Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_03_07-seq21> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1996_03_07-seq21 type Speech.
- 1996_03_07-seq21 number "21".
- 1996_03_07-seq21 date "1996-03-07".
- 1996_03_07-seq21 isPartOf 1996_03_07.
- 1996_03_07-seq21 spokenAs 38.
- 1996_03_07-seq21 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Cienījamie kolēģi! Visu cieņu frakcijai "Latvijai", kas izpilda lielu darbu likuma uzlabošanā, papildināšanā, jo 5. Saeimas profesionāļi un augsti kompetentās personas ir saražojušas tādus likumus, kurus 6. Saeimā tikai spēj vien labot. Šis likumprojekts ir nodots savulaik arī Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai, un, atklāti sakot, visas šīs lietas izdiskutējot, ir radies - un, šķiet, jau šobrīd ir iesniegts Prezidijam - komisijas alternatīvais likumprojekts. Visas šīs normas, kuras piedāvā frakcija "Latvijai", bija jau piedāvājusi gan "Tēvzemei un Brīvībai", gan daudzas ieinteresētas sabiedriskās organizācijas, un arī Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija daudz ko ir ņēmusi vērā. Un tomēr, neraugoties uz visu lielo pozitīvo efektu, ko mēs šeit varam redzēt, iesniedzot šo likumprojektu, ir normas, kuras - praktiski visas - Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija diskutējot ir noraidījusi. Man gribētos apstāties pie dažām normām, kuras šeit tiek ierosināts ieviest. Kompensācijas sertifikāti un priekšrocība mazā biznesa veicējam. Diemžēl tās ir nesaistāmas lietas, jo mazais bizness ne vienmēr ir ar kompensācijas sertifikātiem... mistiskā rēķinā, ko sauc par sertifikātu grāmatiņu... Ir bīstamība, ka Latvijā rodas liels rantjē slānis. Paskaidrošu šo vārdu: rantjē ir persona, kas dzīvo no izīrētā īpašuma ienākumiem. Un līdz ar to tik tiešām tie, kam būs kompensācijas sertifikāti, iepirks šīs telpas un pēc tam no nomnieka pieprasīs nomas maksu. Kā īpašnieki. Jo īpašnieka tiesības, loģiski, ir svētas. Līdz ar to runāt par kompensācijas sertifikātu turētāju priekšrocībām... maigi izsakoties, tas nebūt nav mazā, vidējā uzņēmēja atbalstīšanas mērķis. Nākamais. Jebkura telpa kaut ko maksā. Liela diskusija bija par to, kā iedot priekšrocības šīs telpas reālajam nomniekam. Var politiski deklarēt - mazajam nomniekam priekšrocības. Nu un tālāk? Telpas ir jāizpērk. Vai mazajam uzņēmējam seifā vai bankas rēķinā stāv lieka nauda? Bet tieši tam, kas nav mazais uzņēmējs vai vispār varbūt nav uzņēmējs, - tam nauda vēl vienam otram ir. Tātad - kas nopirks šīs telpas? Tas, kam ir nauda. Un kāda ir starpība, ja nomniekam būs dotas teorētiskās priekšrocības, bet nebūs praktiska mehānisma, kā šīs priekšrocības iedarbināt? Tāpēc arī mans priekšlikums bija - un tam, paldies Dievam, arī Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija pilnīgi piekrita un to apstiprināja, - ka nomnieka reālā priekšrocība... pirmkārt, ka 50% maksā privatizācijas sertifikātos, 50% - latos. Šāds maksāšanas veids ir jebkuram pretendentam. Bet tikai nomniekam (es pasvītroju - tikai nomniekam), ja viņš uzvar izsoli, ja viņš grib uzvarēt izsoli, tiek veikts piecu gadu atliktais maksājums. Ja piecu gadu laikā vairs nevar izpirkt šīs telpas, - nu tad tā nav nopietna firma! Piecu gadu laikā izdarīt to var. Lūk, tās ir prioritātes. Tāpēc es aicinu šobrīd noraidīt frakcijas "Latvijai" iesniegtā likumprojekta nodošanu komisijām, jo visi šie jautājumi jau ir izdiskutēti, ir radīts alternatīvais likumprojekts, un liels paldies kolēģiem deputātiem par lielo veikto darbu, bet varbūt tiešām ir lūgums Prezidijam vairāk padomāt, lai starp frakcijām vai arī starp komisijām būtu tāds kontakts, lai viena deputātu grupa nedarītu to darbu, ko dara jau cita deputātu grupa. Paldies.".
- 1996_03_07-seq21 language "lv".
- 1996_03_07-seq21 speaker Valdis_Krisbergs-1944.
- 1996_03_07-seq21 mentions Q822919.
- 1996_03_07-seq21 mentions Q211.
- 1996_03_07-seq21 mentions Q3899540.