Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_08_09-seq62> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1995_08_09-seq62 type Speech.
- 1995_08_09-seq62 number "62".
- 1995_08_09-seq62 date "1995-08-09".
- 1995_08_09-seq62 isPartOf 1995_08_09.
- 1995_08_09-seq62 spokenAs 90.
- 1995_08_09-seq62 spokenText "Godātais Prezidij! Cienījamie kolēģi deputāti un cienījamie likumprojekta izstrādātāji! Cienījamo bijušo ministr Vaivada kungs un visi pārējie, kuri šajā lietā esam iedziļinājušies, raugoties pēdējā gadu desmita procesos! Patiešām atbalstot iepriekšējos runātājus, es gribētu jūs lūgt iedziļināties šā jautājuma būtībā ne tikai tādēļ, ka šeit ir varbūt neveiksmīgi skaitļi, un (tie varētu būt arī citādi), bet pamatā iedziļināties šajā jautājumā un šajā pantā, vadoties no kritērijiem, kādu nacionālās izglītības politiku mēs esam spējīgi un vēlamies realizēt savā valstī. Kā teica Kokina kungs, ar šādu pieeju mēs ne tikai likvidēsim vidusskolas, ne tikai neveicināsim mazo skolu veidošanos, tādēļ ka mēs tās neatbalstām tad, kad viņi ir gatavi, viņi vēlas un viņiem tas ir nepieciešams... Mēs pieļaujam likumā šādu formu, ka "klasi var atvērt, ja tajā izteikuši vēlēšanos mācīties". Mēs zinām, cik šobrīd ir bērnu, kas nevis neizsaka vēlēšanos mācīties, bet nespēj skolu apmeklēt ļoti daudzu sociālu iemeslu dēļ. Vai valsts izglītības politika par šo jautājumu nav pilnīgi atbildīga? Un kā ir ar nodrošinājumu ģimnāzijām, kuru paraugnolikums nosaka, ka tikai tad, ja ģimnāzijā ir 150 bērni, šī ģimnāzija ir tiesīga sevi par tādu pieteikt, par tādu sevi uzskatīt un kā tādu sevi uzturēt? No kurienes tad mēs ņemsim šos 150 bērnus, ja pierobežas rajonos šie pagasti ir, maigi izsakoties, demogrāfiskā ziņā ne sevišķi blīvi apdzīvoti? No kurienes tad mēs viņus ņemsim, kā tad mēs noformēsim šīs ģimnāzijas? Šeit ir pretruna ar dokumentiem, kurus izstrādā šābrīža Izglītības ministrija, un mēs viņus atbalstām un šīs pretrunas veicinām, un šīs pretrunas, tā sakot, laistām ar auglīgiem vārdiem, lai tad tie likumā aug un attīstās. Bet kāds tad tam visam būs rezultāts? Atbalstot iepriekšrunājošos kolēģus, es aicinu noraidīt šo pantu un šo jautājumu skatīt ļoti nopietni jaunajā Izglītības likumā, jo šis brīdis, kurš varētu būt kā ielāps attiecībā uz vairākiem gadiem, var izrādīties ārkārtīgi liktenīgs, un pēc tam pāris gadu desmitu laikā mēs nevarēsim atgūt - pat visideālākā likuma izveidošanas gadījumā - to, ko mēs tagad pazaudēsim. Arī es lūdzu atbalstīt šā panta noraidīšanu esošajā redakcijā. Paldies.".
- 1995_08_09-seq62 language "lv".
- 1995_08_09-seq62 speaker Anta_Rugate-1949.
- 1995_08_09-seq62 mentions Q11989566.