Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_11_09_a-seq6> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1995_11_09_a-seq6 type Speech.
- 1995_11_09_a-seq6 number "6".
- 1995_11_09_a-seq6 date "1995-11-09".
- 1995_11_09_a-seq6 isPartOf 1995_11_09_a.
- 1995_11_09_a-seq6 spokenAs 77.
- 1995_11_09_a-seq6 spokenText "Cienījamo Prezidij! Godātie deputāti! Par lēmuma projektu. Diemžēl Kārtības rullī lēmuma projekta procedūra nav precīzi fiksēta, un līdz ar to dažādi var pielietot jeb attiecināt procedūru, kura ir likumprojektiem, - patstāvīgo priekšlikumu apspriešanai un arī citādi. Es iesniedzu Sekretariātā priekšlikumu un ceru, ka jūs jau esat to saņēmuši. Un man faktiski ir divi jautājumi. Pirmais. Man liekas, ka katrs deputāts ir suverēns šajā namā un šajā zālē (es ar to domāju balsojumus, piedalīšanos komisijās un cita veida viņa darbības), un faktiski šeit visu frakciju pārstāvji ir to arī apliecinājuši ar lēmuma projekta 5. punktu: "Deputātu komisijā var ievēlēt tikai tad, ja viņš Saeimas Prezidijam rakstveidā apliecinājis, ka vēlas kļūt par attiecīgās komisijas locekli." Protams, šo apliecināšanu varētu izdarīt dažādi. Lai atceramies: kad mēs vēlējām amatpersonas, tad šī deputātu piekrišana balotēties vai kandidēt attiecīgās amatpersonas amatā bija apliecināta ar iesniedzēja parakstu. Protams, ka varētu būt arī varianti, ka to apliecina frakcijas vadītājs vai arī katrs deputāts atsevišķi, bet katrā ziņā es domāju, ka tāds punkts šeit ir ierakstīts un tas ir arī pareizi, un to ir lēmuši visu frakciju pārstāvji. Bet lasiet nākamo, tas ir, 6., pēc tam lasiet, lūdzu, 7. punktu: "Izņēmuma gadījumā, ja Saeima tā nolēmusi, deputātu var ievēlēt komisijā, neievērojot šā lēmuma 2. - 5. punkta noteikumus." Tātad Saeima izņēmuma gadījumos... tas ir mans nākamais diskusiju temats - par izņēmuma gadījumiem. Tātad Saeima tomēr pretēji deputāta gribai var likt viņam strādāt Sociālo lietu komisijā vai Cilvēktiesību komisijā, kurā viņš negrib, bet viņš grib Ārlietu komisijā, un Ārlietu komisijā daudzi grib. Tā ir deputāta griba, lai tas tā notiek. Bet tātad Saeima var attiecībā uz vienu varbūt nepopulāru komisiju pieņemt lēmumu - izveidot šo komisiju pret deputātu gribu. Es domāju, ka tas nekādā gadījumā nevar notikt, jo tad mēs sāksim savu darbību ar precedentiem, kuri diez vai būtu atbalstāmi. Tāpēc es ierosinu svītrot 7. punktu. Ierosinu to svītrot arī otra apsvēruma dēļ. Es nezinu, kā jums, bet man personīgi jau sen kaut kādā veidā ir izveidojies tomēr varbūt cits stereotips, kas arī nav tas labākais, bet katrā ziņā šie izņēmuma gadījumi mūsu, dažādu šeit sanākušo tautas priekšstāvju, darbībā jau tika pamazām izskausti un netika lietots tāds termins kā "izņēmuma gadījumā", jo "izņēmuma gadījumu" nekad nevar noformulēt. Ko nozīmē - "izņēmuma gadījums"? Izņēmuma gadījums paver iespējas, ar vienu vārdu sakot, tādai likumīgai lietai - visu uzskatīt par izņēmuma gadījumu. Es saprotu, ka Saeima tiešām var lemt arī citādi, ja tas ir nepieciešams katrā konkrētajā gadījumā, bet tad katru konkrētu gadījumu izskata - un bez šā "izņēmuma gadījuma". Tāpēc, protams, redakcija arī varbūt nav tā labākā, es te ierosināju papildināt 3. un 4. punktu: "ja Saeima nav lēmusi citādi". Ja šeit komisijas locekļi nav līdz galam visus iespējamos variantus šajos punktos atainojuši, ļoti iespējams, ka Saeimai ir jālemj citādi, bet tad varbūt tā arī papildināt 3. un 4. punktu. Un pēdējais. Es ierosinu Sekretariātam - vai nu sekretāra, vai sekretāra biedres vadībā tad, kad ir plenārsēde, uzsākt šeit darbu vismaz pusstundu pirms sēdes sākuma.".
- 1995_11_09_a-seq6 language "lv".
- 1995_11_09_a-seq6 speaker Anatolijs_Gorbunovs-1942.
- 1995_11_09_a-seq6 mentions Q822919.