Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_03_07-seq51> ?p ?o. }
Showing items 1 to 18 of
18
with 100 items per page.
- 1996_03_07-seq51 type Speech.
- 1996_03_07-seq51 number "51".
- 1996_03_07-seq51 date "1996-03-07".
- 1996_03_07-seq51 isPartOf 1996_03_07.
- 1996_03_07-seq51 spokenAs 29.
- 1996_03_07-seq51 spokenText "Godājamo Prezidij! Godātie deputāti! Es sākšu savu motivāciju, nolasot citātu no triju zinātņu doktoru (divi no tiem profesori), tātad Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūta direktora Baloža kunga, Latvijas akadēmiskās bibliotēkas direktora profesora Karnīša kunga un Latvijas Universitātes vadības sistēmu profesora Miķelsona kunga, vēstules Latvijas Republikas 6. Saeimas frakcijām. Citēju: "Pasaules sabiedrība savā attīstības procesā pašlaik ieiet kārtējā posmā, kura pamatā ir cilvēka prāta un zināšanu sakārtošana - informācijas sakārtošana. Kvalitatīvas, tas ir, pareizas un pilnīgas, un savlaicīgas informācijas nozīme līdz ar to lēcienveidīgi pieaug. Informācijas pieejamība ir absolūti nepieciešams priekšnoteikums visu tautsaimniecības nozaru attīstībai, valdības un pašvaldību institūciju normālam darbam, pareizu lēmumu pieņemšanai visos vadības līmeņos. Tā ir viena no demokrātiskas valsts pamatpazīmēm. Informācija ir arī valsts drošības un neatkarības nosacījums. Ne velti attīstītākajās pasaules valstīs jau pašlaik informāciju pēc sava nozīmīguma valsts attīstībai pieskaita vissvarīgākajiem resursiem, kopā ar izejvielām un enerģiju. Tās nozīme turpina augt. Informācija ir liela nacionāla un starpnacionāla bagātība. Lai to produktīvi izmantotu, nepieciešams būtiski attīstīt visus informācijas apstrādes, uzglabāšanas un pārraides procesus. Tieši ar šo uzdevumu saistās tā saucamā globālā informatīvā procesa veidošana, kura šobrīd pilnā gaitā noris gan Eiropas savienības valstīs, gan ASV, Japānā un citur, citās attīstītās valstīs. Piemēram, var minēt, ka jau šodien ar informācijas apstrādes procesu visdažādākajā veidā ir saistīti ap 60% no aktīvā ASV darbaspēka. Šobrīd mūsu darbībām jābūt ātrām un efektīvām, lai mēs varētu iekļauties šajā globālajā procesā kā pilntiesīgi tā locekļi." (Citāta beigas.) Diemžēl iepriekšējai - Māra Gaiļa vadītajai - valdībai nebija vajadzīgās izpratnes par šiem procesiem. Gluži otrādi, - šī valdība uzskatīja, ka šī informācija par konkrēto situāciju valstī ir viņas darbam kaitīga. Vai gan citādi var vērtēt bijušās Krievijas militārpersonas un Krievijas militārā pensionāra Riharda Zolotova iecelšanu par Tieslietu ministrijas Uzņēmumu reģistra galveno notāru, kā arī Ināras Vaivodes iecelšanu par Tieslietu ministrijas valsts sekretāra vietnieci un tam sekojošo šo personu, kā arī bijušā tieslietu ministra Romāna Apsīša kunga teroru pret Uzņēmumu reģistra automatizētās sistēmas izveidotājiem un apkalpotājiem SIA "Lursoft", kā rezultātā šīs sistēmas darbs tika pārtraukts. Toreizējais tieslietu ministrs Romāns Apsīša kungs savu rīcību, pārtraucot līguma attiecības ar SIA "Lursoft" un tādējādi pārtraucot arī šīs datu bāzes efektīvu darbību, gan motivēja citādi. Es citēšu Apsīša kunga atbildi uz 5. Saeimas deputātu Kostandas, Zīgerista, Kušneres, Saulīša un Pētersona jautājumu par Uzņēmumu reģistru un ierēdņu atlasi darbam Tieslietu ministrijā. Citāta sākums: "Informēju, ka Tieslietu ministrijas iniciatīva, pārņemot no valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību (SIA) "Lursoft" Uzņēmumu reģistra (UR) datu bāzi, programmas un datortehniku, ir vērsta uz UR darbības sakārtošanu, tādējādi sagatavojot reģistra pieslēgšanu vienotajam valsts nozīmes datu pārraides tīklam, kas šobrīd tiek veidots." (Citāta beigas.) Kādi ir rezultāti? Līdzekļu trūkuma dēļ vienotais valsts nozīmes datu pārraides tīkls vēl nav izveidots, bet tas nebūtu tas galvenais. Pavisam cita lieta ir tā, ka pie "Lursoft" izveidotās datu bāzes (tas ir, Uzņēmumu reģistra stāvoklī attiecībā uz 1995. gada 1. aprīli), kad šajā bāzē tika pārtraukta datu ievadīšana, ir iespējams pieslēgties caur jebkuru datortīklu, principā arī šeit, no Saeimas datoriem. Un, lai šādu pieslēgumu varētu realizēt no valsts ekonomiskās robežas un, piemēram, pārliecināties, vai kādas kravas pavadzīmē norādītais uzņēmums tiešām eksistē, praktiski pietiek nolikt muitas punktā datoru un pieslēgt to pie telefona līnijas. Ja nu vēl būtu jānoliek zemessargs, kas to apsargā, un šajā jomā būtu vajadzīga tiešām dažāda valdības... valsts pārvaldes iestāžu koordinēta darbība, ar ko pašreizējā valdība vēl neizceļas. Un šeit arī nepietiks ar (pēdiņās) puslikumīgām demonstratīvām akcijām Grenctāles muitā, bet tiešām ir vajadzīgs mērķtiecīgs un konkrēts darbs. Var vēl pieminēt, ka Online jeb tiešās piekļūšanas iespēju pie šīs "Lursoft" izveidotās datu bāzes var viegli nodrošināt jebkurai valsts institūcijai. Savukārt attiecībā uz laika posmā pēc 1995. gada 1. aprīļa reģistrētajiem uzņēmumiem šādas informācijas ieguve praktiski vispār nav iespējama, - nerunājot jau nemaz par to, ka šo informāciju iegūtu operatīvi. Ir ziņas, ka datorizētas uzskaites trūkuma dēļ Uzņēmumu reģistrā ir pieļautas kļūdas (piemēram, ir reģistrēti vairāki uzņēmumi ar vienādiem nosaukumiem vai reģistrācijas numuriem). Šādā situācijā, retrospektīvi skatoties, ciniskas vai galēji nekompetentas ir iepriekšminētās bijušā ministra Apsīša kunga atbildes uz deputātu jautājumiem nākamais teikums: "Tāpat ministrijas rīcības mērķis ir nodrošināt stabilas valsts garantijas reģistra informācijas izmantošanai kārtībā, kādu nosaka likums." Patiesībā ir iznākušas stabilas valsts garantijas šīs valstiski svarīgās datu bāzes sagraušanai. Mēs, Tautas kustības "Latvijai" deputāti, uzdodot šo jautājumu, nepārstāvam nekādā gadījumā SIA "Lursoft" mantiskās intereses, un mums pat ir vienalga, kas un kādā veidā nodrošina Uzņēmumu reģistra datu bāzes darbību. Mēs toties pārstāvam valsti, tas ir, tās pilsoņu kopuma intereses, lai šī datu bāze darbotos un saturētu aktuālu informāciju. Uzsveru, ja kādam tas nav skaidrs viņu nespējas vai viņu nesaprašanas dēļ: šādi uzkrātā informācija, ja tā ir aktuālā stāvoklī, dod iespēju valsts institūcijām - muitām, ieņēmumu dienestiem un citām - kontrolēt uzņēmumu ekonomiskās darbības likumību, un, novēršot informācijas nesakārtotību, tiks būtiski uzlabota budžeta ieņēmumu daļas izpilde. Pret to budžeta apspriešanas laikā tik ciniski uzstājās visa valdošā koalīcija, bet tas tautai ir vajadzīgs, tautai tas ir izdzīvošanas jautājums. Tiesiskā kārtība valstī ir tad, kad ekonomiskie noziegumi ir ja ne pilnībā izskausti, tad vismaz pamatīgi ierobežoti un kad jebkurš uzņēmums var iegūt garantijas savu tiesību aizsardzībai. Mums ir vajadzīga šāda kārtība ne tikai tādēļ, lai palielinātu tiešos maksājumus valsts budžetā, bet arī tādēļ, lai piesaistītu reālas ārvalstu investīcijas, reālus naudas ieguldījumus no ārvalstīm. Mēs, Tautas kustība "Latvijai", uzskatām, ka pilnīgi neko nedod skaistas runas par ārvalstu investīciju piesaistīšanas nepieciešamību, ja netiek radīta šo investīciju ienākšanai nepieciešamā tiesiskā bāze. Šajā jomā diemžēl šīs valdības un visas valdošās koalīcijas darbība... visa valdība, koalīcija ar konstruktīvu aktivitāti neizceļas. Jau šobrīd diemžēl ir redzams, ka šai valdībai investīcijas patiesībā ir tikai populistisks sauklis, aiz kura slēpjoties, tāpat kā slēpjoties aiz enerģiskas rīcības imitācijas, tā varētu veikt grandioza izmēra valsts īpašumu "prihvatizāciju". Tautas kustībai "Latvija" šāda nostāja nav pieņemama. Tautas kustība "Latvijai" vēlas informatīvā ziņā adekvāti nodrošinātas un civilizētas valsts izveidi Latvijā, tādēļ mēs jums nododam šodien šos jautājumus un turpmāk uzdosim vēl citus. Tātad mūsu uzdotie jautājumi ir šādi. 1. Cienītais Šķēles kungs, cienītais Rasnača kungs, vai jums ir zināms, ka 1995. gada 1. aprīlī, Tieslietu ministrijai pārtraucot līguma attiecības ar SIA "Lursoft" par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra datu bāzes apkalpošanu, faktiski tika pārtraukta šīs datu bāzes normāla funkcionēšana, kas nav atjaunota vēl joprojām? Ko valdība dara, lai nekavējoties atjaunotu šīs datu bāzes aktualitāti un gan valsts institūcijas, gan citi interesenti varētu operatīvi iegūt ziņas no datu bāzes? Kad konkrēti tiks atjaunota Uzņēmumu reģistra datu bāzes darbība? 2. Kādus konkrētus pasākumus valdība veiks, lai personas, kas vainīgas Uzņēmumu reģistra datu bāzes darbības graušanā, tiktu sauktas pie atbildības? 3. Vai valdība uzskata par pieļaujamu, ka par Uzņēmumu reģistra galveno notāru strādā un šo valstiski svarīgo datu bāzi grauj atvaļināta Krievijas militārpersona? Mēs būsim pateicīgi par atbildi. Paldies.".
- 1996_03_07-seq51 language "lv".
- 1996_03_07-seq51 speaker Karlis_Cerans-1965.
- 1996_03_07-seq51 mentions Q822919.
- 1996_03_07-seq51 mentions Q211.
- 1996_03_07-seq51 mentions Q193089.
- 1996_03_07-seq51 mentions Q1771611.
- 1996_03_07-seq51 mentions Q159.
- 1996_03_07-seq51 mentions Q498407.
- 1996_03_07-seq51 mentions Q17.
- 1996_03_07-seq51 mentions Q4068256.
- 1996_03_07-seq51 mentions Q710198.
- 1996_03_07-seq51 mentions Q3352748.