Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_09_07_a-seq24> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 1995_09_07_a-seq24 type Speech.
- 1995_09_07_a-seq24 number "24".
- 1995_09_07_a-seq24 date "1995-09-07".
- 1995_09_07_a-seq24 isPartOf 1995_09_07_a.
- 1995_09_07_a-seq24 spokenAs 77.
- 1995_09_07_a-seq24 spokenText "Cienījamais priekšsēdētāj! Cienījamie klātesošie! Pirmkārt, es gribētu tomēr precizēt jautājumu par komisiju. Tā kā uz šo komisiju atsaucās kā uz tādu galīgo kompetento instanci, man tomēr ir jāatzīmē, ka komisija, tāpat kā Saeima kopumā, atspoguļo zināmu politisko orientāciju un frakciju pārstāvniecību, un es gribētu teikt, ka pretēji varbūt sākotnējam komisiju veidošanas principam tagad ir iznācis tā, ka šinī komisijā, kurā ir 11 locekļu, tikai viens ir "Latvijas ceļa" pārstāvis, nav neviena no valdības koalīcijas partneriem un pārējie visi ir opozīcijas pārstāvji: pa diviem no frakcijas "Tēvzemei un brīvībai" (Milberga kungs - tātad pie frakcijām nepiederošais bijušais frakcijas "Tēvzemei un brīvībai" deputāts), no LNNK frakcijas un frakcijas "Līdztiesība". Gribu teikt tikai to, ka tomēr, kad mēs spriežam par... (Starpsauciens no zāles: "Nevar tādā veidā... ") un atsaucamies uz komisiju, tad ņemam vērā, ka tā tomēr ataino arī šo politisko spēku viedokli - tādā ačgārnā vairākumā. Šis vairākums ir ačgārns tam, kas ir plenārsēdē. Un, ja komisijā pastāv tāda ačgārna proporcija, tad, es domāju, pilnīgi loģiski ir mēģināt tomēr šo jautājumu apspriest arī plenārsēdē, kur pastāv citas politiskās proporcijas. Tā ka es vienkārši šo detaļu gribēju atgādināt, ja runājam par šo atsaukšanos uz komisiju. (Starpsauciens no zāles: "Izformēt komisiju!") Tālāk - par būtību. Protams, šodienas balsojums jau liekas izšķirts, jo šodien atkal ir viens tāds gadījums, kad opozīcija ir ļoti vienota, un man gan vairāk ir aizdomas, ka tā opozīcijas vienotība ir greizsirdībā attiecībā uz pašreizējo iekšlietu ministru. Tas tā vairāk izskatās, un šinī gadījumā man liekas, ka vajadzētu saukt lietas īstajos vārdos, jo arī aizkulisēs visi min kā argumentu to, ka Ādamsonam pārāk liels spēks būs, Ādamsonam būs pārāk liela vara, Ādamsonam būs pārāk liela ietekme. Ja nav uzticības iekšlietu ministram, tad vajag izvirzīt jautājumu par iekšlietu ministra nomaiņu, nevis mēģināt kaut kādā veidā... tādā aizkulišu veidā risināt jautājumu par iekšlietu ministra vājināšanu vai stiprināšanu. Tas ir punkts numur viens. Punkts numur divi. Es tomēr uzskatu, ka Imants Krastiņš izvirzīja... Imants Kalniņš, es atvainojos, izvirzīja diezgan interesantu ideju, bet tad mums ir vienkārši jāveido kaut kas līdzīgs Mažino līnijai, jāizveido speciāla armija pie austrumu robežas. Robežapsardze tomēr savu funkciju izpildē ir galvenokārt ikdienas kontaktā ar civiliedzīvotājiem, jo robeža ir vaļā. Kad mēs pilnīgi aizslēgsim robežu uz austrumiem, tad mēs tur varēsim nostādīt tanku bunkurus, prettanku raķetes un pārējās lietas. Starp citu, neviens tāpat netraucē tur izvietot armiju. Bet robežapsargiem, kuri ikdienas dzīvē ir saskarē ar tūkstošiem un tūkstošiem civiliedzīvotāju, to skaitā Latvijas pilsoņu, ir jāatbilst nedaudz citiem kritērijiem, un to no mums prasa arī Eiropas valstis, kuras ir gatavas mums palīdzēt robežapsardzes organizēšanā. Grīga kungs prasīja par konkrētiem skaitļiem. Nu, piemēram, runa ir par Vāciju, kura ir gatava sniegt mums palīdzību - līdz 3 miljoniem vācu marku, par Somiju, kas sola sniegt palīdzību - līdz 1 miljonam kronu - mūsu robežapsardzes reorganizācijā. Bet visas šīs valstis diemžēl izvirza šo priekšnosacījumu - tās šinī gadījumā runā par robežapsardzi, kas ir kontaktos ar civilpersonām, tātad tādu, kas nav armija, armija varbūt simts metrus tālāk mežā ir nolikta, tajā ziņā es piekrītu Imantam Kalniņam, bet nejauksim šīs divas lietas kopā. Bet tomēr robežapsardzei ir jābūt organizētai Iekšlietu ministrijas sastāvā, un ir jāpāriet, protams, uz robežu policiju, tas pats par sevi ir organizējams. Un arī par tām aizdomām. Nu, pat ja jums ļoti nepatīk Ādamsons (kā es redzu, ļoti daudziem no citām frakcijām viņš nepatīk, acīmredzot viņam pārāk labi veicas šodien), tomēr būsim loģiski! Ja mēs pieņemsim šodien šo likumu, gan šā likuma izsludināšanas termiņi, gan visa šā likuma stāšanās spēkā, protams, būs tikai nākamā gada sākumā, un faktiski šobrīd tas ir vajadzīgs, tikai izstrādājot budžeta projektu - budžeta projektu, ko pēc tam, vienalga, 6. Saeima pārskatīs. Un es gan īstenībā uzskatu, ka nav jau nekāds brīnums, ka droši vien 6. Saeima - vienalga, kādi būs vēlēšanu rezultāti, - sanāks šeit un nobalsos par šo loģisko soli, vienīgi mēs būsim zaudējuši laiku, būsim zaudējuši iespēju savlaicīgi šo lietu ieplānot tajās pašās budžeta izmaiņās, kuras, kā jūs zināt, valdība plāno tomēr 1. oktobrī pabeigt, tā, kā to ir... tā ir likuma prasība... un par to iestāties. Tāpēc man gribētos vēlreiz aicināt deputātus pārdomāt un atstāt varbūt otrā plāksnē šīs otrās kārtas intereses un izšķirties šoreiz par koncepciju, par elementāru koncepciju, kas mūs pielīdzina normālai Eiropas valstij un ļauj strauji attīstīt sadarbību ar citām Eiropas valstīm robežas sakārtošanas jomā. Es domāju, ka tam, ka mums tur daudz kas ir jāsakārto, - tam piekritīs ikviens. Paldies par uzmanību. (Starpsauciens no zāles: "Beigsim debatēt!")".
- 1995_09_07_a-seq24 language "lv".
- 1995_09_07_a-seq24 speaker Andrejs_Pantelejevs-1961.
- 1995_09_07_a-seq24 mentions Q822919.
- 1995_09_07_a-seq24 mentions Q211.
- 1995_09_07_a-seq24 mentions Q4294315.
- 1995_09_07_a-seq24 mentions Q193089.
- 1995_09_07_a-seq24 mentions Q33.
- 1995_09_07_a-seq24 mentions Q183.
- 1995_09_07_a-seq24 mentions Q940903.
- 1995_09_07_a-seq24 mentions Q182488.