Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_02_22-seq130> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 1996_02_22-seq130 type Speech.
- 1996_02_22-seq130 number "130".
- 1996_02_22-seq130 date "1996-02-22".
- 1996_02_22-seq130 isPartOf 1996_02_22.
- 1996_02_22-seq130 spokenAs 78.
- 1996_02_22-seq130 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Augsti godājamie deputāti! Vēlos komentēt Juridiskās komisijas atzinumu par likumprojektu. Juridiskā komisija, iepazinusies ar Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas 31. janvāra lēmumu un uzklausījusi Centrālās vēlēšanu komisijas priekšsēdētāju Kramiņa kungu, savā atzinumā konstatēja, ka ar spiedogu izdarītā atzīme pasē, ka pilsonis ir parakstījis likuma ierosināšanu, pirmkārt, nav pretrunā ar Apvienoto Nāciju Organizācijas 1948. gada Vispārējo cilvēktiesību deklarāciju. Otrkārt, tā nav arī pretrunā ar Latvijas Republikas 1991. gada 10. decembra konstitucionālo likumu "Cilvēka un pilsoņa tiesības un pienākumi". Pasē izdarītā atzīme neesot uzskatāma par pilsoņa politisko tiesību un brīvību pārkāpumu. Pret šo konstatējumu es vēlos iebilst četrkārt. Pirmkārt. Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas 31. janvāra dokuments runā par tautas nobalsošanas ierosināšanu, kas var tikt uzskatīta par apolitisku darbību. Turpretim uz parakstīšanās lapām pilsoņi parakstās nevis par tautas nobalsošanas ierosināšanu, bet gan par likumprojekta ierosināšanu, kas jau ir atbalstā izteikta politiskā pārliecība. Tādējādi, kā visās civilizētajās zemēs pasaulē, šai norisei būtu jābūt aizklātai. Otrkārt. Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas 31. janvāra lēmums atsaucas uz Apvienoto Nāciju Organizācijas Cilvēktiesību deklarācijas 19. pantu. Turpretim uz izskatāmo lietu daudz precīzāk attiecas minētās deklarācijas nevis 19., bet gan 21. pants, kas izsaka aizklātas balsošanas nepieciešamību, lai nodrošinātu vēlētāju brīvas gribas izpausmi. Treškārt. Latvijas Republikas konstitucionālā likuma 30. panta otrā daļa aizstāv pilsoņu tiesības neizpaust savus politiskos, reliģiskos, ētiskos uzskatus vai arī partijas piederību. Šā panta daļa prasa anonimitāti, kas balsošanas vai parakstīšanās akcijās ir norma demokrātiskajās zemēs. Jo nevienu nedrīkst novest situācijā, kurā viņš ir spiests atklāt savus politiskos uzskatus, ja tas var novest pie iespējamas diskriminācijas nākotnē - gan pret tiem, kuriem šāda atzīme pasē ir, gan pret tiem, kuriem tādas nav. Diskriminācija politiskās pārliecības dēļ ir skaidrs cilvēktiesību un pilsoņtiesību pārkāpums. Ceturtkārt. Apšaubāms ir arī Juridiskās komisijas secinājums, ka mehānisms, lai pārbaudītu balsotāju identitāti, tas ir, lai konstatētu, ka cilvēks nav divreiz balsojis... ja netiktu izdarīta atzīme pasē, tad tas prasītu ievērojamus finansiālus līdzekļus un daudz laika. Katra starptautiska tūrisma aģentūra mums var parādīt, ka diezgan vienkārši var veikt šādu konstatējumu. Jo tas ir paveicams tāpat kā, piemēram, rezervējot vienu lidojumu pasaules mērogā. Var garantēt, ka uz vienu sēdvietu pretendē tikai viena persona, nevis divas. Līdzīgas kontroles ar datoriem notiek pasu pārbaudēs, ierodoties internacionālajos lidlaukos. Tātad vajadzīgi ir tikai daži datori, tie varētu būt arī lietoti, un informācija par pilsoņu kopumu... var būt arī "talcinieki". Kopsavilkumā es atbalstu pases zīmoga atcelšanu likumprojekta pirmajā lasījumā. Otrajā lasījumā no frakcijas "Tēvzemei un Brīvībai" puses pievienosim arī daļas par visu pilsoņu vienlīdzīgām iespējām piedalīties balsojumos, arī tad, ja viņi ir nespējīgi pārvietoties vai dzīvo ārzemēs. Paldies.".
- 1996_02_22-seq130 language "lv".
- 1996_02_22-seq130 speaker Janis_Priedkalns-1934.
- 1996_02_22-seq130 mentions Q822919.
- 1996_02_22-seq130 mentions Q211.
- 1996_02_22-seq130 mentions Q2747600.
- 1996_02_22-seq130 mentions Q1065.
- 1996_02_22-seq130 mentions Q3899540.