Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1995_05_11-seq121> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1995_05_11-seq121 type Speech.
- 1995_05_11-seq121 number "121".
- 1995_05_11-seq121 date "1995-05-11".
- 1995_05_11-seq121 isPartOf 1995_05_11.
- 1995_05_11-seq121 spokenAs 46.
- 1995_05_11-seq121 spokenText "Godātais Prezidij! Cienījamie deputāti! Man šis likumprojekts deva iemeslu pārdomām, nopietnām pārdomām. Vispirms gribēju pieminēt to, ka biroja direktora statuss un amatalga tiek pielīdzināta Augstākās tiesas priekšsēdētāja statusam un amatalgai. Vai tas ir samērīgi ar to it kā nelielo biroju, kuru, kā runā, izveidošot tādu, kurš neizmaksāšot vairāk nekā pašreizējā cilvēktiesību valsts ministra aparāts? Otra lieta, kuru es gribēju pieminēt un kura man arī liek pārdomāt par to, ir tas, ka daudzi tie piemēri, par kuriem iepriekšējie runātāji runāja, - ka tie būtībā jau ir ar likumu aizliegti. Likuma pārkāpums ir, piemēram, arī tāda lieta kā izdzīt mazu bērnu ārā ubagot, kā vīram sist savu sievu (vai atkal otrādi - varbūt lielai sievai sist savu mazo vīriņu), kā spīdzināt cietumniekus. Tas taču nav mūsu likumos atļauts, ja es nemaldos. Bet tas, kas man visvairāk lika rūpēties par šā likumprojekta veidu un stilu, ir 10. pants - "Tiesības pieprasīt informāciju un paskaidrojumus". Un man nejauši ienāca prātā tāda doma: ja mēs tā vārda "Birojs" vietā liekam vārdus "Valsts drošības komiteja" un sākam lasīt, tad izklausās tā, it kā laiks būtu pagriezts atpakaļ par vairākiem gadiem: "VDK ir tiesības pieprasīt informāciju no jebkuras valsts un pašvaldības iestādes un prasīt paskaidrojumu no jebkuras fiziskas personas...," - un tā tālāk. "Jebkurai personai, pēc Valsts drošības komitejas uzaicinājuma, ir pienākums ierasties noteiktā laikā, sniegt nepieciešamo paskaidrojumu un atbildēt uz jautājumiem(..). Valsts drošības komitejas pieprasītais paskaidrojums ir jāsniedz Valsts drošības komitejas noteiktajā termiņā. " Sodi, kas ir paredzēti par informācijas nesniegšanu, ir 10 000 lati juridiskai personai un līdz 1000 latiem - fiziskai personai, un, ja padomā, ka var būt gadījumi, kad kāds ļaunprātīgi apsūdz otru cilvēku, kurš īstenībā nekādu cilvēktiesību pārkāpumu nav nodarījis, un, ja viņš vienkārši neierodas un nesadarbojas ar šo biroju, tad rodas šīs visai smagās sankcijas... Tā ka man tā doma ir - ko mēs šeit veidojam? Vai šis arī nebūs kaut kāds monstrs, kurš pēc kādiem pāris gadiem būs jāpārveido? Par to, ka ir arī lietas, kuras tiešām netiek nokārtotas, - par to man šaubu nav. Piemēram, katru dienu Rīgā sabrauc kādus piecus kājāmgājējus. Tā taču ir kaunpilna situācija! Tāpat arī tie, kuri ir paralizēti un kuri atrodas krēslos ar riteņiem, - vai viņi var visur piebraukt, vai viņi var tikt iekšā liftos un tā tālāk? Ir daudzas tādas problēmas, kuras ir jārisina un kuras būtu labas šim birojam vai arī ministrijai, kuru arī mēs nebūt neizvēlamies kā to aģentūru, kas šos jautājumus risinātu. Bet es aicinu jūs nopietni padomāt, vai tas, ko mēs šeit veidojam, - vai tas būs kaut kas tāds, kas to problēmu risinās, jeb vai tā būs pati par sevi jauna problēma. Pateicos par uzmanību.".
- 1995_05_11-seq121 language "lv".
- 1995_05_11-seq121 speaker Martins_Adams_Kalnins.
- 1995_05_11-seq121 mentions Q2660080.
- 1995_05_11-seq121 mentions Q80919.