Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_05_11-seq61> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 1995_05_11-seq61 type Speech.
- 1995_05_11-seq61 number "61".
- 1995_05_11-seq61 date "1995-05-11".
- 1995_05_11-seq61 isPartOf 1995_05_11.
- 1995_05_11-seq61 spokenAs 46.
- 1995_05_11-seq61 spokenText "Šie būs pēdējie Ministru kabineta noteikumi, par kuriem es runāšu, bet par nākamajiem es vairs nerunāšu. Tātad par šiem Kabineta noteikumiem par Latvijas attīstības aģentūru. Šeit principā viņi varbūt paši par sevi ir mazāk kaitīgi, jo būtībā lielu ļaunumu nenodara, tāpēc varbūt varētu par viņiem runāt mazāk, bet problēma šeit ir diezgan būtiska pašā aģentūras uzbūves principā. Tātad šeit, manuprāt, ir ieliktas divas lietas, kas nav savienojamas, un līdzšinējā prakse ir parādījusi, ka šīs lietas nevar savienot. Tātad šeit praktiski daļa valsts regulēšanas funkciju ir nodota... piemēram, 7. punkta 8. apakšpunktā ir noteikts, ka piedalās konkrētu ieguldījumu programmu īstenošanā. Tātad šīs regulēšanas funkcijas un uzņēmējdarbības funkcijas. Atcerēsimies, ka mums ir viens ļoti labs piemērs šinī lietā, kas maksāja mums nieka 60 miljonus Amerikas Savienoto Valstu dolāru. Tā ir "Lata", kas sākumā arī tika veidota kā ārējās tirdzniecības regulēšanas institūcija, pēc tam piešķirot tai tiesības veikt uzņēmējdarbību, un ar ko tas beidzās - mēs labi zinām. Šeit, manuprāt, ir šis pats būtiskais konflikts. Manuprāt, nedrīkst savienot šīs te kaut kādas regulēšanas funkcijas - un vēl ir jautājums, vai tās ir Latvijas attīstības aģentūrai dodamas - un, no otras puses, iespēju piedalīties šo projektu īstenošanā. Šeit ir būtisks konflikts, kuru nav iespējams atrisināt. Pie kam pašā likumā ir teikts, ka tā ir bezpeļņas akciju sabiedrība, bet uzņēmējdarbībā taču piedalās ar mērķi - gūt peļņu. Kā ir savienojama uzņēmējdarbība ar bezpeļņas principu? To mēs jau vienreiz diskutējām, runājot par "Latvenergo". Pašreiz, manuprāt, šādas shēmas nav. Pie tam paskatieties, cik interesanti tiek traktēts šis bezpeļņas princips! Tātad visi ienākumi, kas pārsniedz izdevumus, tiek novirzīti pašas aģentūras darbībai, tātad "noēšanai" (tas ir 11. pantā), tikai aģentūras darbības nodrošināšanai. Tātad principā tā ir pilnīgi legāla izvairīšanās no nodokļiem. Tā ir peļņa, kas vienkārši netiek aplikta, bet tiek "noēsta", nodrošināta, lai aģentūra varētu ļoti labi dzīvot. Otrs jautājums ir par to, kas tomēr šī ir par institūciju. 9. punkta 1. apakšpunktā šai aģentūrai ir dotas tiesības "pieprasīt un saņemt no valsts un pašvaldību institūcijām, no uzņēmumiem, valsts pilnvarniekiem uzņēmējsabiedrībās, Valsts statistikas komitejas, Valsts īpašuma fonda, Privatizācijas aģentūras un no Valsts uzņēmumu reģistra jebkuru tai nepieciešamo informāciju, kas saistīta ar ārvalstu ieguldījumiem, preču eksportu, importu un tranzītu... " Jebkuru informāciju! Man šķiet, ka tas tomēr ir nepamatoti, ka šai institūcijai tiek dotas ļoti lielas pilnvaras. Trešais jautājums. Šeit uzdevumos ir nosaukts ļoti daudz punktu. Līdz šim brīdim valdība pie tā arī nav sākusi darbu un tai nav nopietnas eksporta veicināšanas programmas, nav šīs eksporta un importa bankas, eksporta sabiedrības, kas strādātu un veicinātu šo eksportu. Un, dodot šīs plašās pilnvaras, šeit varētu būt pārprotama šīs aģentūras loma. Vēl viens būtisks jautājums ir tas, ka iepriekšējā valdība savas darbības pēdējā posmā, neskatoties uz Zemnieku savienības būtiskajiem protestiem, pieņēma lēmumu par 1,2 miljonu liela Amerikas Savienoto Valstu kredīta, valsts garantēta kredīta, piešķiršanu aģentūrai ar mērķi, ka to atpelnīs un ka tas tiks ieguldīts šinī mājā, kas tika nodota. Šobrīd šī māja tiek nodota citā īpašumā, un tātad valdībai ir atklāti jāpasaka, ka šie te 1,2 miljoni kārtējo reizi ir izsaimniekoti, bet, nodokļu maksātāji, veriet vaļā savus maciņus! Un tāpēc, lai arī, kā jau teicu, pārlieku lielu bīstamību es šajos noteikumos neredzu, es tomēr aicinātu viņus noraidīt, jo, manuprāt, šis dokuments ir ļoti nekvalitatīvs. Šeit, kā es jau teicu, būtiskākais mīnuss ir tas, ka, neskatoties uz to milzīgo negatīvo pieredzi, kāda mums ir valsts līdzekļu izšķērdēšanā, kad tiek savienotas valsts funkcijas ar uzņēmējdarbības veikšanu, tālāk tiek iets šis pats ceļš un tālāk tiek turpināta izsaimniekošana, tiek radītas iespējas tālākai valsts līdzekļu izsaimniekošanai ļoti lielos apmēros. Tāpēc es aicinu šo noteikumu projektu, ko ir pieņēmis Ministru kabinets, noraidīt.".
- 1995_05_11-seq61 language "lv".
- 1995_05_11-seq61 speaker Gundars_Berzins-1959.
- 1995_05_11-seq61 mentions Q211.
- 1995_05_11-seq61 mentions Q3736450.
- 1995_05_11-seq61 mentions Q1807079.
- 1995_05_11-seq61 mentions Q30.
- 1995_05_11-seq61 mentions Q15379125.
- 1995_05_11-seq61 mentions Q646756.