Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_09_06-seq218> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1995_09_06-seq218 type Speech.
- 1995_09_06-seq218 number "218".
- 1995_09_06-seq218 date "1995-09-06".
- 1995_09_06-seq218 isPartOf 1995_09_06.
- 1995_09_06-seq218 spokenAs 129.
- 1995_09_06-seq218 spokenText "Ir dokuments nr. 776 un 907. Dokumentā nr. 776, respektīvi, noteikumos par Valsts cilvēktiesību biroju, ir tie noteikumi, kuri tika pieņemti Satversmes 81. panta kārtībā laikā starp sesijām, kurus valdība pieņēma un kuri pašlaik ir spēkā. Kad komisija šos noteikumus izskatīja, bija skaidrs, ka šie noteikumi ir pieņemti tādā steigā, ka nebija iespējams vienkārši izdarīt labojumus, bet patiešām bija vajadzība izstrādāt alternatīvu projektu. Un komisija vienbalsīgi ieteica un iesaka Saeimai noraidīt šos noteikumus par Valsts cilvēktiesību biroju un atbalstīt alternatīvo likumprojektu, respektīvi, likumu par Valsts cilvēktiesību biroju. Alternatīvais projekts precizē kompetences, un šis birojs izsaka savu darbību un kompetenci jau savā nosaukumā, respektīvi, cilvēktiesības. Alternatīvajā projektā ir skaidri un gaiši dota atsauksme uz cilvēktiesību jautājumiem un esošajiem likumiem, kur šis jautājums ir ietverts. Noteikumos šis jēdziens ir izplūdis, aptver vispārīgās tiesības visās jomās, un tādā ziņā komisija savā alternatīvajā projektā precizēja šo kompetenci, tieši saistot to ar cilvēktiesībām un esošo likumdošanu par cilvēktiesībām. Alternatīvais likumprojekts arī noteica precīzi tās lietas, kuras šis birojs var izskatīt, proti, alternatīvajā likumprojektā ir noteikts, ka birojs izskata tikai tās lietas, kuras nav citu tiesībsargājošo vai valsts iestāžu kompetencē, jo atcerēsimies, ka birojs var dot tikai rekomendējošus lēmumus, tāpēc ir mazliet absurdi, ka tām iestādēm, kas var dot obligātos lēmumus, viņu kompetence tiek ierobežota un aizstāta ar rekomendējošiem lēmumiem. Un tādā ziņā alternatīvais projekts atkal precizē, lai būtu visiem skaidrs, kādā veidā vajag darboties. Alternatīvajā projektā ir precizēta arī biroja priekšnieka iecelšanas un atcelšanas kārtība, un tas saistīts ar Saeimas kārtības rulli. Alternatīvajā projektā arī precizēts algu apmērs atbilstoši civiliestāžu amata un civildienesta noteikumiem, lai nebūtu tā, ka šī valsts iestāde kaut kādā ziņā nesakrīt ar citām valsts iestādēm. Alternatīvais projekts arī neparedz, ka birojs var administratīvi sodīt personas, kas neierodas pēc biroja pieprasījuma uz pārrunām, jo tas atsaucas vēlreiz uz to, ka tas ir rekomendējošs lēmums. Mēs sodām cilvēku par to, ka viņš neieradās pārrunāt rekomendējošu lēmumu eventuālu izkārtojumu. Toties šis alternatīvais projekts paredz, ka valsts un pašvaldību iestādes ir obligācijas pret šo biroju, ka tām vajag atbildēt, ka tām vajag ierasties un ka tām vajag sniegt visu iespējamo palīdzību, lai birojs varētu savu darbu turpināt. Visā visumā mēs uzskatām, ka mūsu alternatīvais projekts ir racionālāks. Viņš ir specifisks, viņš atbilst esošajai situācijai Latvijā, un mēs aicinām komisijas vārdā noraidīt noteikumus par Valsts cilvēktiesību biroju un atbalstīt pirmajā lasījumā alternatīvo likumprojektu "Par Valsts cilvēktiesību biroju".".
- 1995_09_06-seq218 language "lv".
- 1995_09_06-seq218 speaker Viesturs_Pauls_Karnups-1946.
- 1995_09_06-seq218 mentions Q822919.
- 1995_09_06-seq218 mentions Q211.