsim pierādīt savu viedokli. Bet skaitļi ir vienkārši graujoši. Ja mēs salīdzinām tādas Eiropas valstis kā, piemēram, Somiju, Zviedriju, Norvēģiju un Dāniju, kas ir līdzīgas pēc teritorijas lieluma un varbūt arī pēc iedzīvotāju daudzuma, tad redzam, ka jebkurā no šīm četrām nosauktajām valstīm autoceļu fonds ir lielāks par Latvijas budžetu. Jebkurā no šīm četrām valstīm. Zviedrijas autoceļu fonds ir 1,2 miljardi latu, tādas mazas valsts kā Dānija - 850 miljoni latu. Vienam kilometram autoceļu Latvijā mēs investējam vidēji 446 latus. Somijā šis skaitlis ir 9 tūkstoši. Rekordiste ir Zviedrija - 13 tūkstoši latu uz vienu kilometru. Tādi ir šie skaitļi, un mēs tos jums vēl daudzreiz atgādināsim, kad... protams, tad, ja Saeima nobalsos par likumprojekta nodošanu komisijām. Bet tagad es gribētu pakavēties pie vēl vienas problēmas, ja runā par autoceļiem. Šo akcīzes nodokli gaida ne tikai tie, kuri uztraucas, ka paliks dārgāks benzīns, bet arī desmitiem tūkstošu to cilvēku - un viņu ģimenes -, kuri strādā ceļu pārvaldēs, kuri strādā ceļu būves uzņēmumos, kuri strādā asfaltbetona rūpnīcās. Viņi gaida maizi un darbu. Un uz ko ir vērsts šis nodokļa palielinājums? Uz investīcijām valsts reģionālajā infrastruktūrā. Pa visu valsti šai naudai ir jāizplūst un jāatgriežas atpakaļ gan darba, gan investīciju veidā. Tieši to pašu es varu teikt par pasažieru pārvadājumiem. Šo nodokļa palielinājumu, lai cik jocīgi tas nebūtu, gaida arī pašvaldības, jo kopā ar pašvaldībām mums ir izstrādāta programma: 2 miljonus latu no šā palielinājuma mēs asignēsim pasažieru pārvadājumu piesubsidēšanai - tā es gribētu teikt -, un tas mums dos 469 tūkstošus papildreisu autobusu pārvadājumiem lauku rajonos, 24 nosacītos reisus katrā lauku rajonā dienā. Tie ir tikai 2 miljoni latu, kurus mēs esam paredzējuši paņemt no šīs 50% daļas, kas domāta autoceļiem, dzelzceļam, pasažieru pārvadājumiem. Un tagad - par dzelzceļu. Mēs pirmo reizi esam mēģinājuši parādīt to, ka mūsu dzelzceļa infrastruktūrā piecus gadus nav nopirkts neviens vagons un nav veikti praktiski nekādi lielāki remontdarbi mūsu dzelzceļa posmos. Jūs visi redzējāt, kāda "vētra" sacēlās, kad mēs beidzot sākām ekonomiski skatīties uz Latvijas dzelzceļu. Šī arī ir liela problēma, un mēs šeit esam iestrādājuši nelielu palīdzību dzelzceļam. Mēs esam paredzējuši dzelzceļam atdot 50% no tā akcīzes nodokļa, ko dzelzceļš maksā par dīzeļdegvielu, ko viņš pats lieto. Un to gaida 21 tūkstotis Latvijas dzelzceļnieku, tas ir darbs un maize lokomotīvju vadītājiem, dzelzceļa strādniekiem un visiem pārējiem, kas strādā šajās milzīgajās valsts infrastruktūras nozarēs. Es pārāk gari vairs negribētu runāt, pateikšu vēl tikai to, ka es pilnīgi piekrītu Ābiķa kunga teiktajam, ka nevajadzētu mums izdarīt pārāk ātrus secinājumus, bet vajadzētu nodot šos likuma grozījumus komisijām, un tad gan Satiksmes ministrijas, gan Finansu ministrijas, gan Ekonomikas ministrijas pārstāvji nāks uz komisijām, uz frakcijām un skaidros šo viedokli un mēģināsim kopīgi atrast šai lietai risinājumus, kuri mums būs jāatrod šā vai tā, jo ceļš, dzelzceļš un pasažieru pārvadājumi ir pakalpojums - to es esmu teicis daudzas reizes - un šā pakalpojuma kvalitāte ir atkarīga no tā, kā mēs par to maksājam. Paldies par uzmanību.".
- 1996_03_14-seq27 language "lv".
- 1996_03_14-seq27 speaker Vilis_Kristopans-1954.
- 1996_03_14-seq27 mentions Q822919.
- 1996_03_14-seq27 mentions Q211.
- 1996_03_14-seq27 mentions Q193089.
- 1996_03_14-seq27 mentions Q21625222.
- 1996_03_14-seq27 mentions Q33.
- 1996_03_14-seq27 mentions Q35.
- 1996_03_14-seq27 mentions Q8436.
- 1996_03_14-seq27 mentions Q34.
- 1996_03_14-seq27 mentions Q20.
- 1996_03_14-seq27 mentions Q3498695.