Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_12_14-seq163> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 1995_12_14-seq163 type Speech.
- 1995_12_14-seq163 number "163".
- 1995_12_14-seq163 date "1995-12-14".
- 1995_12_14-seq163 isPartOf 1995_12_14.
- 1995_12_14-seq163 spokenAs 77.
- 1995_12_14-seq163 spokenText "Cienījamā priekšsēdētāja! Cienījamie kolēģi! Es tikai mazliet komentēšu varbūt to, kas šeit tika teikts, jo lielu atslodzi man deva Jirgena kungs un Kreituses kundze, kura pateica daudz būtiska. Bet es gribu pievērst uzmanību varbūt Seiles kundzes izteikumiem saistībā ar Augstāko padomi, kur daudzi uzņēmumu vadītāji strādāja. Tā bija Augstākā padome, un Augstākajā padomē bija divas kategorijas deputātu - pastāvīgi strādājošie, kas saņēma algu tikai kā deputāti, un tādi, kas strādāja citur un saņēma algu citur kā saimniecību vadītāji vai uzņēmumu direktori, bet šeit, Augstākajā padomē, viņi naudu nesaņēma. Tātad bija pavisam cita nianse, bija tātad pastāvīgi strādājošie deputāti. Rugātes kundze, par to, par ko jūs runājāt, - par šo iespēju lasīt lekcijas. Pašreiz Korupcijas novēršanas likums to pieļauj, un jums nekāda atļauja nav jāprasa. Tas tikai parāda to, ka mēs diemžēl neesam ļoti nopietni lasījuši pašu Korupcijas novēršanas likumu un galvenokārt es tomēr lūgtu jūs uzmanīgi izlasīt Juridiskās komisijas atzinumu, kuru mēs esam mēģinājuši salikt "pa plauktiņiem". Un, ja viena daļa deputātu, to skaitā Dobeļa kungs, šeit runā par to, ka mēs nelasām un ka mums ir gudrākās galvas Latvijā, ja ne pasaulē, tad tajā pašā laikā tas viss tiek pasniegts kā cīņa pret korupciju. Bet tagad paņemsim kaut ko citu. Ja jūs izlasījāt 3. punktu, kuru norāda Juridiskā komisija, tad salīdzināsim Korupcijas novēršanas likumu un likumu "Par Valsts civildienestu". Civildienesta ierēdņu, ja es nemaldos, ir aptuveni 10 000. (Starpsauciens no zāles: "12.000.") 10 000 vai 12 000. Tad, lūk, šī Civildienesta likuma 27. pants paredz, ka ierēdnim, ierēdņa kandidātam nav atļauts valsts civildienesta laikā izlemt jautājumus, kas saistīti ar viņa paša, viņa radinieku līdz trešajai pakāpei un svaiņu līdz otrajai pakāpei personiskajām interesēm, bet Korupcijas novēršanas likumā saskaņā ar 6. pantu "valsts amatpersonai ir aizliegts sagatavot vai pieņemt lēmumus tikai attiecībā uz laulāto, brāļiem, māsām, vecākiem un bērniem". Tātad Korupcijas novēršanas likums to traktē šaurāk, paver it kā plašākas iespējas valsts ierēdņiem būt un atrasties korumpētā stāvoklī. Tā būtu viena pretruna. Tālāk par to, ko teica Lagzdiņa kungs. Komentēju zināmā mērā Grinberga kunga izteikto. Lūdzu, var saņemt šo apmaksu par izpildītajām dziesmām, bet 12. pantā, ja mēs lasīsim tā perfekti, ir runāts, kā viņš norādīja, par darba samaksu. Tātad es saprotu, Lagzdiņa kungs, ka mēs runājam par darba tiesiskajām attiecībām, bet es tādā gadījumā kā jurists varu pateikt kaut ko citu. Labi, es nestāšos darba tiesiskajās attiecībās ar kādu uzņēmumu, iestādi vai organizāciju, bet es noslēgšu darba līgumu par kaut kāda konkrēta uzdevuma izpildi vai, teiksim, līgumu par kaut kādu konkrētu uzdevumu izpildi. Vai, teiksim, par kādas lustras izstrādāšanu vai par kāda projekta izstrādāšanu. Bet, es atvainojos, es saņemšu algu. Ko tad? Es saņemšu apmaksu. (No zāles deputāts J. Lagzdiņš: "Nav alga.") Un šinī gadījumā, es atvainojos, šeit jau sāksies uzreiz strīds - tīri juridisks strīds. Kas tad galu galā tas bija? Tā bija par padarīto darbu... Es taču samaksāju, ņem! Es kaut ko radīju. Es kādu projektu izstrādāju. Kaut vai varbūt izstrādāju... es noslēgšu līgumu ar Tieslietu ministriju par Korupcijas novēršanas likuma izstrādāšanu, man Tieslietu ministrija par šo darbu samaksās. Labi. Tur būs mana patērētā enerģija, kompensācija varbūt par patērēto papīru, pildspalvu, vai varbūt es vēl pieaicināšu klāt kaut kādus ekspertus, ar kuriem man vajadzēs norēķināties, bet kaut ko es saņemšu. Kur šeit ir starpība? Tā ir viena lieta. (No zāles deputāts J. Lagzdiņš: "Priekš tam ir instrukcija.") Otrkārt. Par pārejas noteikumiem. Ja jūs uzmanīgi izlasītu paša Korupcijas novēršanas likuma pārejas noteikumus, tad redzētu, ka tur ir skaidri un gaiši rakstīts, ka 1. janvārī stājas spēkā 22. -29. pants. Tātad kādā kārtībā ir šāda deklarācija... Un visām personām, kuras ir ieņēmušas savus amatus, līdz šā gada 31. decembrim ir jāizpilda deklarācijas. Un jau Saeimas Prezidijā minēju arī šādu nesakārtotību, jo, lūk, nekādi normatīvie akti, kādā veidā šīs deklarācijas būs jāpilda, nav. Un tagad iedomāsimies šādu situāciju: es esmu Saeimas deputāts, mana sieva varbūt ir pašvaldību deputāte, kura ir tiesīga pieņemt lēmumu, mani dēli varbūt ir ierēdņu kandidāti, brāļi, māsas, ja man vēl ir... Un tad ir tā - likums pasaka: ja es esmu Saeimas deputāts, man ir jāizpilda deklarācija. Tur ir norādīts, kas man ir jāuzrāda šajā deklarācijā. Man ir jānorāda savā deklarācijā arī visi šie radi - sieva, vecāki, brāļi, māsas, meitas un dēli. Un, ja tā ģimene ir liela un šis cilvēks ieņem šajā 5. pantā paredzēto valsts amatpersonas statusu, tad šobrīd iznāks tāda situācija: ja es dzīvoju Rīgā, viens dēls varbūt dzīvo - Ventspilī, viens - Liepājā, citi mani radi varbūt vēl kaut kur citur dzīvo - pagasta līmenī vai rajona līmenī... Un tagad tā - es norādīju... attiecīgi Valsts ieņēmumu dienestam visām šīm personām, kuras es esmu norādījis, ir jānosūta paraugs, šis dokuments, un viņiem ir pienākums mēneša laikā izpildīt tādu pašu deklarāciju, kādu iesniedzu es, kur atkal savukārt būs jānorāda visi pārējie raduraksti. Saprotiet, te ir runa par kaut ko citu. Te ir runa par to, tāpēc arī Juridiskā komisija ierosina izmainīt šos pārejas noteikumus, pagarināt šo termiņu, lai valdība varētu iesniegt nepieciešamos priekšlikumus, izstrādāt Valsts ieņēmumu dienesta šo kārtību, un vēl, ja mēs paredzam viņa spēkā stāšanos ar 1. jūliju, var būt, ka var samazināt šo termiņu. Tā ir cita lieta. Bet katrā ziņā parūpēties arī par to, lai novērstu šīs iekšējās pretrunas - nesakārtotību pašā Korupcijas novēršanas likumā. Un nobeidzot es gribētu teikt tāpat kā teica Jirgena kungs. Es arī strādāju tikai šeit, Saeimā, un, kopš pastāv Saeima, es arī esmu pārtraucis savu darbu Valsts Universitātē - Juridiskajā fakultātē, jo es vienkārši tīri fiziski nespēju savienot deputāta pienākumus ar darbu vēl kaut kur citur, kaut vai tā būtu tikai lekciju lasīšana. Un es aicinu atbalstīt Juridiskās komisijas priekšlikumu. Tas ir, manuprāt, visloģiskākais, ko mēs varam šodien darīt. Paldies par uzmanību.".
- 1995_12_14-seq163 language "lv".
- 1995_12_14-seq163 speaker Aivars_Endzins-1940.
- 1995_12_14-seq163 mentions Q822919.
- 1995_12_14-seq163 mentions Q211.
- 1995_12_14-seq163 mentions Q2660080.
- 1995_12_14-seq163 mentions Q1020384.
- 1995_12_14-seq163 mentions Q8436.
- 1995_12_14-seq163 mentions Q5244326.
- 1995_12_14-seq163 mentions Q6112526.