Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_06_07_a-seq82> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1995_06_07_a-seq82 type Speech.
- 1995_06_07_a-seq82 number "82".
- 1995_06_07_a-seq82 date "1995-06-07".
- 1995_06_07_a-seq82 isPartOf 1995_06_07_a.
- 1995_06_07_a-seq82 spokenAs 77.
- 1995_06_07_a-seq82 spokenText "Protams, es saprotu dažu deputātu vēlēšanos pirms vēlēšanām būt tiem labajiem. Es atļaušos aizrādīt, ka tad, kad pagājušā gada rudenī notika līdzīga likumprojekta apspriešana, es arī nebiju nekāds entuziasts attiecībā uz abonentmaksām. Bet tomēr ir jāsaprot, kāpēc šīs abonentmaksas ir un kur slēpjas to "sāls". To "sāls" neslēpjas naudā - tas ir pats galvenais. Karnupa kungs, mēs šodien nestrīdamies par naudu! Jo matemātikā ir tāds likums, ka no saskaitāmo vietas summa nemainās. Šodien nodokļu maksātāji reāli maksā par valsts radio un valsts televīziju. Tas, vienalga, notiek. Kur ir atšķirība? Jūs teicāt, ka no abonentmaksām sabiedriskais radio un sabiedriskā televīzija nekļūs neatkarīgi. Jums ir taisnība: ir tieši otrādi - tie kļūs atkarīgi. Tāpēc, ka pašreiz nodokli par radio un televīziju - kurš varbūt tiek nosaukts kaut kādā pilnīgi citādā vārdā un tiek ņemts no citiem budžeta posteņiem, un tomēr, vienalga, tā ir reāla nauda, kas tiek izlietota radio un televīzijai - šo naudu maksā visa sabiedrība. Tas nozīmē, ka maksā arī tie, kas televizoru neskatās un radio neklausās, kurpretim Nodokļu likums ir tāds, ka jāmaksā ir tiem, kas lieto attiecīgo pakalpojumu. No vienas puses, tas vienkārši ir pareizāk. Kaut arī naudas summa, kā es saku, nemainās. Bet ir otra loģika: pašreiz šis nodoklis iziet caur valsts budžetu, un tādā veidā sabiedriskais radio un sabiedriskā televīzija kļūst atkarīgāki no valsts politiskajām institūcijām. Un tas ir bīstami. Kamēr abonentmaksas netiek "izlaistas cauri" šādā veidā, tās tiek saņemtas "pa tiešo", un tas galvenais pluss, kas parādās, ir pavisam vienkāršs - tajā brīdī, kad skatītāji un klausītāji "pa tiešo" samaksā Radio un Televīzijai caur nacionālo pasūtījumu un padomi, kas, protams, ir normāli instrumenti, - tajā brīdī viņi kā interešu grupa var diktēt savus noteikumus attiecībā uz to, ko viņi grib redzēt un dzirdēt radio un televīzijā, šis ir pats galvenais aspekts. Sabiedriskais radio un sabiedriskā televīzija tieši tāpēc ir sabiedriski, ka tie skatītāji un klausītāji var tos kaut kādā veidā ietekmēt. Tas ir tas Eiropas modeļa pats galvenais elements. Nevis naudas jautājums. Ir pilnīgi skaidrs, ka Latvijas Republikā no abonentmaksām nevarēs uzturēt nedz radio, nedz televīziju. Ir pilnīgi skaidrs, ka vajadzēs vēl citas budžeta "piešprices". Attiecībā uz reālo finansu situāciju un nodokļu administrēšanu ir jāsaka, ka Eiropas valstīs ir visplašākā un visdažādākā pieredze, kā šo nodokli administrēt. Šodien arī mēs nesavācam visus nodokļus, un tas nodoklis ne ar ko neatšķirsies. Nodokļa administrēšanas veidi ir ļoti dažādi - pieskaitījumi pie elektrības rēķina un tā tālāk. Tas būtiskais ir tiešām tas, ka mēs nevaram atļauties šo nodokļu izmaiņu šodien, tas ir jāatliek uz pāris gadiem. Bet tas, ka mēs to atliekam uz trijiem gadiem, pat ne uz pāris gadiem, - es domāju, ka patiešām tie ir 3-4 gadi, - tas, ka mēs to atliekam, nedrīkst traucēt mums mēģināt ieviest pareizo sistēmu, jo tā ir tā pareizā sistēma. Jo, ja radio un televīzija ir atkarīgi "pa tiešo" no valsts budžeta, tad tie kļūst arvien atkarīgāki. Vārdu sakot, mēs, protams, varam par to šodien nenobalsot, un konkrētajā laika sprīdī nekas nemainīsies no tā, ka mēs šodien par to nenobalsosim. Bet mēs būsim izdarījuši nepareizu lietu.".
- 1995_06_07_a-seq82 language "lv".
- 1995_06_07_a-seq82 speaker Edvins_Inkens-1958.
- 1995_06_07_a-seq82 mentions Q211.
- 1995_06_07_a-seq82 mentions Q79820.
- 1995_06_07_a-seq82 mentions Q193089.
- 1995_06_07_a-seq82 mentions Q872.