Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1996_02_01-seq184> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1996_02_01-seq184 type Speech.
- 1996_02_01-seq184 number "184".
- 1996_02_01-seq184 date "1996-02-01".
- 1996_02_01-seq184 isPartOf 1996_02_01.
- 1996_02_01-seq184 spokenAs 77.
- 1996_02_01-seq184 spokenText "Cienījamā priekšsēdētāja! Cienījamie kolēģi! Scenārijs attīstās precīzi tā, kā es paredzēju, jo arī Augstākās padomes laikā, neskatoties uz to, ka pie Izglītības likuma komisija strādāja apmēram četrpadsmit mēnešu, par ko jau te runāja Celmiņa kungs, arī tad bija ārkārtīgi garas debates. Ja mana atmiņa neviļ, tās, manuprāt, neaprobežojās ar vienu dienu vien, bet tas ir labi, ka deputāti izrāda interesi par izglītību, jo izglītībā ir mūsu nākotne. Neapšaubāmi, likumprojektam ir daudz trūkumu, un arī mūsu komisija, iesniedzot šo likumprojektu pirmajam lasījumam, to apzinās. Neapšaubāmi, Prēdeles kundze, likumprojekts tapa un tika akceptēts Ministru kabinetā laikā, kad vēl nebija izdarīti grozījumi Reliģisko organizāciju likumā, un tāpēc tiešām šobrīd mūsu likumdošanā faktiski ir radies vakuums šajā jautājumā. Es lieku roku uz sirds un es arī lūdzu jūs atbalstīt konceptuāli pirmajā lasījumā šo likumprojektu, jo komisija ir gatava, neapšaubāmi, šādu pantu likumā iestrādāt. Neapšaubāmi, likumprojektā ir trūkumi, kas skar valsts varas struktūru kompetenci izglītības pārvaldes jautājumos. Mēs ar Tomašūna kungu bijām uzaicināti pie mūsu Ministru prezidenta, kurš - paldies viņam! - izrādīja īpašu interesi par izglītības jautājumiem un arī par šo likumu. Mēs arī pārrunājām atsevišķas likuma normas, un, neapšaubāmi, likumprojektā ir jāparedz stingrāki normatīvi, kas palīdzētu sakārtot mūsu skolu tīklu, lai ietaupītu līdzekļus un tā tālāk. Es šeit nerunāšu vairs par trūkumiem, kuri, neapšaubāmi, ir, bet tomēr es gribu atgādināt vienu - šis likumprojekts, kā jau te pareizi minēja runātāji, nav tapis mūsu komisijā. Šis likumprojekts ir tapis apmēram divu gadu darba rezultātā Izglītības un zinātnes ministrijā, apspriežot apmēram trīs likumprojekta variantus, kuri dažādā laikā ir bijuši ļoti daudzās un dažādās izglītības darbinieku auditorijās. Šis likumprojekts ir izgājis cauri ministrijas "sietam", Ministru kabinetam un savā laikā tika iesniegts Saeimā, un tāpēc, neskatoties uz trūkumiem, mūsu komisija saprot to, ka, lai izstrādātu konceptuāli jaunu likumu, tas prasītu ļoti lielu laiku, tas prasītu piesaistīt ļoti daudzus speciālistus, un mūsu komisija šobrīd, es atklāti pateikšu, tam nebija gatava, lai maksimāli ātrā laikā to izdarītu. Mēs uzskatām, ka ir pietiekams pamats balsot par šo likumprojektu konceptuāli pirmajā lasījumā. Vēl es gribētu atgādināt vienu lietu. Tad, kad likumprojekts tika nodots mūsu komisijai, ņemot vērā to, ka deputātiem būs pastiprināta interese par šo likumprojektu, mūsu komisija lūdza Izglītības un zinātnes ministriju palīdzēt mūsu Saeimas deputātiem izprast šī likumprojekta būtību, un tāpēc, es ceru, jūsu atmiņa neviļ, es tādā laikā, kad parasti nenotiek ne komisiju darbs, ne frakciju darbs, lūdzu tos deputātus, kuri to vēlas, atnākt uz Izglītības un zinātnes ministriju, lai tiktos ar projekta autoriem un pārrunātu koleģiāli šīs lietas. Un varbūt daudziem no tiem, kuri šeit izteica ļoti asu kritiku, kā, piemēram, Mauliņa kungs, tad daudz kas būtu tapis skaidrs. Diemžēl ieradās tikai divi deputāti un divu deputātu palīgi - tāda ir realitāte. Vēl. Šo likumprojektu publicēja laikraksts "Izglītība un Kultūra" šī gada 4. janvārī, un es ievadrakstā, tādā mazā ievadrakstiņā, lūdzu izglītības darbiniekus, kuri lielum lielā daļa lasa šo laikrakstu, sūtīt atsauksmes par likumprojektu. Es jums teikšu atklāti, ka no daudzajām vēstulēm, ko ir saņēmusi redakcija, arī es personīgi un mūsu komisija, konceptuāli tikai viena vēstule vēršas pret šo Izglītības likumu, pārējiem, protams, ir iebildumi, bet ne konceptuāla rakstura. (Starpsauciens no zāles: "Tas taču nav likums!. .") Nākamais. Un te es būšu ļoti nežēlīgs un teikšu ļoti skarbus vārdus. Es šos skarbos vārdus nebūtu teicis, ja šeit tik asi neuzstātos Kreituses kundze. Protams, viņai ir tiesības to darīt tāpat kā jebkuram deputātam, bet šie asie vārdi ir tādi: manā rīcībā ir informācija, ka ir frakcijas vai, pareizāk sakot, frakcija, kur ir pārrunāts jautājums par to, ka, lūk, Izglītības un zinātnes ministrijas vadībā nav mūsu politiskās partijas biedru un ka tāpēc politisku apsvērumu dēļ mums vajadzētu, lai diskreditētu attiecīgo partiju, attiecīgās partijas pārstāvi kā ministru. Un Izglītības un zinātnes ministrijā tiešām nav šīs frakcijas biedru, tā ka mums vajadzētu tagad maksimāli vērsties pret tiem likumprojektiem, kas nāk no ministrijas, arī pret budžeta iestrādnēm, lai arī budžets netiktu pietiekamā apjomā attiecīgajai ministrijai nodrošināts un tādā veidā varētu šo partiju diskreditēt... Manā rīcībā ir šāda informācija. Šobrīd es vēl nenosaukšu frakciju, kur šīs lietas tika pārrunātas. (Aplausi zālē.) Pēdējais, ko es gribētu teikt. Es gan gribētu piebilst šīs frakcijas biedriem, kuri nebūt visi tā nedomā, domāt vairāk par valsti, nevis par to, kā izskatīsies viena vai otra partija, kā izskatīsies viens vai otrs ministrs neatkarīgi no tā, vai tas ir mans ministrs vai tas ir jūsu ministrs. Domāsim par valsti! Ņemot vērā to, ko es teicu, ka mēs, mūsu komisija, nevarēsim tā, kā šeit piedāvāja Kreituses kundze... Šis likumprojekts ir tapis apmēram divu gadu rūpīga darba rezultātā, pirmkārt, Stratēģiskās plānošanas departamentā Izglītības un zinātnes ministrijā, otrkārt, visā ministrijā, treškārt, piedaloties sabiedrības pārstāvjiem, ceturtkārt, viņš ir apspriests Ministru kabinetā. Mūsu komisija, vismaz es personīgi, neapņemamies, ka mēs mēneša laikā varētu uzrakstīt alternatīvu likumprojektu. Tāpēc man ir piedāvājums: darbosimies konstruktīvi, ņemot vērā to, ka vairākums izglītības darbinieku, - es atkārtoju, izglītības darbinieku -, un man nav pamata citādi apgalvot, konceptuāli atbalsta šo likumprojektu, tomēr nobalsot par to pirmajā lasījumā. Mēs noteiksim pietiekami garu, vismaz mēnesi, priekšlikumu iesniegšanas termiņu un varēsim rūpīgi vēl tālākajos lasījumos pie šī likumprojekta strādāt. Un es ceru, ka rezultāts būs tāds, kas apmierinās visus. Paldies par uzmanību.".
- 1996_02_01-seq184 language "lv".
- 1996_02_01-seq184 speaker Dzintars_Abikis-1952.
- 1996_02_01-seq184 mentions Q822919.
- 1996_02_01-seq184 mentions Q957126.