Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_07_19_as-seq193> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 1995_07_19_as-seq193 type Speech.
- 1995_07_19_as-seq193 number "193".
- 1995_07_19_as-seq193 date "1995-07-19".
- 1995_07_19_as-seq193 isPartOf 1995_07_19_as.
- 1995_07_19_as-seq193 spokenAs 77.
- 1995_07_19_as-seq193 spokenText "Godātais priekšsēdētāj, godātie deputāti! Jūsu izskatīšanai tātad tiek nodoti grozījumi valsts budžetā 1995. gadam. Es vēršu jūsu uzmanību uz to, ka šos grozījumus mēs saņēmām šā gada 22. jūnijā, bet tomēr pēc tam tajos no valdības puses tika veikti tehniski labojumi, pret kuriem neviens no Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas locekļiem nav iebildis pēc būtības, tāpēc dokuments, kurš ir jums priekšā un ar kuru mums būtu labāk strādāt, ir dokuments nr. 740, un viņam ir pievienots dokuments nr. 740-a, kurā ir divas Ministru prezidenta kunga parakstītas valdības vēstules. Arī Budžeta komisija lūdz tās uzskatīt par šī dokumenta būtībā neatņemamu sastāvdaļu, jo pēc būtības viņas tādas arī ir. Jūs zināt, ka šo budžeta grozījumu nepieciešamību izraisīja budžeta krīze valstī, kad nebija iespējams izpildīt to budžetu, kurš bija pieņemts, kuru bija pieņēmusi Saeima, un tāpēc, ņemot vērā šo saspringto situāciju pirmām kārtām budžeta ieņēmumu izpildē, šis likumprojekts paredz, ka ministrijām un centrālajām valsts iestādēm ir plānots visu izdevumu samazinājums, izslēdzot izdevumus plānotajām starptautiskajām iemaksām, valsts parāda saistībām un investīcijām Kultūras ministrijai un Finansu ministrijas Valsts īpašuma fondam, tātad visiem vidēji par 5,3 procentiem. Kopsummā tas sastāda 24 318 126 latus. Sakarā ar pieņemto budžeta asignējumu palielinājumu izglītības iestāžu pedagoģiskā personāla darba algas izmaksām 2 896 000 latu apmērā šo izdevumu samazinājums nav paredzēts Izglītības un zinātnes ministrijas iestādēm un to pasākumiem, kā arī tas nav paredzēts Augstākajai tiesai un Satversmes tiesai. Dotācijas un mērķdotācijas pašvaldību finansu izlīdzināšanas fondam un valsts invenstīcijām paredzēts samazināt - es nedaudz noapaļoju, precīzie skaitļi ir jūsu priekšā dokumentā - tātad par nepilniem 6,9 miljoniem latu sakarā ar gaidāmo vietējo pašvaldību budžetu ieņēmumu pārpildi. Izdevumu samazinājuma sadalījums pa izdevumu veidiem galvenokārt izdarīts pēc ministriju un centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem priekšlikumiem. Tas nozīmē to, ka tie nebija automātiski 5,3%, bet katra ministrija vai šī centrālā iestāde pati varēja izvēlēties - tātad zināmā mērā brīvprātīgi -, kurā no virzieniem šos līdzekļus samazināt. Un, protams, par minēto izdevumu samazinājuma kopsummu, par šiem vairāk nekā 24 miljoniem latu, par tādu pašu daudzumu ir paredzēts samazināt plānotos valsts pamatbudžeta ieņēmumus, ko, saprotams, nebija iespējams izpildīt. Bez tam vairākas izmaiņas, nemainot kopējo valsts pamatbudžeta izdevumu apjomu, paredzētas saskaņā ar atsevišķiem valdības rīkojumiem un ar ministriju un citu centrālo iestāžu priekšlikumiem. Es šeit minēšu tikai atsevišķus no viņiem. Tā, piemēram, Aizsardzības ministrijai palielināti izdevumi aizsardzības un drošības iestāžu uzturēšanai par 286 366 latiem sakarā ar gada sākumā notiekošo drošības dienesta reorganizāciju un ar to saistīto skaitliskā sastāva izdevumu apjoma precizēšanu. Uz šo precizējumu attiecas arī dokumentā nr. 740-a paredzētā un paskaidrotā situācija, ka saskaņā ar Ministru kabineta rīkojumu par Latvijas Republikas Valsts drošības dienesta turpmāko pakļautību un Iekšlietu ministrijas Valsts apsardzes dienesta izveidošanu Iekšlietu ministrijas Valsts apsardzes dienests ir pārņēmis no Drošības dienesta ārvalstu objektu apsardzi Latvijas Republikas teritorijā, un tādējādi tika pārņemts vairāk nekā 300 štata vienību ar attiecīgu finansiālo nodrošinājumu. Pēc abu ministriju - Iekšlietu ministrijas un Aizsardzības ministrijas vienošanās - šie līdzekļi ir pārskaitīti no Aizsardzības ministrijas uz Iekšlietu ministriju. Ārlietu ministrijai ir palielināti izdevumi iemaksām starptautiskajās organizācijās par 130 tūkstošiem latu. Arī Prokuratūrai reformas realizācijai saskaņā ar 1994. gada 2. jūnija Prokuratūras likumu ir palielināts prokuroru skaits par 219 štata vietām un attiecīgi arī izdevumi to uzturēšanai. Satversmes aizsardzības birojam ir paredzēti asignējumi izdevumu segšanai 412 640 latu apmērā, un uz šo attiecas arī tie labojumi, kas ir paskaidroti Ministru prezidenta vēstulē un ir redzami dokumentā nr. 740-a. Tāpat ir paredzēts palielinājums Valsts zemes dienesta rajonu un pilsētu nodaļu darba samaksas fondam. Nemainot apstiprināto izdevumu kopējo summu, tas tiek palielināts turpat par 85 000 latu, lai nodrošinātu ierēdņu kandidātu darba samaksu atbilstoši šai ierēdņu likmei pēc to atestācijas arī Valsts zemes dienestā. Vēl es minētu, ka iesniegtajā budžeta grozījumu projektā nav paredzētas izmaiņas sakarā ar noteikto Valsts reformu ministrijas likvidāciju ar šā gada 1. jūliju, papildu precizējumus valdība sola iesniegt pēc ministrijas faktisko izdevumu noteikšanas šā gada 1. pusgadā. Noslēgumā es uzsvērtu, ka pēc tām prognozēm, kuras ir iesniegusi Finansu ministrija, liekas, ka šis samazinājums par nepilniem 24 miljoniem varētu būt pat nepietiekams, lai tiešām budžets būtu saspriegots un sabalansēts. Protams, mums būtu jāsagaida arī attiecīgais Ministru kabineta ziņojums par budžeta stāvokli, ko paredz likums par budžetu un finansu vadību, proti, tas, ko Ministru kabinets iesniedz līdz 1. jūlijam. Tātad tas iesniedz Saeimai ziņojumu par valsts finansiālo stāvokli un vienlaikus izvērtē makroekonomiskās attīstības prognozi un pieņēmumus, kas tika izmantoti, apstiprinot valsts budžetu, kā arī ņem vērā ekonomisko situāciju attiecīgajā laikposmā. Šī likuma 28. panta otrā sadaļa paredz, ka ziņojumā par valsts budžeta stāvokli, ieņēmumu un izdevumu deficītu un aizdevumu kopsavilkumu tas tiek salīdzināts ar Valsts budžeta likumā apstiprinātajiem attiecīgajiem līmeņiem, kā arī tiek sniegti paskaidrojumi par galvenajiem grozījumiem. Budžeta komisija, izskatījusi šos iesniegtos grozījumus, uzskatīja, ka tie ir nepieciešami, ka tas ir vajadzīgs solis, lai padarītu budžetu reālāku, un ar savu balsojumu, ar savu lēmumu aicināja to pieņemt pirmajā lasījumā, un attiecīgi, ja vēl ir kādas izmaiņas, tās ir iespējams izdarīt, iesniedzot labojumus uz otro lasījumu. Paldies par uzmanību!".
- 1995_07_19_as-seq193 language "lv".
- 1995_07_19_as-seq193 speaker Ojars_Kehris-1956.
- 1995_07_19_as-seq193 mentions Q822919.
- 1995_07_19_as-seq193 mentions Q211.
- 1995_07_19_as-seq193 mentions Q4294315.
- 1995_07_19_as-seq193 mentions Q957126.
- 1995_07_19_as-seq193 mentions Q15628977.
- 1995_07_19_as-seq193 mentions Q4294480.
- 1995_07_19_as-seq193 mentions Q1419663.
- 1995_07_19_as-seq193 mentions Q2498135.