Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_12_14-seq240> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1995_12_14-seq240 type Speech.
- 1995_12_14-seq240 number "240".
- 1995_12_14-seq240 date "1995-12-14".
- 1995_12_14-seq240 isPartOf 1995_12_14.
- 1995_12_14-seq240 spokenAs 151.
- 1995_12_14-seq240 spokenText "Godātie kolēģi! Es gribētu drusciņ precizēt. Pirmkārt, man būtu jāpateicas deputātiem Aidai Prēdelei un Vītola kungam, jo būtībā, ja uzmanīgi klausījāties, viņi atbalstīja tieši komisijas variantu. Es mēģināšu tūlīt jums paskaidrot, kādēļ. Pirmkārt, es domāju, man būtu jums jāatgādina, ka pie lielāka laika perioda slimības lapas nekādā gadījumā neaprēķina ne no kādiem stāžiem. Tas ir sen apmainīts. Un visiem maksā simtprocentīgi. Mazs precizējums. Par juridisko nepilnību šim likumprojektam, teiksim, otrajam variantam, te ir runāts. Es negribētu pieskarties, jo tur patiešām ir pusfrāze. Tur divi panti vispār nav ņemti vērā - 15., 16., kam vajadzētu arī labot, kas ir Prezidenta variantā. Un, protams, ja pieiet formāli, tad pirmajā lasījumā viņu vispār varēja noraidīt tikai tādēļ, ka viņš absolūti nav sagatavots un viņš neiet kopā pats ar sevi. Bet es gribētu runāt pēc būtības, kādēļ radās trešais, alternatīvais variants. Cienījamie kolēģi! Es ceru, ka varbūt daudziem no jums rokās šobrīd ir tomēr pats likums "Par slimības un maternitātes pabalstiem", jo to patiešām pieņēma 6. novembrī. Un pirmais un būtiskais iemesls, kādēļ tas būtu jālabo, - tam šobrīd nav sabalansētas finanses. Es gribētu atgādināt interesentiem zālē, kas interesējas par šo kopsakarību, ka ir pieņemti labojumi likumā "Par sociālo nodokli", un proporcijas starp darba devēju un darba ņēmēju sociālajam nodoklim mainās 1. jūlijā. Tādēļ būtu loģiski, ka 6. novembrī spēkā stāšanās termiņš būtu balsots... vismaz 1. oktobris. Respektīvi, vienu ceturksni pēc nodokļa izmaiņas. Es domāju, tas ir saprotami, jo tieši tas dod "bufera" iespēju darba devējiem, jo viņš atbrīvojas vismaz no pieciem procentiem - tiek pārdalīts. Tas jau būtu jāmaina jebkurā gadījumā. Jo šobrīd tā seguma nav. Otrs moments. Ja runā par Prezidenta priekšlikumu, kas, protams, ir divreiz labāks nekā pieņemtais likumprojekts, jo viņš samazina darba devējam un darba ņēmējam uztraukumus uz pusi - no 14 dienām uz 7 dienām... Bet es domāju... Vēl runās acīmredzot ministrs, un vēl runās komisijas referents, es jums gribētu pateikt, ka slimības lapas ir septiņām dienām, tas ir, rupji runājot, 40-50% no visām slimības lapām. Tas ir liels apjoms. Un tādā gadījumā es gribētu jums visiem atgādināt, es domāju, katrs no jums vismaz vienu reizi dzīvē ir "zilo lapu" ņēmis, jūs to atnesat uz darbavietu, iesniedzat savā grāmatvedībā un gaidāt, kad jums kasē izmaksās to aprēķinu. Un tas ir normāli. Ar to nodarbojas darbavietas, var teikt, visu mūžu. Un grāmatvedības. Ja mēs pieņemam Prezidenta labojumu par 7 dienām, it kā kompromisu, tas nozīmē, ka 1. aprīlī visi tie, kam būs vairāk par septiņām dienām (un tie būs apmēram 50%, un tas būs apmēram, teiksim, 250 000 slimības lapu gadā), ies uz sociālās apdrošināšanas pārvaldēm. Katrā rajonā ir viena. No pagastiem, no visurienes. Viņi ar savu zilo lapiņu, kā tikai iet pāri septiņām dienām, tūkstošiem dodas tur mēģināt dabūt samaksu. Es domāju, ka te pat nav jāskaidro, ka tas vispār ir absurds. Tas nav tehnoloģiski sagatavots. Šinī gadījumā Prezidenta priekšlikums... Arī šinī situācijā, ja mēs konceptuāli balsotu par Prezidenta priekšlikumu, mums būtu jāatliek likuma ieviešana tikai tādēļ, ka to nevarēs tehniski realizēt. Tad iestāsies vēl viens moments, tas, par ko visi ļoti skaisti runāja, - ka darba devējs nemaksās, bet tad pārtrauks maksāt arī sociālā apdrošināšana, jo viņi fiziski to neizdarīs. Ir vēl ļoti daudz momentu, ko es varētu minēt attiecībā uz konkrētiem pantiem. Bet es patiešām gribētu šobrīd konceptuāli jums paskaidrot, kādēļ komisija piedāvā tieši savu variantu. Likums, pirmkārt, tātad šobrīd finansiāli nav sabalansēts ne ar sociālo nodokli, ne ar valsts budžetu, jo tas paredzēs arī valsts budžetā papildu naudu, viņš nav dabūjis absolūtu piekrišanu trīspusējā padomē, kas varbūt šobrīd vēl ne īpaši efektīvi darbojas mūsu valstī, bet viņa eksistē, tur ir darba devēji, darba ņēmēji un valdība. Un, treškārt, tas pie pirmajiem diviem variantiem tehniski nevar būt nodrošināts. Tādēļ komisija uzskata par vispareizāko šobrīd - ātrā steigā, bez aprēķiniem... bez tehniskā nodrošinājuma nesteigties, ātrumā nemainīt neko šobrīd likumā, bet atlikt tā stāšanos spēkā līdz nākamajam gadam, līdz 1997. gada 1. janvārim. Un gada laikā, es domāju, īpaši sakarā ar sociālā nodokļa tarifu likmju maiņu proporciju, mēs attiecīgi mainīsim - paralēli un vienlaicīgi - arī šo likumprojektu. Un tas ir jādara pārdomāti. Komisijai jādabū dažādi aprēķini. Komisijai acīmredzot būs atsevišķi jātiekas ar trīspusējo padomi, ir jārod konsensuss, jo patiešām viss tas, kas notiek šobrīd presē un sabiedrībā ap šo likumu, nav pieļaujams. Un, treškārt, es ceru, šā gada laikā komisija jau sāks skatīt medicīnas apdrošināšanu, jo tie ir ļoti saistīti jautājumi, kā jūs saprotat. Slimības lapas un medicīnas apdrošināšana. Un tad, skatot to visu kompleksā, var mierīgi izdarīt labojumus šinī likumprojektā. Jo tas, ka mēs atliekam uz gadu, nenozīmē, ka to nomet, kaut kur noliek un sākot ar janvāri mēs sākam par jaunu visas šīs debates. Tādēļ es gribēju jums paskaidrot un lūgt Saeimu šoreiz uzticēties tomēr Sociālo un darba lietu komisijas viedoklim un atbalstīt mūsu priekšlikumu. Paldies.".
- 1995_12_14-seq240 language "lv".
- 1995_12_14-seq240 speaker Ludmila_Kuprijanova-1951.
- 1995_12_14-seq240 mentions Q822919.
- 1995_12_14-seq240 mentions Q20742017.