Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_05_11-seq38> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1995_05_11-seq38 type Speech.
- 1995_05_11-seq38 number "38".
- 1995_05_11-seq38 date "1995-05-11".
- 1995_05_11-seq38 isPartOf 1995_05_11.
- 1995_05_11-seq38 spokenAs 129.
- 1995_05_11-seq38 spokenText "Cienījamie kolēģi! Es jums nolasīšu Satversmes 81. pantu - ne visu, bet pirmo teikumu: "Laikā starp Saeimas sesijām Ministru kabinetam ir tiesība, ja neatliekama vajadzība to prasa, izdot noteikumus, kuriem ir likuma spēks. " Tagad apskatīsimies noteikumus nr. 108, kas ir izdoti Satversmes 81. panta noteiktajā kārtībā, respektīvi, neatliekamā vajadzība to prasīja. Un kādas ir šīs izmaiņas mūsu likumā "Par ārvalstnieku un bezvalstnieku ieceļošanu un uzturēšanos Latvijas Republikā"? Tās ir administratīvas izmaiņas, kas atņem Pilsonības un imigrācijas departamentam tiesības noteikt administratīvo kārtību sakarā ar uzturēšanās atļauju izsniegšanu. Ir pārrakstīts jaunā redakcijā 30. pants, un viss, ko tas saka, ir - tur, kur likumā bija rakstīts, ka departaments nosaka, kādus dokumentus vajag iesniegt, ir mainīts teksts: "Ministru kabineta noteiktie dokumenti". Svītrot 32. pantu. Kas ir 32. pantā? Tur ir tas noteikums, kas ir visās valstīs, visos migrācijas likumos, - ka, ja saņem dokumentāciju un ir šaubas par informāciju, kas tiek sniegta, ir tiesības pieprasīt papildu informāciju. Un acīmredzot šī valdība pieņem to, ko neviena cita valdība nevienā citā valstī nekad nepieņem sakarā ar imigrācijas lietām, - ka tas cilvēks, kas iesniedz pilnīgu, korektu, izsmeļošu informāciju, lai ieceļotu un uzturētos valstī... Tāda pieredze nevienai valstij nav bijusi līdz šim, bet mums tāda kārtība tagad ir ieviesta, jo, es atgādinu, šie noteikumi to pieņemšanas brīdī kļuva par likumu. Pārējās izmaiņas ir tādā pašā garā, bet interesanta ir jaunā redakcija 34. pantā. 34. pantā bija runa par to, ka persona, kas ir saņēmusi atteikumu, var griezties, pirmkārt, pie departamenta direktora ar atkārtotu iesniegumu, lai direktors to pārskata un konstatē, vai ir likumīgi atteikts. Pēc tam šīs personas šo lietu varēja pārsūdzēt tiesā, ja tās otro reizi saņem atteikumu un ja tās dzīvo Latvijā. Jūs teiksiet, ka tā ir normāla kārtība. Protams, tā ir normāla kārtība. Bet kādas ir izmaiņas? Izmaiņas ir tādas, ka pārsūdz departamenta direktoram un tad, ja nepatīk, var pārsūdzēt iekšlietu ministram. Vēl iekšlietu ministram vai viņa pilnvarotām personām ir tiesības atcelt šo atteikumu, ja nav likumīga pamata. Respektīvi, ministrs kļūst par tiesnesi, kas izvērtē, vai tas ir likumīgs atteikums vai nav. Un tad ir tāda kurioza situācija, ja mēs lasām... Personai, respektīvi, cilvēkam, ir atteikta uzturēšanās atļauja, un tas nozīmē, ka viņš ir nelikumīgi šeit, Latvijā. Bet ir tāds teikums: "Persona, kura likumīgi uzturas Latvijas Republikā, uzturēšanās atļaujas atteikumu var likumā paredzētajā kārtībā pārsūdzēt tiesā. " Respektīvi, šī persona, šis cilvēks, šeit uzturas nelikumīgi, jo viņam ir atteikta uzturēšanās atļauja, bet, ja viņš tad, tanī pašā reizē, ir tomēr likumīgi šeit, Latvijā, tad viņš var to pārsūdzēt tiesā. Vienkārši nonsenss! Man ir žēl, ka šāda veida noteikumi ar likuma spēku tiek pieņemti Kabinetā. Ko tas viss nozīmē? Tas nozīmē, ka šeit valdība skatās nevis uz likumdošanas sakārtotību, nevis uz administratīvo kārtību, bet vienkārši mēģina kaut kādā populistiskā veidā... Es pieņemu, ka tagad nāks tribīnē dažs labs "Latvijas ceļa" deputāts un sāks normālā padomju stilā runāt par visu pilsonības un imigrācijas grēku kopš dzimšanas, bet jautājums nav tas. Sakārtot administratīvo kārtību, ko esošais likums, pirms šie noteikumi tika pieņemti, ļoti skaidri un gaiši pateica, sakārtoja. Tas, ka dažreiz vai dažviet netiek pildīti jeb izpildīti attiecīgie nolikumi, ir cits jautājums, ko vajag ministriju iekšienē sakārtot, bet šāda veida izmaiņas likumā... Un es atgādinu, ka Satversmes 81. pantā minēto neatliekamo vajadzību es tur nesaskatu. Man ir žēl, ka šī valdība turpina Birkava valdības pieņemto darbošanās veidu, ka obligāti starpsesiju laikā vajag kaut ko pieņemt Satversmes 81. panta kārtībā - vienalga ko, neskatoties uz 81. panta jēgu, kāpēc tas vispār tika ierakstīts mūsu Satversmē, bet vienkārši tāpēc, ka ir iespēja kaut ko pieņemt. Un pieņem - vienalga, kas tas ir, vai ir vajadzība vai nav vajadzības, vai ir kaut kādi iemesli vai nav. Un tāpēc es lūdzu Saeimas deputātus šos noteikumus nr. 108 noraidīt. Paldies par uzmanību!".
- 1995_05_11-seq38 language "lv".
- 1995_05_11-seq38 speaker Viesturs_Pauls_Karnups-1946.
- 1995_05_11-seq38 mentions Q822919.
- 1995_05_11-seq38 mentions Q211.
- 1995_05_11-seq38 mentions Q4916385.