Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_08_30-seq46> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 1995_08_30-seq46 type Speech.
- 1995_08_30-seq46 number "46".
- 1995_08_30-seq46 date "1995-08-30".
- 1995_08_30-seq46 isPartOf 1995_08_30.
- 1995_08_30-seq46 spokenAs 77.
- 1995_08_30-seq46 spokenText "Tālāk. Ir precizēts likumprojekta 43. pants, nosakot, ka vienbalsīgs kredītiestādes valdes lēmums ir nepieciešams tikai gadījumos, kad kredīti tiek izsniegti personām, kuras saistītas ar kredītiestādi, un kredīta kopsumma pārsniedz 1000 latu. Noteikta arī informācijas sniegšanas kārtība Latvijas Bankai par šiem kredītiestādes darbiniekiem izsniegtajiem kredītiem. Ņemot vērā reālās izziņas iespējas un arī to, ka tas nav pretrunā ar starptautiskajiem grāmatvedības standartiem, ir sašaurināts likumprojekta 29. panta ceturtajā apakšpunktā noteikto ar kredītiestādi saistīto personu radniecības loks, nosakot, ka šis loks ir laulātie, vecāki, bērni, nevis laulātie, radinieki un svaiņi, skaitot radniecību līdz trešajai pakāpei un svainību līdz otrajai pakāpei. Ļoti būtisks papildinājums ir tas, ka likumprojekts ir papildināts ar jaunu nodaļu, kura saucas "Ierobežojumi kredītiestāžu saistību izpildei". Šādas nodaļas ir virknē citu valstu likumu par bankām. Pamatīgi darba grupā tika izanalizēta Šveices likumdošana, un jaunizveidotajā nodaļā ir paredzēts, ka kredītiestāde var lūgt Latvijas Banku noteikt kredītiestādes saistību izpildes ierobežojumus, ja notiek pārmērīga un ilgstoša noguldījumu aizplūde no šīs kredītiestādes, tomēr tā var veikt procentu maksājumus par noguldījumiem visu ierobežojuma laiku, un būtībā tas arī paredz to, ka, ja visi auditu slēdzieni, protams, ir pozitīvi par šo banku... Tālāk. Es vēl nedaudz pakavēšos pie ziņu sniegšanas, kredītiestāžu darbības pārskata publicēšanas kārtības precizēšanas. Būtiski ir pilnveidota tā likumprojekta daļa, kura saistīta ar informācijas sniegšanu, tas ir likumprojekta 54., 55., 56. pants. Likumprojektā ir noteikts, ka kredītiestādes ziņas par personu kontiem un veiktajām operācijām var sniegt divos gadījumos - pirmkārt, pašām personām un to pilnvarotajiem likumīgajiem pārstāvjiem un, otrkārt, valsts institūcijām tādā apjomā, kāds ir nepieciešams to funkciju veikšanai. Šīs valsts institūcijas ir tiesa, prokuratūra, Valsts ieņēmumu dienests, Valsts kontrole. Kredītiestāde ziņas valsts institūcijām var sniegt tikai tad, kad tā saņēmusi rakstisku pieprasījumu, kurā norādīta kontrolētā pārbaudāmā persona un pamatota ziņu nepieciešamība atbilstoši konkrētā likuma prasībām. Likumprojektā noteikta personu atbildība par ziņu izpaušanu atklātībā vai personām, kam nav tiesību saņemt šādu informāciju. Tieši šo likumprojekta daļu, protams, mēs uzskatām par ļoti svarīgu mūsu banku konkurences un attīstības nolūkā. Un likumprojekts ir papildināts ar trīs pilnīgi jauniem pantiem par kredītiestādes gada pārskata publicēšanu, un tie paredz, ka kredītiestādes pilnam gada pārskatam jābūt brīvi pieejamam kredītiestādei ne vēlāk kā nākamā gada 1. aprīlī un kredītiestādei ir jānodrošina iespēja jebkuram interesentam saņemt pilnu gada pārskata tekstu par maksu, kas nepārsniedz pavairošanas izdevumus. Tāpat kredītiestādes gada pārskata bilance un auditoratzinums ne vēlāk kā nākamā gada 1. maijā publicējams Latvijas Republikas oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", un tām bankām, kurām atļauts piesaistīt fizisko personu noguldījumus, minētajā laikrakstā ir jāpublicē arī visu trīs ceturkšņu noslēdzošās mēneša bilances un peļņas zaudējuma rādītāji. Tas nozīmē, ka ik pēc trīs mēnešiem bankām, kuras pieņem fizisko personu noguldījumus, ir jāpublicē "Latvijas Vēstnesī" šī informācija. Un noslēgumā - par likumprojekta formāliem uzlabojumiem. Proti, likumprojektā, pēc komisijas domām, ir uzlabots likumprojekta nodaļu un pantu izvietojums, panākot secīgu likumprojekta izkārtojumu, un līdz ar to ir izveidotas jaunas nodaļas, proti, "Likumā lietotie termini" un arī "Būtiska līdzdalība". Vēl. Līdz ar šā likuma pieņemšanu spēku zaudētu Latvijas Republikas likums "Par bankām", kas nebija paredzēts vai bija... kur nianses bija... piemirsies, vai Kabineta redakcijā, jo lombardi nav kredītiestādes... bet gan bija problēma, kā tiek regulēta tieši šī lombardu darbība, jo, kā jau es teicu, uz pārējām, gan uz ārzemju banku filiālēm, gan uz krājaizdevumu sabiedrībām, attieksies tieši šis likums, bet lombardi nav kredītiestādes, bet gan būtībā finansu institūcijas atbilstoši arī Eiropas direktīvām, jo tie nepiesaista publikas noguldījumus un Latvijas Banka arī nenodarbojas ar lombardu uzraudzību. Un pēdējais - ir mēģināts uzskaitīt tos pantus, kuri nav attiecīnāmi uz ārvalstu banku nodaļām (filiālēm) un krājaizdevu sabiedrībām. Šo pantu uzskaitījumu varēs precizēt, protams, tikai tad, kad likumprojekts jau būs sagatavots trešajam lasījumam. Šie, godātie kolēģi, bija komentāri par visu likumprojektu kopumā, kuri, es ceru, jums varbūt palīdzēja gūt pārskatu par to likumprojekta redakciju, kāda viņa ir pašlaik, un līdz ar to mēs varētu pāriet jau pie iesniegto priekšlikumu izskatīšanas. Ar jūsu atļauju es virzīšos uz priekšu diezgan ātri. Paldies.".
- 1995_08_30-seq46 language "lv".
- 1995_08_30-seq46 speaker Ojars_Kehris-1956.
- 1995_08_30-seq46 mentions Q211.
- 1995_08_30-seq46 mentions Q193089.
- 1995_08_30-seq46 mentions Q687709.
- 1995_08_30-seq46 mentions Q1092499.
- 1995_08_30-seq46 mentions Q39.
- 1995_08_30-seq46 mentions Q27056014.