Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_09_21-seq44> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1995_09_21-seq44 type Speech.
- 1995_09_21-seq44 number "44".
- 1995_09_21-seq44 date "1995-09-21".
- 1995_09_21-seq44 isPartOf 1995_09_21.
- 1995_09_21-seq44 spokenAs 129.
- 1995_09_21-seq44 spokenText "Godājamais Prezidij! Godājamie deputāti! Šeit šis Lagzdiņa kunga priekšlikums, protams, nav nekādā mērā pieņemams, jo visi šie jautājumi, kas saistās ar diplomātisko un konsulāro dienestu un ar tiem cilvēkiem, kuri tiek iecelti šajos amatos, protams, ir jāizskata Ārlietu komisijā; bez tam Satversme jau neregulē nevienas komisijas darbu. Tas ir viens. Pirmkārt. Otrkārt. Šeit, manuprāt, vajadzētu būt pat stingrākai nostājai, jo daudzās valstīs... Mēs pat varam, teiksim, mācīties varbūt no ASV, kur Senāta komisija izlemj, nevis vienkārši iesaka. Šajā gadījumā formāli arī Prezidents apstiprina. Ja komisija neapstiprina šo vēstnieku, viņš nekad netiek iecelts. Tas attiecas arī uz citiem diplomātiskajiem rangiem. Mūsu situācijā, es domāju, atsaukšanās uz Satversmi ir pilnīgi nevietā, jo Satversme nav tas dokuments, kas regulē Saeimas un valdības attiecības komisiju līmenī, jo mēs paši šeit pieņemam kaut kādas komisijas. Otrkārt. Kāda ir atšķirība? Daudzi cilvēki joprojām neizprot, kāda ir atšķirība starp Ārlietu ministriju un Ārlietu komisiju. Ārlietu komisija pārstāv visu politisko grupu viedokli, pareizāk sakot, visu politisko frakciju viedokli. Ārlietu komisija ir vienīgā vieta, kur vairākums frakciju un pozīciju var saskaņot savu viedokli vai vismaz darīt to zināmu; pareizāk sakot, kur opozīcija jeb mazākums var darīt zināmus savus uzskatus vairākuma frakcijai. Ja mēs izmetam šajā gadījumā ārā šeit šo normu par Ārlietu komisiju... Mēs, protams, to varam izmest arī citos pantos, piemēram, tur, kur notiek vēstnieku kandidātu izskatīšana, bet šādā gadījumā mēs nonākam tur, kur mēs esam bieži arī nonākuši, - diemžēl man jāsaka, teiksim, tā partija, kas dotajā brīdī ir vairākumā, viņa, protams, voluntāri var salikt savus cilvēkus, pamatojoties uz šo likumu, visos amatos, it sevišķi īsu brīdi pirms šīs partijas valdīšanas beigām. Un saskaņā ar šo likumu, protams, tur šos cilvēkus trīs vai četrus gadus neviens nevar "kustināt". Tāpēc jebkurā gadījumā tā ir demokrātijas norma, un šī norma šeit nav pretrunā ar citu valstu pieredzi. Un atsaukties uz Satversmi ir pilnīgi nepareizi un nepamatoti, tāpēc es aicinu Saeimu un deputātus neatbalstīt šo Lagzdiņa kunga priekšlikumu, jo mēs tādā gadījumā vispār nonāksim kaut kādā absurdā. Paldies par uzmanību.".
- 1995_09_21-seq44 language "lv".
- 1995_09_21-seq44 speaker Aleksandrs_Kirsteins-1948.
- 1995_09_21-seq44 mentions Q822919.
- 1995_09_21-seq44 mentions Q15628977.
- 1995_09_21-seq44 mentions Q130614.