Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_09_07_a-seq2> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 1995_09_07_a-seq2 type Speech.
- 1995_09_07_a-seq2 number "2".
- 1995_09_07_a-seq2 date "1995-09-07".
- 1995_09_07_a-seq2 isPartOf 1995_09_07_a.
- 1995_09_07_a-seq2 spokenAs 90.
- 1995_09_07_a-seq2 spokenText "Godāto Prezidij! Godātie kolēģi! Kā jau jūs esat informēti, jautājums, kurš šodien ir iekļauts ārkārtas sēdes darba kārtībā, ir izskatīts Aizsardzības un iekšlietu komisijā, un komisija šo jautājumu ir noraidījusi, tātad šos grozījumus šajos trīs likumprojektos ir noraidījusi. Kāda bija argumentācija? Diskusija par to, ka robežapsardzei ir jāpāriet Iekšlietu ministrijas pakļautībā, notiek jau sen, tā ir pilnīgi loģiska prasība, tā ir arī visās mūsu kaimiņvalstīs, taču komisija bija ārkārtīgi izbrīnīta par veidu, kādā mums šo jautājumu pasniedza sēdē. Tā vietā, lai mēs saņemtu izstrādātu plānu, kā notiks šī pāreja, lai mēs saņemtu ekonomiskos aprēķinus, jo, nenoliedzami, arī naudiņa mums ir svarīga un svarīgi ir zināt, cik šī reorganizācija, šī pārstrukturēšana izmaksās, mēs saņēmām vienīgi iekšlietu ministra apgalvojumu, ka viss būs kārtībā, ka nekādu papildu izmaksu te nebūs, lai gan ministrijas aparāts ir jāpalielina par 10 cilvēkiem un ne vairāk. Arguments par ārzemju praksi. Protams, man ir bijusi reta un laimīga izdevība piedalīties Somijas parlamenta Aizsardzības komisijas sēdē, kur mēs apspriedām arī šo jautājumu. Patiešām reāla sadarbība starp šīm divām robežapsardzības struktūrām ar kaimiņvalstīm var notikt tikai tad, ja robežapsardze mums nav armijas pakļautībā, bet ir Iekšlietu ministrijas pakļautībā, taču šeit izskatās, ka te nu mēs vienkārši cits citu lāgā nesaprotam. Runa ir par to, ka, ja notiek reorganizācija, tad robežapsardzībai ir jāizveidojas par profesionālu un civilu dienestu, vienalga, vai tas ir departaments vai tas ir kāds korpuss, kas ir pakļauts Iekšlietu ministrijai. Mēs patlaban mēģinām apmānīt sevi un apmānīt visus kaimiņus, formāli nomainot šo pakļautību, bet faktiski nemainot neko. Un es neesmu dzirdējusi nevienu pārliecinošu argumentu par to, kas organizatoriski uzlabosies. Es esmu dzirdējusi tikai to, ka Iekšlietu ministrijai būs vieglāk strādāt. Tā kā nepastāv nekādas būtiskas pretrunas starp Aizsardzības ministriju un Iekšlietu ministriju, tad es neredzu arī to, kas viņai traucē strādāt šodien. Tāpat arī arguments par kopīgas datoru sistēmas izveidi. Tie ir tehniskas dabas jautājumi, kuri ir atrisināmi neatkarīgi no tā, kādā pakļautībā atrodas robežapsardze. Ko mēs konstatējām komisijā? Pirmkārt, ir nepieciešams šis finansiālais pamatojums, un tas nav nemaz tik vienkārši - ir jāmaina formas tērpi, ir jāmaina apliecības, ir jāmaina veidlapas un viss cits, kas jau nu tādā reizē ir jāmaina. Tā ka mums gribētos zināt vismaz šodien šeit, vai ir kaut kādi cipari, lai mēs zinātu, cik tas izmaksās šajā fantastiskajā krīzes situācijā, kad gan Aizsardzības ministrijai, gan Iekšlietu ministrijai līdzekļi tiek faktiski "nogriezti". Kur ir finansējuma avots, no kādiem avotiem nāks šī nauda, par kuru tiks veikta šī reforma? Iekšlietu ministrijai, cik mēs zinām, joprojām ir savi nepabeigtie darbiņi, ir iesākta reforma, kas vēl nav pabeigta, gadu atpakaļ mēs dzirdējām pārliecinošus solījumus par to, ka tiks reorganizēta cietumapsardzes sistēma, pārveidojot to par profesionālu dienestu. Viņa nav sākta. Ko tas šodien nozīmē? Tas nozīmē, ka Iekšlietu ministrijas pakļautībā jau ir divi bruņoti formējumi, - tas ir Mobilais pulks un Sardzes pulks, kuram jau sen jāpārtop un jābalstās uz pilnīgi citiem principiem. Cietums nav jāsargā obligātā dienesta karavīriem, kuri pie tam tiek formēti un Iekšlietu ministrijai tiek atdoti pēc pārpalikuma principa. Es esmu bijusi gandrīz visos Latvijas cietumos un zinu, ka, izņemot Jelgavu, viņi dzīvo vienkārši cūcīgos un absolūti nenormālos sadzīves apstākļos. Tagad ir runa par to, ka Robežsargu brigādē ir ap 3500 cilvēku, taču aptauja robežsargu vidū rāda, ka apmēram trešā daļa no viņiem principiāli nepāries Iekšlietu ministrijas... zem Iekšlietu ministrijas "jumta". Šobrīd mums apmēram 266 cilvēku trūkst uz robežas jau pašreizējā situācijā, un tagad notiks vēl kadru atplūde. Arī analīze, teiksim, par kadru pārvietošanu mums šobrīd nav pieejama. Vismaz komisija ir prasījusi šādus datus, taču nav saņēmusi. Ja visi šie 3500 bruņotie vīri pāriet Iekšlietu ministrijas pakļautībā, ko tas nozīmē? Tas nozīmē, ka Iekšlietu ministrijas formējumi, iekšējais karaspēks, kurš ir tikai Krievijā, cik es zinu, divas līdz trīs reizes pārsniegs tos militāros formējumus, kas paliek Aizsardzības ministrijai. Kompleksi netiek risināts jautājums, ko tad tālāk darīs Aizsardzības ministrija. Vai viņa pārveidosies par departamentu, kurš uzrauga valsts dienesta pārvaldes un garantē mobilizāciju Iekšlietu ministrijas vajadzībām? Arī uz šo jautājumu atbilde nav saņemta. Aizsardzības un iekšlietu komisija piedāvāja alternatīvu variantu - pakāpenisku pāreju. Tas nozīmē - veidot robežu policiju pamazām, nodrošinot ar šo robežu policiju robežcaurlaides punktus, pārējo robežu kontroli pagaidām atstājot tā, kā ir, - Aizsardzības ministrijas pakļautībā; tātad nekustinot to sistēmu, kas jau ir izveidota un strādā. Iekšlietu ministrs pret to bija kategoriski pret, viņš teica, ka viņam vajag vai nu visu, vai neko. Tagad mēs esam, lūk, šīs izvēles priekšā. Vai sāksim šo darbu, rēķinoties ar nepabeigtajām, bet jau iesāktajām reformām, solītajām, bet neizdarītajām reformām, panākot vēl lielāku haosu un ticot godavārdam, bez dokumentiem, bez aprēķiniem, bez loģiska un saprotama pamatojuma, vai uzticēsim šo pienākumu pildīt 6. Saeimai? Paldies jums.".
- 1995_09_07_a-seq2 language "lv".
- 1995_09_07_a-seq2 speaker Anita__Stankevica.
- 1995_09_07_a-seq2 mentions Q822919.
- 1995_09_07_a-seq2 mentions Q211.
- 1995_09_07_a-seq2 mentions Q4294315.
- 1995_09_07_a-seq2 mentions Q33.
- 1995_09_07_a-seq2 mentions Q159.
- 1995_09_07_a-seq2 mentions Q4294480.
- 1995_09_07_a-seq2 mentions Q52371.
- 1995_09_07_a-seq2 mentions Q179830.